Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:511680
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

2.9. Kooperācijas princips
Sociālais darbinieks aktīvi meklē sadarbību ar palīdzošajām personām un ir gatavs darboties sakarā ar sociālo uzdevumu, strādāt ar viņiem kopā. Viņš cenšas, kooperējoties ar viņiem, novērst ne tikai nevienprātību un pretišķības, bet arī palielināt ikvienas palīdzēšanas ietekmi uz problēmas risināšanu. Ar motivēšanu un organizēšanu viņš cenšas panākt problēmu risināšanu, lai risināšanā iesaistītās personas virzītu savu darbību uz kopīgo mērķi un to savstarpēji saskaņotu.
1) galvenais sociālā darbinieka metodiskais pienākums ir aktivizēt visus palīdzošos spēkus un novest tos līdz efektīvai sadarbībai problēmas risināšanā;
2) sociālais darbinieks sadarbībā ar visiem palīdzības procesā iesaistītājiem funkcionē kā informācijas avots. Viņš nodrošina informācijas menedžmentu (dabū no citiem informāciju, to sakārto, apstrādā un nodod komandas locekļiem).
Kooperācijas partneri :
1) nosaka katrs savu daļu kopīgajā rīcībā, proti, lai tās viena otru papildinātu;
2) nosaka savu kompetenci attiecīgajā problēmsituācijā un ar paskaidrojumiem definē dažādās lomas, kuras tie spēlē problēmas risināšanā;
3) nosaka savu darbību secību;
4) organizē savu komunikāciju informācijas plūsmā.

2.10. Problēmas atvēršanas princips
Sociālais darbinieks ar speciālu rīcību mēģina “atvērt” sociālo problēmu, t.i., “atslēgt” to risināšanai, ja tā “aizveras” parastajam risināšanas procesam. Problēmas “atvēršanas” rīcībām, kuras viņš šim nolūkam izmanto, ir paradoksu pazīmes: sociālais darbinieks nerīkojas, t.i., nepalīdz, viņš aizskar problēmas nospiestās personas, izraisa krīzi, pastiprina negatīvo uzvedību vai pieprasa neiespējamo.
Piemēram, laulāto nepārtrauktie strīdi; soc.darbin. kā mierinātājs sarunu ceļā. Ar laiku tiek saprasts, ka pāris atļāvās ķildas, ka klāt bija soc.darbin., lai novērstu ļaunāko. Soc.darbin. priekšlikumi netika ņemti vērā, jo tie bija nākuši no viņa, nevis no pāra. Šajā gadījumā problēma tika „aizslēgta” nevis atrisināta. Ja soc.darbin. spēlē samierinošā vidutāja lomu, tad lūdz pāri vai nu izbeigt strīdus vai pieņemt lēmumu šķirties, līdz ar to tiek radīta šoka terapija.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1332499
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties