Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:560783
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.11.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Pētījuma izklāsts    3
1.1.  Tautsaimniecības nozares, klasifikācija   
1.2.  Iekšzemes kopprodukts   
1.3.  Produktivitāte tautsaimniecības nozarēs   
1.4.  Imports/eksports   
1.5.  Tirdzniecības tendences pēdējos gados   
  Secinājumi   
  Priekšlikumi   
2.  Bezdarbs   
2.1.  Nodarbinātības rādītāji   
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Pavisam ir 15 nozares, kuras sadalītas 2 grupās, nozīmīgākās nozares Latvijas tautsaimniecībā ir pakalpojumu nozare, kuras lielākā apakšnodaļa ir tirdzniecība (1 590 336 milj. Ls no IKP).
2. Kopš 1995. gada vērojams pieaugums sekundārā un terciārā saimniecības sektora nozarēs, īpaši, pakalpojumu sfērā un tirdzniecībā.
3. Salīdzinot ar 2008. Gadu, ievērojami ir samazinājies importēto preču daudzums, kas vismaz daļēji sekmē latviešu uzņēmēju darbību vietējā tirgū.
4. Latvijas primārā un sekundārā sektora attīstībai un izaugsmei būtiski ir eksportēt Latvijā saražotās preces, jo iekšzemes tirgus ir neliels.
5. Kopš 2008. gada vērojams kritums lielākajā daļātautsaimniecības nozaru, ieskaitot tirdzniecību.
6. Tieši mazumtirdzniecība (nepārtikas preču tirdzniecība) ir piedzīvojusi lielāko kritumu.

Priekšlikumi
1. Tautsaimniecības nozarēm valstī ir jābūt sabalansētām. Latvijā ir liels pakalpojumu nozares un tirdzniecības īpatsvars, kas nestabilā ekonomiskajā situācijā nav tas labākais. Latvijai vairāk būtu jāattīsta tieši ieguves rūpniecība, lauksamniecība.
2. Autore uzskata, ka ir jāatbalsta Latvijas uzņēmēji, izvēloties Latvijā ražotas preces. Tas padarīs mūs neatkarīgākus no citu valstu ekonomiskās ietekmes.
3. Latvijā ir liels darbaspēka potenciāls, ko varētu daudz efektīvāk izmantot, lai optimizētu tautsaimniecības nozaru darbību un celtu labklājības līmeni valstī, nevis kā šobrīd – tikai samazinot ienākumus un paaugstinot nodokļus, likt tam doties uz citām ES valstīm labāka atalgojuma meklējumos.
4. Daudzie uzņēmumiem ir nepietiekama plānošana pirms preču ieviešanas tirgū, kas izraisa to nesekmīgu darbību. Šobrīd, vēl vairāk nekā jebkad iepriekš, liela nozīme ir mārketinga plānošanai jebkurai darbībai tirgū.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1247192
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties