Referāts
Humanitārās zinātnes
Sociālais darbs
Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saziņas iespējas un socializācija-
Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saziņas iespējas un socializācija
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saziņas iespējas un socializācija | 6 |
1.1. | Saskarsme | 6 |
1.2. | Socializācija | 6 |
1.3. | Komunikācija kā saskarsmes būtiskā sastāvdaļa | 8 |
1.3.1. | Verbālā saskarsme | 8 |
1.3.2. | Neverbālā saskarsme | 10 |
1.4. | Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saskarsmes un socializācijas iespējas | 15 |
1.4.1. | Vājdzirdīgie un nedzirdīgie cilvēki- cilvēki, kuriem nav pieejas pie visām saziņas iespējām | 15 |
1.4.2. | Nedzirdīgo izglītības iespējas Latvijā | 17 |
1.4.3. | Nedzirdīgo darba iespējas Latvijā | 17 |
2. | Pētnieciskā daļa. Vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku socializācijas iespējas | 19 |
2.1. | Cilvēki ar dzirdes problēmām Bauskas novadā | 19 |
2.2. | Vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku socializācijas iespējas Latvijā | 20 |
2.3. | Sabiedrības attieksme pret cilvēkiem ar dzirdes problēmām | 28 |
Secinājumi un priekšlikumi | 30 | |
Izmantotā literatūra | 32 | |
Kopsavilkums | 33 | |
Abstract | 34 | |
Pielikumi | 35 |
Secinājumi
Cilvēks – sociālā būtne, tāpēc saskarsme ir cilvēka pamatvajadzība;
Saskarsmes nozīmīgākās sastāvdaļas ir komunikācija (verbālā un neverbālā), sociālā uztvere un interakcija (mijiedarbība);
Socializācija – process, ar kura palīdzību cilvēks iegūst sociālu dabu un spēju piedalīties sabiedrības dzīvē;
Komunikācija – informācijas apmaiņas process. Ir verbālā un neverbālā komunikācija;
Verbālā komunikācija - vārdiskā sarunāšanās, kas ietver prasmi runāt un prasmi klausīties;
Sazināšanos bez vārdiem sauc par neverbālo komunikāciju;
Cilvēki ar dzirdes traucējumiem ir vājdzirdīgie un nedzirdīgie;
Vājdzirdīgie bērni bieži mācās vispārizglītojošās skolās, ja dzirdes problēmas netiek pamanītas, bērni atpaliek mācībās;
Cilvēkam ar dzirdes traucējumiem ir apgrūtinātas vai vispār liegtas verbālās komunikācijas iespējas, tātad ir apgrūtinātas saskarsmes un socializācijas iespējas;
Cilvēkiem ar dzirdes problēmām ir apgrūtinātas iespējas apgūt vispārējo un profesionālo izglītību Latvijā (ir tikai 8 speciālās mācību iestādes);
Pētījuma rezultātā tika konstatēts, ka
Bauskas novada Sociālajā dienestā nav informācijas par to, cik daudz Bauskas novadā ir cilvēku ar dzirdes traucējumiem;
Bauskas novadā un Zemgales reģionā nav biedrības cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem. Tuvākā biedrība atrodas Rīgā (Latvijas nedzirdīgo savienība);
Bauskas novadā bērni ar dzirdes traucējumiem nevar iegūt izglītību, bet laiku atpakaļ to varēja iegūt Bauskas Kristīgajā pamatskolā;
Bauskas novada Sociālajā dienestā nav informācijas par to, cik cilvēki ar dzirdes problēmām strādā Bauskas novada organizācijās;
Bauskas novadā netiek rīkoti pasākumi cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem, jo viņi nav apzināti.
Cilvēki ar dzirdes problēmām pārsvarā tādi piedzimst;
Cilvēki ar dzirdes problēmām, labāk komunicē savā starpā;
Cilvēki ar dzirdes problēmām bieži skatās TV pārraides un vēlas, lai informatīvajām pārraidēm būtu zīmju valodas tulkojums.
Cilvēkiem ir neitrāla attieksme pret cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem;
Cilvēki nespētu sazināties ar cilvēkiem, kuriem ir dzirdes traucējumi, zīmju valodā;
Priekšlikumi
Iesakām izveidot atsevišķu TV kanālu ar surdo zīmju tulkojumu;
Iesakām katram pagastam, pilsētai, novadam apzināt, vai ir pagasta iedzīvotāju vidū cilvēki ar dzirdes traucējumiem, un ja tādi ir, rūpēties par to, lai šie cilvēki saņemtu pienācīgus sadzīves apstākļus – izglītību, medicīnas aprūpi, darbu(iespēju robežās);
Iesakām izturēties pret cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem ar saprotošāku attieksmi, taču reizē nebūtu ieteicams padarīt tos par žēluma objektu;
Iesakām darba devējiem mēģināt izprast šo cilvēkus un iespēju robežās piedāvāt viņiem darbu;
Iesakām pievērst īpašu uzmanību šo cilvēku izglītībai kopš bērnības (izveidot speciālās skolas katrā reģionā vai atsevišķas klases vispārizglītojošās mācību iestādēs)
…
Saturs: Ievads 3 1. Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saziņas iespējas un socializācija 6 1.1. Saskarsme 6 1.2. Socializācija 6 1.3. Komunikācija kā saskarsmes būtiskā sastāvdaļa 8 1.3.1. Verbālā saskarsme 8 1.3.2. Neverbālā saskarsme 10 1.4. Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saskarsmes un socializācijas iespējas 15 1.4.1. Vājdzirdīgie un nedzirdīgie cilvēki- cilvēki, kuriem nav pieejas pie visām saziņas iespējām 15 1.4.2. Nedzirdīgo izglītības iespējas Latvijā 17 1.4.3. Nedzirdīgo darba iespējas Latvijā 17 2. Pētnieciskā daļa. Vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku socializācijas iespējas 19 2.1. Cilvēki ar dzirdes problēmām Bauskas novadā 19 2.2. Vājdzirdīgo un nedzirdīgo cilvēku socializācijas iespējas Latvijā 20 2.3. Sabiedrības attieksme pret cilvēkiem ar dzirdes problēmām 28 Secinājumi un priekšlikumi 30 Izmantotā literatūra 32 Kopsavilkums 33 Abstract 34 Pielikumi 35
- Mīlestība un laulību tirgus
- Socioloģija
- Vājdzirdīgo un nedzirdīgo saziņas iespējas un socializācija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Agresijas un vardarbības profilakses iespējas
Referāts vidusskolai8
-
Izglītības un karjeras iespējas pēc vidusskolas
Referāts vidusskolai20
Novērtēts! -
Izglītības iespējas bērniem ar speciālām vajadzībām Jelgavā un Jelgavas rajonā
Referāts vidusskolai25
Novērtēts! -
Jauniešu darba iespējas Anglijā
Referāts vidusskolai18
Novērtēts! -
Zīmju valoda
Referāts vidusskolai46
Novērtēts!