Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:578770
 
Vērtējums:
Publicēts: 09.03.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
I.  Ievads    3
II.  Vadītāja kompetence pedagogam    7
3.1.  Informatīvā kompetence    7
3.2.  Metodiskā kompetence    9
3.3.  Komunikācijas kompetence    10
3.4.  Intelektuālā kompetence    11
III.  Nobeigums    12
IV.  Literatūras saraksts    13
Darba fragmentsAizvērt

Latvijai jau drīz būs 20 gadi kopš neatkarības atgūšanas, bet sabiedrība
atrodas pārmaiņu procesā, mainās politiskās un ekonomiskās iekārtas, to pastiprina
gadsimtu mija. Izglītību galvenokārt ietekmē padomju laika ieradumi, brīvvalsts un
ārzemju valstu pieredzes adaptēšana. Padomju laika pedagogi ir apmierināti ar
iegūtās izglītības kvalitāti, kā galvenās atziņas uzsverot:
• izglītības saturs ir tikai iepriekšējo paaudžu zināšanu
pārmantošana
• mācīšanās ir skolotāja norādījumu pildīšana, autoritārs režīms
• izglītības prakse balstās uz skolotāja, kā mācīšanās un izglītības
galvenais paraugs
Tāpēc, ar neatkarības atgūšanu aktualizējās 20-30 gadu pedagoģiskās
idejas, kuras mēģina atjaunot un modernizēt mūsdienu prasībām un situācijai. Sākās
dažādu ārzemēs gūto ideju ieviešana, kas bieži vien ir pretrunīgas un neizprastas
līdz galam [1.,45-46].
Straujās, dinamiskās pārmaiņas attiecās uz visu pasauli. Notiek ar vien lielāka
un biežāka saskarsme un mijiedarbība starp cilvēkiem, dažādām tautām, kultūrām un
vērtībām. Tas ir jaunas iespējas, bet arī jauni problēmjautājumi. Latvija padomju
laikā, neatkarība, Latvijas iekļaušanās ES, un tas viss pāris gadu laikā.
Mainoties vērtībām, tām dažādojoties, mainās arī pedagoga un skolēna
attiecības. Skolēnu uzvedība kļūst ar vien aktuālāks jautājums gan pedagogiem, gan
pašiem skolēniem, kuru uzvedība nesekmē mācību rezultātus. Klasiskās vērtības,
kas bija turējušās ilgā laika posmā, sāk strauji zaudēt aktualitāti. Skolniekam ar vien
grūtāk ir piemēroties mainīgajai sabiedrībai, dažādām normām, situācijām. Trūkst
sevis apzināšanās, morālā izglītība nav veidota vairs uz stabiliem pamatiem.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties