Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:648089
 
Vērtējums:
Publicēts: 04.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    8
1.  Metodoloģijas jēdziens    10
2.  Programmatūras dzīves cikls    15
2.1.  Ūdenskrituma modelis    15
2.2.  Spirāles modelis    17
2.3.  Ekstremālā programmēšana – extreme Programming    19
3.  Ekstremālās programmēšanas prakses    21
3.1.  Plānošanas etaps – plānošanas spēle    22
3.1.1.  Lietotāju stāsti – user story    24
3.1.2.  Versiju - relīžu plānošana    24
3.1.3.  Iteratīva pieeja    26
3.1.4.  Kolektīva koda pārvalde    28
3.2.  Vienkārša projektēšana    29
1.  Sistēma sekmīgi iziet visus testus    29
2.  Sistēmas kods precīzi atspoguļo programmētāja iecerētus plānus    30
3.  Sistēmā nav koda dublēšanās    30
4.  Tiek izmantots minimāls klašu un metožu skaits    30
3.2.1.  Sistēmas metafora    31
3.2.2.  CRC kartiņas    32
3.2.3.  Pagaidu atrisinājumi    33
3.2.4.  Koda pārbūve -refaktorings    33
3.3.  Ekstremālā kodēšana    36
3.3.1.  Koda standarti    38
3.3.2.  Izstrādātāju grupas struktūras    38
3.3.3.  Pāra programmēšana    39
3.3.4.  Nepārtraukta integrācija    41
3.3.5.  Pūļu pārvērtēšana    42
3.4.  Ekstremālā testēšana    43
3.4.1.  Moduļu testi    43
3.4.2.  Programmētāji un moduļu testi    44
3.4.3.  Funkcionāli testi    46
4.  Ekstremālās programmēšanas salīdzinājums ar citām metodoloģijām    49
5.  Ekstremālās programmēšanas praktiskais pielietojums    53
  Nobeigums    62
  Literatūra    64
Darba fragmentsAizvērt

Objektorientēta pieeja uz doto brīdi ir pati populārāka un stabila programmēšanas tehnoloģiju ziņā. Šīs objektorientētas tehnoloģijas ļoti radikāli izmainīja programmēšanu uz labo pusi. Bet vairāki pētījumi liecina, ka joprojām pastāv programmas projekti, kuri nevar iekļauties noteiktos termiņos vai pārsniedz savu budžetu. Problēma pastāv nevis programmēšanas tehnoloģijā, bet tur, kādā veidā tiek izstrādāta programmatūra. Izstrādāt programmatūru nav viegli, bet izstrādāt kvalitatīvu programmatūru, iekļaujoties termiņos ir vēl sarežģītāk. Viens no darba mērķim ir noskaidrot, ko no sevis izsaka programmatūras izstrādes process un kādā veidā to var vadīt, lai veicinātu kvalitatīvo, ātro un izmaiņām drošu izstrādi.
Kā risinājums tiek piedāvātas tās saucamās „veiklās” (angl. agile) programmatūras izstrādes pieejas kopā ar objektorientēto valodu spēcīgumu un elastīgumu. Pati populārāka „veiklās” pieejas metodoloģija ir ekstremālā programmēšana (angl. eXtreme Programming). Darba mērķis ir apskatīt visu ekstremālās programmēšanas prakšu kopu, kas izpaužas uz visām programmatūras izstrādes procesa sastāvdaļām - plānošanu, projektēšanu, kodēšanu un testēšanu, kā arī veikt analīzi, kāpēc šīs prakses ir būtiskas un lietderīgas kā programmētājiem, tā arī menedžeriem un visiem programmatūras izstrādē iesaistītiem cilvēkiem.
Pēc ekstremālās programmēšanas prakšu apskatīšanas ir svarīgi salīdzināt to ar citām programmatūras izstrādes pieejām, atzīmēt būtiskas priekšrocības un īpatnības, piemēram, ka cilvēku saskarsme ir labāka par instrumentiem un procesiem, strādājoša programmatūra labāka par visaptverošas dokumentācijas, saprašanās ar pasūtītāju pārāka par vienošanu parakstīšanu un reakcija uz izmaiņām ir labāka par sekošanu plānam.
Noslēguma daļā piedāvāts praktisks ekstremālās programmēšanas pielietojums. Tika apskatīts telekomunikācijas uzņēmuma Lattelekom projekts – Python integrators, kas ir lietojumprogrammu integrācijas risinājums. Projekta aprakstīšanas gaitā uzmanība tiek pievērsta projektā izmantotām ekstremālās programmēšanas praksēm un kāda nozīme biju šo prakšu pielietojumam. Kā pats ekstremālās programmēšanas pamatlicējs Kents Beks atzīst [Kent Beck, 1999], šī metodoloģija domāta nelielām komandām, kas nodarbojas ar programmas produkta izveidi neskaidro vai ātri mainīgo prasību apstākļos. Tāpēc Lattelekom izstrādātāju komanda projekta izveidē pielietoja šīs prakses. Visā darba gaitā akcents likts uz to, kā visas ekstremālās programmēšanas prakses sadarbojas viena ar otru, tāpēc, ja tas tiek ievērotas un pielietotas kopā, var sasniegt labāko rezultātu.
Bakalaura darba mērķis un uzdevumu nostādne pētījumam nosaka virzīties nedaudz vairāk analītiskajā dimensijā, nekā projektēšanas.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties