-
Reklāma kā profesija
Tālā pagātnē vispopulārākā reklāmas forma kādu pazina bija citu cilvēku ieteikumi, savukārt daudz nopietnāka rakstura reklāmas, kas saistītas, piemēram, ar vēlēšanām ir atrastas jau Pompeja drupās. Reklāma plašāk attīstījās 15., 16. gadsimtā līdz ar jaunu tehnoloģiju un drukāšanas ierīču attīstību.1 Piemēram, Amerikā, kas vienmēr bijusi viena no attīstītākajām valstīm, tikai 1704.gadā kādā laikrakstā tika iespiesta pirmā reklāma, bet 1999. gadā internetā tika publicēta pirmā reklāma ar USD naudas zīmi. 2 Lielāka nepieciešamība pēc reklāmas parādījās 19.gadsimtā, kad valstu ekonomika sāka straujāk attīstīties. 1843.gadā V.Palners Filadelfijā izveidoja pirmo reklāmas aģentūru, kura sākotnēji nodarbojās ar reklāmlaukumu tirgošanu, bet 20.gadsimtā sāka pievērst uzmanību reklāmas saturam un uzņemties atbildību par to, kādu informāciju reklāma satur.3
Reklāmās paši pirmsākumi saistās ar to, kad kāds cilvēks, kuram ir bijusi kāda saistība ar konkrētu prece, pastāsta otram vai tā ir laba vai nav. Man pirmajā brīdī gribas teikt, ka mūsdienās jau tā nav, viss ir daudz sarežģītāk, bet padomājot dziļāk, tas pats jau vien sanāk, pat, ja ne tik tiešā veidā, tomēr ar reklāmu, ko visbiežāk redzam televīzijā vai kādā bukletā, internetā vai saņemam pa pastu uz mājām, mēs redzam preces, kur ir parādītas to cenas, dažām precēm sniegts neliels apraksts par to funkcijām, kas cilvēkos izraisa pastiprinātu interesi, ka šķiet, ka cilvēks nezin, ko viņš grib, līdz kāds viņam neparāda, ka kaut kas tāds ir un ko ar šo lietu var darīt, piemēram, ja cilvēki vēl nezinātu, kas ir veļas mašīna un kāds cilvēks parādītu bildīti un izstāstītu, ko ar tādu ierīci var darīt, cilvēki uzreiz saprastu, ka viņiem šāda ierīce ir vajadzīga. Reklāma rada cilvēkos interesi par lietām, kas kaut kādā ziņā nepiepilda viņu vēlmes.…
Kā sava referātā izvēlējos apskatīt reklāmu kā profesiju, jo tieši ar šo jomu iespējams saistīšu savu nākotnes izvēli, tādēļ vēlējos vairāk uzzināt, kas ir reklāma, kādi ir tās mērķi un uzdevumi, funkcijas, kādas īpašības un prasmes ir vajadzīgas reklāmas speciālistam. Kā arī lai gūtu jaunas un papildinātu jau esošās zināšanas un izdarīt noderīgus secinājumus par to, kas ir veiksmīgas reklāmas pamatā, kā arī radītu sev kaut nelielu priekšstatu, vai šī profesija ir piemērota man. Lai labāk saprastu sava darba materiālus apskatīšu dažus jēdzienus, kas ļautu labāk izprast lasāmvielu. Apskatot termina reklāma skaidrojumu nākas secināt, ka dažādos avotos šis skaidrojums atšķiras, vienā avotā reklāma tiek kodolīgi definēta, kā „apmaksāta informācija plašsaziņas līdzekļos”, citā avotā tiek izklāstīts gari un plaši, ka „reklāma ir materiāls, kura pamatmērķis ir pārliecināt vai rosināt cilvēkus patērēt noteiktu produktu, pakalpojumu, popularizēt kādu ideju vai indivīdu. Reklāmas mērķis ir radīt pieprasījumu vai citi mērķi, piemēram, tēla uzlabošana, jaunas, papildinātas informācijas sniegšana par produktu. Man vispieņemamākais likās likumi.lv pieejamais definējums, ka „reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.”Tiek norādīts, ka reklāmai jābūt patiesai un objektīvai, tajā nedrīkst būt iekļauta nepatiesa informācija, godu vai cieņu aizskarošs paziņojums un nepiedienīgi vizuālie attēli.
-
Interneta mārketings un e–reklāma kā tā sastāvdaļa
Referāts8 Mārketings, reklāma, Ekonomika, Datori, elektronika, programmēšana
- Reklāma
- Reklāma kā profesija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Reklāma
Referāts augstskolai20
Novērtēts! -
Interneta mārketings un e–reklāma kā tā sastāvdaļa
Referāts augstskolai8
-
Reklāma
Referāts augstskolai11
-
AS "Latvijas Unibanka" reklāma un tās efektivitāte
Referāts augstskolai19
-
Reklāma kā mārketinga komunikācijas līdzeklis
Referāts augstskolai30