Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:527688
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 20 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Darbā lietotie saīsinājumi    4
  Ievads    5
1.  Zāļu reklāmas vispārējs raksturojums    7
1.1.  Normatīvo aktu regulējums    7
1.2.  Nevalstiskās organizācijas veselības aprūpē un reklāmas ētikas kodeksa koncepts    9
1.3.  Zāļu reklāmas uzraudzība    12
1.4.  Zāļu reklāmas veidi    13
1.5.  Reklāmas ietekme uz zāļu lietošanu    16
  Pirmās daļas secinājumi    20
2.  Zāļu reklāma mediju vidē un farmaceitiskajā aprūpē empīrisks pētījums    21
2.1.  Ievads    21
2.2.  Zāļu reklāma mediju vidē    22
2.2.1.  Zāļu reklāma televīzijā    22
2.2.2.  Zāļu reklāma preses izdevumos    23
2.3.  Ekspertvērtējums    24
2.4.  Pētījuma rezultāti    31
  Otrās daļas secinājumi    32
  Secinājumi un priekšlikumi    33
  Bibliogrāfija    34
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Apzinot un analizējot pētījuma tematam atbilstošo literatūru un normatīvos aktus, kā arī izvērtējot autoru atziņas, konstatēts, ka:
Latvijas Republikas likumdošanā ir paredzēti dažādas īpašas prasības zāļu reklamēšanā, kas ir noteiktas Reklāmas likumā un Ministru Kabineta noteikumos, ko kontrolē Veselības inspekcija.
Pozitīvi vērtējama dažādu nevalstisko organizāciju līdzdalība zāļu reklāmas vērtēšanā un to aktivitātes, kas uzlabo zāļu reklāmas ētiskumu.
Zāļu reklāmas ir pieejamas dažādās mediju vidēs, taču visnozīmīgākās no tām ir televīzija, prese un radio, no kurām katrai ir gan priekšrocības, gan trūkumi, līdz ar to nav iespējams veikt objektīvu zāļu reklāmas ietekmes salīdzinājumu dažādās reklāmas vidēs.
Ekspertu viedoklis par zāļu reklāmu ir vairāk noraidošs, nekā pozitīvs, taču nevar izslēgt zāļu reklāmas pozitīvo ietekmi.
Kā lielāko ieguvēju no zāļu reklāmas izvietošanas eksperti min ražotāju, kā vismazāko – pircēju.
Ņemot vērā to, ka zāļu reklāmas ietvertā informācija var būt manipulatīva, kā arī to, ka nevienmēr patērētājs izvērtē sniegto informāciju adekvāti, būtu nepieciešams paaugstināt sabiedrības zināšanas jautājumos, kas saistīti ar racionālu zāļu lietošanu un kritisku sniegtās informācijas izvērtēšanu.
Būtu jāveic arī pētījumi arī aptieku klientu vidū, lai noskaidrotu kuras reklāmas ietekmē patērētājus visvairāk un cik kritiski pircēji izvērtē zāļu reklāmās sniegto informāciju.
Ņemot vērā, ka patērētāji bieži nespēj atšķirt zāļu reklāmas no uztura bagātinātāju reklāmām, tāpēc būtu nepieciešams noteikt īpašas prasības arī uztura bagātinātāju reklāmai vai arī noteikt īpašas atšķirības zīmes.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties