Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:522962
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.06.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 14 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi

• Monopoli eksistē, jo barjeras, kuras jāšķērso jaunpienācējiem, attur tos pat no mēģināšanas iekļūt monopola tirgū. Šāda veida barjeras ir patenti, monopoluzņēmums, ar unikālu iespēju ražot to, ko citi nespēj atdarināt, vai augstie kapitāla ieguldījumi- uzņēmējdarbības uzsākšanas izmaksas ir augstas, un prasītu daudzus gadus, lai ieguldītie līdzekļi sāktu atmaksāties.
• Latvijas monopoluzņēmumi ir, piemēram, „Latvijas gāze”, „Latvijas dzelzceļš”, „Latvijas pasts”, „Lattelecom”.
• Vienas attiecīgas nozares cenas augšana ietekmētu arī kāda cita monopoluzņēmuma cenu celšanos.
• Pircējam pieprasījumu ierobežo tā ienākumu trūkums. Respektīvi, ja vienas nozares monopols saviem pakalpojumiem paaugstina cenu, tad citas nozares monopolam peļņa var samazināties.
• Konkurences politika orientējas uz optimāliem tirgus procesiem. Ikviena valsts ir ieinteresēta tirgus attīstībā un izaugsmē, kas dotu iespēju brīvai tirgus dalībnieku konkurencei, bez brīvības ierobežojumiem, bez pretlikumīgām tirgus dalībnieku savstarpējam darbībām ar mērķi iznīcināt konkurentus, ar maksimālu iespēju attīstīt gan valsts, gan starptautisko ekonomiku un tirdzniecību.
• Konkurences politikas mērķis ir tādas ekonomiskās sistēmas nodrošināšana, kas garantē neizkropļotu konkurenci starp līdztiesīgiem tirgus dalībniekiem.
• Konkurences jautājumā Latvijas valsts pakļaujas Eiropas Komisijas noteiktajiem likumiem, kā arī pati nosaka iekšējā tirgus attīstību un monopoldarbības ierobežošanu. Latvijas Republikā ir pieņemtais likums, kas ierobežo konkurenci, ir „Par konkurenci un monopoldarbības ierobežošanu”.
• Latvijā par konkurences politikas realizāciju ir atbildīga Konkurences padome. Konkurences padome ir valsts institūcija, kuras tiešais pienākums ir aizsargāt uzņēmumus no negodīgas konkurences un nodrošināt konkurences likuma īstenošanu.
• Iestāde, kas regulē gan monopoluzņēmumus, gan mazo un vidējo uzņēmumu darbību ir „Sabiedrisko Pakalpojumu Regulēšanas Komisija” (SPRK).

Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties