Izpratne par ekotūrismu:
Melnkalne lielu uzmanību pievērš kūrortu attīstībai, luksus viesnīcu un luksus kruīzu piedāvājumiem, kas tiek lielākoties uzsvērts tūrisma attīstības stratēģijā, tādējādi plānojot nostiprināt valsts tēlu.
“Wild Beauty” koncepts – tiek uzsvērts, ka ar neskarto dabu un ainavām ir iespējams valsti izcili pozicionēt Vidusjūras reģiona valstu vidū. Dabas resursus ir nepieciešams saglabāt, bet vienlaicīgi arī popularizēt un palielināt to nozīmi (manuprāt, kā ieteicamākais variants būtu virzīt to ar ekotūrisma pamatprincipiem).
Manuprāt, šeit stratēģija nonāk pretrunā. Iespējams ekotūrisma virziens tiek apzināti pielietots, jo tiek uzsvērts arī tas, ka ekotūrisms ir strauji augoša tūrisma nozare, tātad, varētu nest ievērojamu labumu.
Parādās jēdzieni ģeotūrisms, dabas tūrisms, ekoloģija, bioloģiskā daudzveidība, vides saglabāšanas, kultūras vērtības, gastronomija u.c., bet netiek definēts ekotūrisms! Izpratne par ekotūrismu rodas no konteksta:
Tūrisma veids, kura laikā tiek izpētīta vietējā kultūra, dabas vērtības (ainava, kalni (izskaužot sezonalitāti, vasaras piedāvājumā attīstīs vairāk kājnieku maršrutus)), tradicionālie ēdieni un dzērieni, izmantotas eko naktsmītnes (labākajā gadījumā), kas kopumā dod labumu vietējai ekonomikai un sniedz motivāciju attīstīt infrastruktūru.
Stratēģijas vīzija: līdz 2020.g. Melnkalne kļūs par vissezonas galamērķi (pieejama jebkurā gadalaikā), ar gleznainām ainavām un aizsargātu bioloģisko daudzveidību (saskatu iezīmes ekotūrisma izpratnei).