Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:595140
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Kultivācijas teorija    4
  Kultivācijas teorija medijos    5
  Negatīvo ziņu pārsvars medijos    6
  Vardarbība medijos    7
  Vardarbība multiplikācijas filmās    8
  Aptauja    9
  Secinājumi    10
  Izmantotā literatūra    11
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Kultivācijas Teoriju 1976. gadā izstrādājis ungāru izcelsmes teorētiķis Džordžs Gerbners, kurš uzsāka pētījumus 1960-os gados, ar mērķi noskaidrot, vai un kā televīzijas skatīšanās ietekmē skatītāju priekšstatus par ikdienas dzīvi.
Teorija vistiešāk saistīta ar televīziju, kas 20. gadsimta otrajā pusē un mūsdienās ir ieņēmusi plašu auditorijas atsaucību. Kultivācijas teorija tieši saistās ar to, cik daudz laika auditorijas locekļi ir gatavi veltīt televīzijai. Vienkāršiem vārdiem izsakoties, kultivācijas teorija apgalvo, ka jo vairāk cilvēks tiek pakļauts mediju ziņotajai informācijai, jo lielāka iespēja, ka cilvēks šo informāciju pieņems kā patiesību. Kultivācijas teoriju galvenokārt izmanto, lai apzinātos televīzijas problemātiku – plašās ietekmes iespējas, kas pārsvarā gadījumu tomēr ir negatīvas. Tai pašā laikā daudzas organizācijas var plānot savas kampaņas, ievērojot dažādus nosacījumus, kas ietverti kultivācijas teorijā kā ietekmējošie faktori.

Kultivācijas teorija
Kopš 1967.gada Gerbners un viņa kolēģi sāka pētīt dienas un vakara televīzijas pārraides. Pārraižu satura analīze no kultivācijas teorijas mēģināja raksturot TV pasauli. Viņi noskaidroja, ka ne tikai vardarbība ietekmē skatītājus, bet arī televīzija akcentē atšķirības starp vīriešiem un sievietēm. Dž.Gerbnera pētījuma galvenā hipotēze – televīzijas skatīšanās pakāpeniski noved pie tādu sociālās pasaules uzskatu pārņemšanas, kas veido stereotipizētu, deformētu un ļoti selektīvu realitātes skatījumu, kādu to sistemātiski ataino televīzijas raidījumi un ziņas.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1113152
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties