Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
6,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:595190
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 23 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Valodas kompetences paaugstināšana – viens no svarīgākajiem sākumskolas perioda uzdevumiem    4
1.1.  Runas attīstības raksturojums sākumskolas vecuma skolēniem    4
1.2.  Valodas tēlaino izteiksmes līdzekļu vieta sākumskolā    6
2.  Darbs ar daiļdarba valodu – ceļš uz valodas kompetences paaugstināšanos    9
2.1.  Tēlaino vārdu un teicienu izdalīšana daiļdarbā    10
2.2.  Tēlaina daiļdarba, fragmenta ilustrēšana    10
2.3.  Daiļdarba vārdiskā ilustrācija    11
2.4.  Daiļdarba atstāstīšana, mācīšanās no galvas    12
3.  Mīklas – piemērotākais veids sākumskolas skolēna ievadīšanai valodas tēlainības uztverē    13
3.1.  Mīklu atminēšana – pieredzes uzkrāšanas veids par valodas tēlainās izteiksmes līdzekļu lomu    13
3.2.  Mīklu sacerēšana – sākumskolas skolēna praktiskais darbs ar valodas tēlainās izteiksmes līdzekļiem    15
4.  Valodas kompetences paaugstināšanās indikators – domraksts par ainavu    18
4.1.  skolēna emocionālā attīstība – pamats mākslas darba uztverei    18
4.2.  Domraksta izveides psiholoģiskie un metodiskie aspekti    22
4.3.  Domraksts par ainavu – viens no vārdu krājuma aktivizēšanas paņēmieniem    25
4.4.  Domraksts par ainavu – metodikas jautājumi    27
4.5.  Domraksta mācīšanas par ainavu pilnveide    30
4.5.1.  Konstatējošais posms    30
4.5.2.  Korekcijas posms    31
4.5.3.  Kontroles posms    37
  Secinājumi    39
  Literatūra    40
  Pielikumi    41
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēks visu dzīvi pilnveido savu valodu. Pamatojoties uz to, cik brīvi un pareizi, skaidri un pārliecinoši cilvēks izsaka savas domas, zināšanas, jūtas un raksta, var spriest par cilvēka attīstību.
Ikreiz, kad lasām skolēnu domrakstus, cenšamies tajā atrast spilgtus un emocionālus fragmentus. Gribam izjust baudījumu tieši tāpat, kā to ir izjutis autors, kurš dalās savās izjūtās.
Bērni cenšas dalīties savos iespaidos, taču valodiņa ir visai „sausa”. Pastāv uzskats, ka tie bērni, kas daudz lasa, domrakstus raksta daudz emocionālāk. Ir bērni, kas paši spējīgi lasīt daiļdarbus un gūt no tiem valodisku pieredzi, bet visbiežāk skolēniem ir jāmāca, kā padarīt savu domrakstu mākslinieciski augstvērtīgāku.
Tātad skolēniem ir jāapgūst valodas tēlainie izteiksmes līdzekļi. Sākumskolas vadlīniju projektā teikts, ka „skolēniem jābūt izpratnei par vārda tiešo un pārnesto nozīmi, jāprot saskatīt tekstā epitetus, metaforas, salīdzinājumus, personifikācijas, jāprot lietot šos izteiksmes līdzekļus savā runā, jāsaprot attiecīgā valodas tēlainās izteiksmes līdzekļa lietojums.” (14) Gatavu recepti, kā strādāt ar bērniem, neviens jau nedod. Ir vispārināti metodiķes Ptičkinas ieteikumi, bet skolotājam ir jāparāda sava meistarība un jāatrod ceļš, kā palīdzēt skolēnam izprast, apgūt valodas tēlainās izteiksmes līdzekļus.
Darba mērķis – atlasot sākumskolas skolēniem piemērotākos metodiskos paņēmienus, strādājot ar valodas tēlainās izteiksmes līdzekļiem, sekmēt skolēnu valodas kompetences paaugstināšanos.
Hipotēze – ja tiks atrasti piemērotākie metodiskie paņēmieni, strādājot ar tēlainās izteiksmes līdzekļiem, skolēnu valodas kompetence paaugstināsies.
Darba uzdevumi:
Pētīt un analizēt metodisko literatūru
Atlasīt iespējami piemērotākos metodiskos paņēmienus
Izveidot metodiskās izstrādnes mērķa īstenošanai
Pamatot konkrēta metodiskā paņēmiena efektivitāti
Pamatot domrakstu mācīšanas un rakstīšanas mērķtiecīgumu valodas kompetences attīstīšanā
Veikt metodiskos secinājumus
1.Valodas kompetences paaugstināšana – viens no svarīgākajiem sākumskolas perioda uzdevumiem…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties