Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:578107
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pamudinājuma un soda jēdzienu raksturojums audzināšanā    4
1.1  Kas ir pamudinājumi un sodi?    5
1.2  Kas ir audzināšana?    8
1.2.1  Audzināšanas principi    8
2.  Sodu, pamudinājumu un apbalvojumu nepieciešamība pusaudžu audzināšanā    10
2.1  Pusaudžu vecumposma īpatnības no audzināšanas aspekta    19
2.2  Audzināšanas metožu pamatojums pamudinājumu, apbalvojumu un sodu izmantošanā    22
3.  Ietekmējošo faktoru raksturojums apbalvojumu un sodu izmantošanā pusaudžu audzināšanā    24
3.1  Sociālā vide – skola    24
3.1.1  Ģimene    26
3.1.2  Sabiedrība    27
3.2  Autoritātes paraugi, vienaudži    28
  Secinājumi    30
  Izmantotā literatūra    31
Darba fragmentsAizvērt

Pamudinājums ir iekšējs vai ārējs rosinājums, aicinājums ko darīt, darīt ātrāk, labāk; iekšēja garīga attieksme, kas balstās uz emocijām un gribu un vada cilvēku viņa darbībā; ārējs ierosinājums, ko uzsākt; fakts, apstāklis (atzinība, uzslava u.tml.), kas rosina darīt ko ātrāk, labāk. Skolā izmanto mācību aktivitātes sekmēšanai. (Skujiņa V., 2000)
Sods ir sabiedrības negatīvas attieksmes izpausme par skolēna rīcību, tās negatīvs vērtējums. Sods var izbeigt nevēlamu rīcību, izsaukt kauna jūtas. Īpaši iedarbīgs sods ir tad, ja tas nāk no kolektīva. (Žukovs L., 2001)
Sods ir paņēmiens, kas liecina par negatīvu netiešās pedagoģiskās prasības izpausmi. Ietekmēšanas veids un līdzeklis, kas vērsts pret personu, kura veikusi kādu nodarījumu, pārkāpumu, aizliegtu rīcību, pretlikumīgu darbību vai noziegumu. Pedagoģijā sods ir efektīvs tad, ja nosodītais ne tikai atzīst savu vainu, bet arī to, ka sods tiešām ir nopelnīts. (Skujiņa V., 2000)

Daudzi izsenis mēģina izmantot sodu kā līdzekli cīņā pret agresīvu uzvedību. Prakse rāda, ka sods reizēm palīdz ierobežot, taču ne vienmēr attur no agresīvas rīcības nākotnē. Tomer speciālisti arvien vairāk uzsver, ka nevis sods nav iedarbīgs, bet gan veids, kā sods nav efektīvs.
Lai sods būtu efektīvs tam jābūt:
tūlētajam,
nozīmīgam,
neizbēgamam.
Tas nozīmē, ka sods seko tūlīt pēc agresīvas rīcības: saņemtais sods ir pietiekami liels un nozīmīgs tāds, lai to negribētu piedzīvot vēlreiz; un tas, ka bērns zina – par attiecīgu uzvedību viņš tiks sodīts un nav cerība no tā izbēgt.
Sods piemērojams tad, ja bērns neievēro aizliegumu, tas nozīmē, ka bērns zina, kas ir atļauts un kas nē, un zina arī, kas notiek ar tiem, kas šos noteikumus neievēro. Soda mērķis ir likt bērnam saprast, ko viņš ir izdarījis, un likt iegaumēt, ka tā vairāk darīt nedrīkst. Tāpēc ir jāpaskaidro, ko bērns sliktu ir izdarījis, un kā sodītājs jūtās. Ir jāpārrunā starpgadījums.
Sods iemāca baidīties no ārējiem kontrolieriem, nevis pašam uzņemties atbildību. Tāpēc ir svarīgi izskaidrot, kāpēc attiecīgā rīcība ir nevēlama, ļaujot bērnam pašam saprast savu atbildību par nodarījumu. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1238740
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties