Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:516895
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 41 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  PĒTĪJUMA TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS    7
1.1.  Emociju un jūtu būtība    7
1.2.  Emociju un jūtu veidu raksturojums    10
1.3.  4 – 5 gadīgo bērnu emocionālās sfēras attīstības īpatnības    14
2.  DIDAKTISKAIS MATERIĀLS BĒRNU EMOCIONĀLĀS SFĒRAS ATTĪSTĪBAI    17
2.1.  Didaktiskā materiāla raksturojums    17
2.2.  Rotaļas un vingrinājumi ļaunuma pārvēršanai    18
2.3.  Rotaļas baiļu pārvarēšanai    18
2.4.  Rotaļas un vingrinājumi pozitīvu emociju veicināšanai    19
2.5.  Leļļu teātris    22
3.  DIDAKTISKĀ MATERIĀLA IZMANTOŠANA BĒRNU EMOIONĀLĀS SFĒRAS ATTĪSTĪBAI    27
  SECINĀJUMI    39
  LITERATŪRAS SARAKSTS    40
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Emocijas pauž subjekta neobjektīvo attieksmi pret to, kas notiek ar viņu un ap viņu. Emociju rašanās mehānisms ir cieši saistīts ar cilvēka vajadzībām un motīviem. Apstākļi, priekšmeti un notikumi, kas sekmē vajadzību apmierināšanu un mērķu sasniegšanu, izsauc pozitīvas emocijas: baudu, prieku, interesi, uztraukumu. Turpretī situācijas, kuras subjekts uztver kā vajadzību un mērķa realizācijas kavēkļus un šķēršļus, izsauc negatīvas emocijas un jūtas: neapmierinātību, bēdas, skumjas, bailes, uztraukumu u.c..
2. 4 - 5 gadus veciem bērniem jūtas jau tiek apzīmētas ar vārdiem: skaidri ir izteikta vēlme pēc sapratnes, uzticības, tuvības ar citiem cilvēkiem, izveidojas kopības sajūta - jēdziens „mēs”, kas sākumā bērnam nozīmē „vecāki un es pats”, vēlāk pāraug par „es un mani vienaudži”, palielinās neatkarība - bērns pats sevi nodarbina, vairs nepieprasa nepārtrauktu pieaugušo atrašanos blakus, intensīvi attīstībās iztēle, un līdz ar to parādās iztēlotās bailes. Šajā periodā intensīvi veidojas iepriekš minētās emocijas, piemēram, interese, prieks, pārsteigums, diskomforts, riebums, dusmas, bailes, kauns. Pirmsskolas vecumā bērnu emocionālā pasaule ir bagātāka un daudzveidīga. No pamata emocijām (prieks, bailes) tās pāriet uz sarežģītākām emociju gammām: prieks un dusmas. Kā arī bērni apgūst tādu sajūtu valodu kā izteikt pārdzīvojumu izpausmi ar skatienu, žestiem, ar smaidu, kustībām, balss intonāciju.
3. Tieši pirmsskolas vecumā bērns apgūst intonāciju, mīmiku, pantomīmu: tas palīdz viņam izprast cita cilvēka pārdzīvojumus un „atklāt” tos sev. Speciāli organizētās nodarbībās (piemēram, mūzikas nodarbības, pasaku lasīšana) bērni mācās izjust noteiktas jūtas. Spilgtākās pozitīvās emocijas bērns piedzīvo situācijās, kad viņš salīdzina sevi ar kādu pozitīvu literāro varoni, aktīvi tam līdzpārdzīvo.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties