1.attēlā ir parādīts pārdevēja un pircēja izdevumu sadale. Ar dzelteno krāsu ir parādīts līdz kuram punktam par ceļu ir atbildīgs pārdevējs, ar zilo - līdz kuram punktam par ceļu ir atbildīgs pircējs. Seller un Buyer ir apzīmētas kā nosūtītāja / pārdevēja un saņēmēja / pircēja noliktavas. Cargo terminal ir domāts kā ostas, lidostas vai dzelzceļa termināls. Customs tulkojumā no angļu valodas ir muitas punkts. Vidējais lauks pa vidu ir ceļa frakts jeb galvenais ceļš pa kuru pārdotā prece kustas.
Incoterms 2000 tiek iedalīts 4 sekojošās kategorijās:
1.E – grupa. Departure – nosūtīšana. Šajā kategorijā ietilpst tikai viena apakšgrupa.
a.EXW (Ex Works) – tulkojumā bez darba. Pārdevējs ir atbildīgs tikai par preces atdošanu pircējam vai tā pārstāvim no savas noliktavas. Pircējs uzņemas visas saistības un izmaksas no pārdevēja noliktavas. EXW grupa paredz vismazāko atbildību no pārdevēja;
2.F – grupa. Main carriage unpaid – pamata pārvadājums nav apmaksāts.
a.FCA (Free Carrier) – tulkojumā Franko pārvadātājs. Pārdevējs ir atbildīgs un sedz izdevumus līdz pārdevēja vai transportētāja norādītai vietai;
b.FAS (Free Alonside Ship) – tulkojumā Franko līdz kuģim. Šī apakšgrupa attiecās tikai uz Jūras pārvadājumiem. Pārdevējs ir atbildīgs un sedz izdevumus līdz kuģu piestātnei. Par preces uzkraušanu uz kuģa, eksporta formulitātēm un tālāko piegādi ir atbildīgs pircējs.…