Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:619839
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.03.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    8
1.  Kuģa gājības aprēķins    8
1.1.  Pilnuma koeficientu noteikšana    8
1.2.  Kuģa pretestības pārvietošanai un vilces pretestības noteikšana    9
1.3.  Uzdoto ātrumu nodrošināšanas dzenskrūves aplēse. Galvenā dzinēja izvēle    13
1.4.  Pases diagrammas aprēķins    23
2.  Kuģa dīzeļa aprēķins    29
2.1.  Uzdotie lielumi. Darba procesa aprēķins    29
2.2.  Indikatordiagrammas konstruēšana    38
2.3.  Laika šķēluma aprēķins gāzu apmaiņai    41
2.4.  Dzinēja dinamikas aprēķins    48
3.  Dzinēju ekspluatācija izmantojot smagās degvielas    61
3.1.  Ievads    61
3.2.  Testējamās īpašības    63
3.3.  Degvielas apstrāde    66
3.4.  Ekspluatācijas aspekti    72
3.5.  Citas degvielas    74
3.6.  Kopsavilkums    77
4.  Darba vides riska faktori: troksnis    78
4.1.  Ievads    78
4.2.  Trokšņa fizikālais un higiēniskais raksturojums    78
4.3.  Trokšņa iedarbība uz dzirdes orgānu, citiem orgāniem sistēmām    82
4.4.  Konstruktīvie pasākumi personāla aizsardzībā    83
4.5.  Aizsardzība    84
4.6.  Mērīšana    85
4.7.  Higiēniskās normas    86
4.8.  Organizatoriskie pasākumi personāla aizsardzībā    87
4.9.  Kopsavilkums    87
5.  Gaisa piesārņojuma novēršana no kuģiem    88
5.1.  Ievads    88
5.2.  SOx emisijas samazināšanas aprīkojums    89
6.  Ekonomiskais pamatojums    94
6.1.  Kuģa enerģētiskās iekārtas tāme    94
6.2.  Apkalpojoša personāla finansējums    94
6.3.  Degvielas izmaksas    95
6.5.  Amortizācijas izmaksas    96
6.6.  Kuģa remontam paredzētās izmaksas    96
6.7.  Papildizmaksas    96
6.8.  Enerģētiskās iekārtas ekspluatācijas izmaksu tāme    97
6.9.  Kopsavilkums    97
  Izmantotā literatūra    98
Darba fragmentsAizvērt

Kuģa enerģētiskai iekārtai ir liela nozīme efektīvas un ekonomiskās kuģa ekspluatācijas procesa nodrošināšanai.
Diplomprojekta mērķis ir izstrādāt ģenerālās kravas kuģa ar galvenajiem parametriem L = 144.9 m; B = 24.39 m; T = 10.41 m ; enerģētiskās iekārtas projekta skici. Enerģētiskai iekārtai jānodrošina kuģa ātrums 22 mezgli.
Diplomprojekts sastāv no ievada un sešām daļām.
Enerģētiskās iekārtas efektivitāti nosaka kuģa korpusa dzinēja un dzenskrūves kopums. Tāpēc projekta pirmajā daļā veikts kuģa korpusa pretestības aprēķins izmantojot teorētiskās metodes, tika izvēlēta optimāla izmēra un formas dzenskrūve, kā arī pēc kataloga atrasts piemērots dzinējs.
Otrajā daļā ir veikts izvēlētā dzinēja darba procesa, caurpūtes un dinamikas aprēķins.
Trešajā daļā tika izskatīti enerģētiskās iekārtas ekspluatācijas aspekti izmantojot smagās degvielas .
Ceturtajā daļā ir izskatīta trokšņa iedarbība uz cilvēka veselību , kā arī šīs negatīvās iedarbības samazināšanas un kontroles iespējas.
Piektās daļas galvenais mērķis ir saskaņā ar MARPOL 73/78 VI Pielikuma noteikumiem atrast tehnisko risinājumu kas ļautu samazināt SOx izmešu apjomu ko kuģis izdala apkārtējā vidē.
Sestajā daļā ir konkrētas enerģētiskās iekārtas ekonomiskais pamatojums, kurā ir parādītas izmaksas, kas rodas kuģa ekspluatācijas procesā.

Degvielas izmaksas.
Galvenā enerģētiskā iekārta tiek darbināta ar smago degvielu – mazutu HFO 380(viskozitāte 380 cst pie 50ºC), kuras izmaksa vidēji ir 150 EUR par tonnu. Pieņemu, ka kuģis atradīsies gaitā vidēji 280 diennaktis gadā, pārējo laiku 55 diennaktis (30 diennaktis remonta laiks) kuģis atradīsies ostā kur tiks veiktas iekraušanas izkraušanas operācijas. Kuģim atrodoties gaitā, darbojas galvenais dzinējs, kura degvielas patēriņš ir 0.173 kg/kWh. Kuģim atrodoties ostās darbosies palīgdīzeļģenerators, kura degvielas patēriņš ir 0.186 kg/kWh, kas tiks darbināts ar MDO degvielu (300 EUR/tonna). Ostās pastāv iespēja pieslēgties krasta enerģētiskajam tīklam kas var būt ekonomiski izdevīgāk.
Kuģim atrodoties gaitā , 250 diennaktis galvenais dzinējs ar jaudu 19810 kW gadā patērēs :
HFO
Palīgdīzeļģeneratori, kuru kopējā jauda ir 1800 kW (ostā darbojas 2 ģeneratori) darbojas ostā un gada laikā patērē:
MDO
Degvielas izmaksas galvenajam dzinējam gada laikā:

Degvielas izmaksas dīzeļģeneratoriem gada laikā

Kur = 150 (EUR) – degvielas cena (EUR) par tonnu.
= 300 (EUR) – degvielas cena (EUR) par tonnu.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties