Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
9,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:641814
 
Vērtējums:
Publicēts: 17.02.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 19 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Annotation    4
  Ievads    5
  TEORĒTISKĀ DAĻA    10
1.  Ārējie un iekšējie normatīvie akti, kas reglamentē izglītojamo pienākumu apmeklēt izglītības iestādi    10
1.1.  Ārējie normatīvie akti    10
1.2.  Iekšējie normatīvie akti    11
2.  Atsevišķu pētījumu par izglītojamo neattaisnotiem kavējumiem pasaulē un Latvijā apskats    15
2.1.  Pētījumi pasaulē    16
2.2.  Pētījumi Latvijā    19
3.  Vidusskolas posma izglītojamo psihiskās attīstības raksturojums    23
  PRAKTISKĀ DAĻA    27
4.  Cēsu novada vidējās izglītības iestāžu izglītojamo anketēšanas un interviju analīzes rezultāti    27
4.1.  Anketēšanas rezultāti    27
4.2.  Interviju analīzes rezultāti    39
  Secinājumi    44
  Priekšlikumi    46
  Izmantotie literatūras avoti    47
  Pielikumi    49
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Lielākajā daļā Eiropas Savienības valstu izglītojamo neattaisnoti pieļautos kavējumus uzskata par nopietnu problēmu izglītībā un to risina atbilstoši katras valsts izvirzītajam mērķim un uzdevumiem.
2. Arī Latvijas pētnieki pievēršas problēmjautājumiem izglītībā, taču problēmas aktualizēšana pētījumā un praktiska rīcība tās risināšanā ir ilgstoša un mazietekmīga.
3. Pētījumi par izglītojamo neattaisnoti pieļautiem mācību stundu kavējumiem vispārējās vidējās izglītības apguves posmā Latvijas izglītībā jāskata kontekstā ar pētījumiem un tiem sekojošai praktiskai rīcībai Eiropas Savienības valstu izglītībā.
4. Sakarā ar to, ka Latvijas Republikā obligāta ir pamatizglītība, izglītības iestādes pienākums ir informēt vecākus vai pašvaldības/valsts institūcijas par izglītojamo neattaisnoti pieļautiem mācību stundu kavējumiem tikai pamatizglītības iegūšanas vecumā, t.i., līdz izglītojamā pilngadības sasniegšanai.
5. Vidējo izglītību apgūst jaunieši 15(16)-18(19) gadu vecumā, un šajā vecuma posmā būtiska ir sava Es attīstība, identitātes meklēšana, t.sk., nākamās profesijas izvēle, intimitātes pieaugums attiecībās ar vienaudžiem, lielāka individualizācija attiecībās ar pieaugušajiem, t.sk., vecākiem un pedagogiem;
6. Ārējie normatīvie akti neregulē kārtību, kāda jāievēro izglītības iestādei, ja izglītojamais, kas apgūst vidējās izglītības programmu, pieļauj neattaisnotus mācību stundu kavējumus, jo izglītības iestādes un izglītojamā attiecības regulē līgums/vienošanās.
7. Izglītības iestādei nav pienākuma ziņot vecākiem par izglītojamā pieļautajiem neattaisnotiem mācību stundu kavējumiem, ja izglītojamais vēl turpina apgūt vispārējās vidējās izglītības programmu, bet ir jau sasniedzis pilngadību.
8. Vidējās izglītības apgūšanas posmā izglītojamo pieļautie/nepieļautie kavējumi balstās uz katra izglītojamā personīgo motivāciju iegūt vidējo izglītību un savas izvēlētās profesijas apgūšanu turpmāk, līdz ar to var secināt, ka izvirzītā hipotēze – iegūstot motivāciju mācīties, izglītojamie nepieļauj neattaisnotus mācību kavējumus – apstiprinās.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1346915
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties