Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:609920
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Henrijam Fordam 1903. gadā, kad viņš nodibināja savu trešo uzņēmumu Ford Motor Company, aiz muguras jau bija desmit gadu pieredze un divi likvidēti uzņēmumi. Šis ģeniālais autodidakts, kurš pat neprata lasīt rasējumus, radikāli izmainīja Amerikas dzīvi. Viņš to paveica vienas paaudzes laikā un vienlaicīgi kļuva par bagātāko cilvēku pasaulē.

Karalis Henrijs Fords I

Henrijs Fords piedzima 1863.gadā kādā fermā Mičiganas štatā. Taču viņu interesēja mašīnas, nevis lauksaimniecība. Savu pirmo automobili viņš uzbūvēja 33 gadu vecumā. Trīs mēnešus pēc Olds Motor Works rašanās 1899.gadā nodibinājās Detroit Automobile Company, kurā Fords ieņēma galvenā inženiera amatu. Uzņēmuma īpašnieku vidū bija Detroitas bagātākie ļaudis ar pilsētas mēru priekšgalā. Fords uzbūvēja auto prototipu, bet konstatēja, ka tas neder sērijveida ražošanai. Toties viņš nolēma reklamēt firmu ar labiem sasniegumiem sportā, kaut gan pats nebūt nebija kaislīgs autobraucējs. Fords uzbūvēja divcilindru sacīkšmašīnu, kas apsteidza līdz šim neuzveicamo Winton. Tomēr kapitāla ieguldītāji vēlējās ražot mašīnas tirgum, nevis sacensību trasei. Ritēja mēneši, bet galvenais inženieris nelikās ne zinis par ražošanu, tādēļ īpašnieki galu galā zaudēja pacietību un likvidēja kompāniju. Toties Forda reklāmas metodes bija iepatikušās citiem Detroitas pilsoņiem, kuri 1901.gada nogalē nodibināja Henry Ford Company un iecēla Fordu par galveno konstruktoru. Taču viņam joprojām nebija mašīnas, ko ražot sērijveidā un laist pārdošanā. Tiesa, šasija jau bija gatava, bet vēl vajadzēja uzbūvēt pietiekami vieglu un jaudīgu dzinēju.
Fords daudz spēku ieguldīja divu jaunu sacīkšnieku izveidē; pirmo nosauca 999, bet otru - Arrow, un abi tika gatavoti cīņai ar Winton. Redzot, cik strauji pieaug pārdoto oldsmobiļu skaits, investori izbijās, ka automobiļu tirgus tiks pārpludināts, pirms viņu firma sāks ražošanu. Agrā 1902.gada pavasarī viņi zaudēja pēdējo cerību, un kompāniju likvidēja. Tieši tajā brīdī pie viņiem vērsās Lelands ar savu piedāvājumu, un rezultātā radās Cadillac Motor Company.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties