Referāts
Eksaktās un dabaszinātnes
Anatomija, veselība, medicīna, higiēna
Zāļu reklāma mediju vidē un farmaceitiskajā aprūpē-
Zāļu reklāma mediju vidē un farmaceitiskajā aprūpē
Referāts27 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Mārketings, reklāma
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Darbā lietotie saīsinājumi | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Zāļu reklāmas vispārējs raksturojums | 7 |
1.1. | Normatīvo aktu regulējums | 7 |
1.2. | Nevalstiskās organizācijas veselības aprūpē un reklāmas ētikas kodeksa koncepts | 9 |
1.3. | Zāļu reklāmas uzraudzība | 12 |
1.4. | Zāļu reklāmas veidi | 13 |
1.5. | Reklāmas ietekme uz zāļu lietošanu | 16 |
Pirmās daļas secinājumi | 20 | |
2. | Zāļu reklāma mediju vidē un farmaceitiskajā aprūpē empīrisks pētījums | 21 |
2.1. | Ievads | 21 |
2.2. | Zāļu reklāma mediju vidē | 22 |
2.2.1. | Zāļu reklāma televīzijā | 22 |
2.2.2. | Zāļu reklāma preses izdevumos | 23 |
2.3. | Ekspertvērtējums | 24 |
2.4. | Pētījuma rezultāti | 31 |
Otrās daļas secinājumi | 32 | |
Secinājumi un priekšlikumi | 33 | |
Bibliogrāfija | 34 |
Secinājumi un priekšlikumi
Apzinot un analizējot pētījuma tematam atbilstošo literatūru un normatīvos aktus, kā arī izvērtējot autoru atziņas, konstatēts, ka:
Latvijas Republikas likumdošanā ir paredzēti dažādas īpašas prasības zāļu reklamēšanā, kas ir noteiktas Reklāmas likumā un Ministru Kabineta noteikumos, ko kontrolē Veselības inspekcija.
Pozitīvi vērtējama dažādu nevalstisko organizāciju līdzdalība zāļu reklāmas vērtēšanā un to aktivitātes, kas uzlabo zāļu reklāmas ētiskumu.
Zāļu reklāmas ir pieejamas dažādās mediju vidēs, taču visnozīmīgākās no tām ir televīzija, prese un radio, no kurām katrai ir gan priekšrocības, gan trūkumi, līdz ar to nav iespējams veikt objektīvu zāļu reklāmas ietekmes salīdzinājumu dažādās reklāmas vidēs.
Ekspertu viedoklis par zāļu reklāmu ir vairāk noraidošs, nekā pozitīvs, taču nevar izslēgt zāļu reklāmas pozitīvo ietekmi.
Kā lielāko ieguvēju no zāļu reklāmas izvietošanas eksperti min ražotāju, kā vismazāko – pircēju.
Ņemot vērā to, ka zāļu reklāmas ietvertā informācija var būt manipulatīva, kā arī to, ka nevienmēr patērētājs izvērtē sniegto informāciju adekvāti, būtu nepieciešams paaugstināt sabiedrības zināšanas jautājumos, kas saistīti ar racionālu zāļu lietošanu un kritisku sniegtās informācijas izvērtēšanu.
Būtu jāveic arī pētījumi arī aptieku klientu vidū, lai noskaidrotu kuras reklāmas ietekmē patērētājus visvairāk un cik kritiski pircēji izvērtē zāļu reklāmās sniegto informāciju.
Ņemot vērā, ka patērētāji bieži nespēj atšķirt zāļu reklāmas no uztura bagātinātāju reklāmām, tāpēc būtu nepieciešams noteikt īpašas prasības arī uztura bagātinātāju reklāmai vai arī noteikt īpašas atšķirības zīmes.
…
Pētījuma problēmas aktualitāti raksturo pieaugošais zāļu reklāmas skaits mediju vidē. Lai sāktu analizēt reklāmu, vispirms jāzina iemesls, kādēļ tā tiek radīta. Mārketinga uzdevums ir izprast patērētāju vēlmes un parādīt tiem, ka jūsu piedāvātais produkts var kādu no tām apmierināt. Reklāma ir mārketinga sastāvdaļa, kas palīdz paziņot par ražoto produktu un novērtēt patērētāja viedokli par produktu. Tās uzdevums ir izraisīt cilvēkā vēlēšanos iegādāties reklamējamo preci, turklāt reklāmai ir jāveido tāda sabiedriskā doma, lai preci censtos iegādāties pēc iespējas lielāks iedzīvotāju skaits. Lai gan zāļu reklāmai likumdošana paredz speciālus ierobežojumus, taču zāļu reklāma joprojām nav viennozīmīgi vērtējama, jo tai ir gan pozitīva ietekme, gan negatīva. Autore apskata sabiedrībai paredzētās bezrecepšu zāļu reklāmas ietekme uz zāļu patēriņu, kā arī mediju, farmācijas, veselības aprūpes jomas speciālistu viedoklis. Ņemot vērā, ka sabiedrībā bieži vien cilvēkiem nav izpratnes un zināšanas par bezrecepšu zāļu reklāmas atšķirībām no uztura bagātinātāju reklāmas nevar viennozīmīgi apgalvot, ka visos gadījumos eksperti tiešām runā par zālēm. Uztura bagātinātāju reklāmas bieži tiek veidotas līdzīgi zāļu reklāmām.
Pielikuma nav.
-
Politiskā reklāma, tās ietekme uz auditoriju
Referāts29 Mārketings, reklāma, Politika, Sabiedriskās attiecības
- Preses izdevumu reklāma
-
Zāļu reklāma mediju vidē un farmaceitiskajā aprūpē
Referāts27 Anatomija, veselība, medicīna, higiēna, Mārketings, reklāma
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Preses izdevumu reklāma
Referāts augstskolai30
-
Politiskā reklāma, tās ietekme uz auditoriju
Referāts augstskolai29
Novērtēts! -
Zāļu un medicīnas preparātu ievešana Latvijā valsts uzraudzībā
Referāts augstskolai15
Novērtēts! -
Reklāma Latvijas masu medijos
Referāts augstskolai36
-
Reklāma un reklāmas līdzekļu izvēle nekustamo īpašumu uzņēmumā SIA "Balsts"
Referāts augstskolai34
Novērtēts!