Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:559746
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 23.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Teorētiskā analīze par klasesbiedra pievilcīguma vērtību kritērijiem jaunākā skolas vecumā    4
1.1.  Pievilcīguma kritēriji jaunākā skolas vecumā    4
1.2.  Vienaudžu vērtību kritēriji jaunākajā skolas vecumā    5
1.3.  Jaunākās skolas vecumposma psiholoģiskais raksturojums    7
2.  Kritēriju jaunākās skolas vecumā praktiskā izpēte    12
2.1.  Respondentu izlases un izmantoto metodiku apraksts    12
2.2.  Pētījuma norises apraksts un iegūto rezultātu apstrāde un analīze    14
  Secinājumi    20
  Izmantotā literatūra    22
  Anotācija    23
  Annotation    24
  Pielikumi    25
Darba fragmentsAizvērt

Slobodičikovs V. raksta, ka jaunie cilvēki – „skaistuma kalpotāji” visbiežāk priekšplānā izvirza estētiskos vērtējumus. Mīlestība pret skaistumu noved pie īsta ķermeņa ideāla. Jaunākā skolas vecuma bērnus piesaista rotas, viss, kas var piesaistīt skatienu, kas palīdz estētiski noformēt cilvēka ķermeņa vizuālo tēlu. (16;38) Bieži ir novērots, ka mazie bērni vēlas līdzināties savam elkam, mīļākajam multfilmu varonim, mūziķim, aktierim u.t.t. (autoritātei).
Sekojoši Slobodičikovs ir teicis, ka savos vienaudžos jaunākā skolas vecuma bērni vērtē vai viņam patīk tas pats elks, aktieris, multfilmu varonis u.t.t.
Estētiskam ideālam atbilst bērnu morālie ideāli, bezkompromisu un shematiski, ne vienmēr secīgi, kaut arī ņemot to vērā tas ir negaidīti šo bērnu vecumam.
Žans Piažē raksta, ka pastāv arī uzskats, ka šajā vecumā var attīstīties morālie principi. Bērni sāk saprast, ka tas nav tikai pakļaušanās vai pievienošanās noteiktai sociālai morālei, bet labprātīga pienākumu pieņemšana. Mēģinājums pašapliecināties. (13;215)
Vengers A. min, ka ģimenēs, kurās ir augsti morāles principi, ir liela iespējamība, ka bērns iemācīsies šos principus, un izmantos tos vērtējot līdzcilvēkus, un mēģinot atrast tajos morālās vērtības, un ne tikai vērtēt pēc estētiskiem principiem. (7;56) Šie bērni vairāk savus vienaudžus vērtē kā personības, viņi ļauj vienaudzim sevi pierādīt, un attaisnot cerības. Bērni, kuri ir auguši ģimenēs, kurās tiek izkoptas morāles vērtības ir grūtāk pārliecināt par to, ka vērtēt konkrēto vienaudzi vajadzētu pēc tā, kā viņš ģērbjas vai kā izskatās viņa māja, vai viņš nāk no sliktas ģimenes vai viņš ir rupjš u.t.t. Šis bērns tik viegli nepakļaujas citas autoritātes viedoklim, jo viņam ir izveidojies pašam savs viedoklis pie kā viņš arī pieturās un pēc kā viņš vērtē līdzcilvēkus.…

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1142073
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties