Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:479415
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 26.07.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
  VIESMĪLIS    4
  Darba saturs    4
  Pienākumi un uzdevumi    4
  Viesmīļa prasmes    6
  Darba raksturs un prasības pret strādājošo    7
  Darba apstākļi    7
  Īpašie faktori, kas raksturo viesmīļa darba vidi    8
  VIESMĪĻA UN BĀRMEŅA DARBA ORGANIZĀCIJA    8
  ĒDINĀŠANAS TELPU RAKSTUROJUMS    11
  Tirdzniecības, ražošanas telpas, noliktavas un to raksturojums    11
  Tirdzniecības telpu sagatavošana darbam    12
  Iepriekšējie galda servēšanas veidi    12
  ĒDIENKARTES ANALĪZE    13
  PASŪTĪJUMU, BANKETU APKALPOŠANAS VEIDI, TO APKALPOŠANAS ORGANIZĀCIJA    14
  Norēķinu kārtība    15
  BĀRA APRĪKOJUMS    15
  KONDITORS    18
  Darba saturs    18
  Prasības pret strādājošo    21
  Darba apstākļi    21
  SECINĀJUMI    22
Darba fragmentsAizvērt

Manu prakses vietu varētu raksturot kā mazu krodziņu, kurā visiem ir patīkami iegriezties, jo šeit var garšīgi un lēti paēst, kā arī šeit ir mierīga atmosfēra. Krodziņš „Rūdolfs” atrodas izdevīgā vietā - netālu no šosejas Rīga - Daugavpils, blakus Kokneses informācijas centram. Tāpēc par klientu pieplūdumu nevar īpaši sūdzēties. Protams, vienmēr var būt labāk. Mans prakses mērķis bija noskaidrot šī krodziņa darbības principus un veicamos uzdevumus.
Sākšu ar to, ka viesmīļa profesija nav no tām vieglākajām profesijām, jo ir jāizprot viesmīļa darbs. Viesmīlis nevar būt cilvēks, kas ienācis no ielas un pēkšņi ķerties pie galda klāšanas un trauku servēšanas. Tas nozīmē, ka lai kļūtu par viesmīli, ir nepieciešamas specifiskas zināšanas un prasmes. Tās ir noteiktas arī viesmīļa profesijas standartā.
Prakses laikā esmu pilnveidojis savas zināšanas, esmu kļuvis pārliecinātāks par savu paveikto un nedomāju, ka manas zināšanas ar to arī beigsies. Lai justos vēl pārliecinātāks un sajustu arī gandarījumu par paveikto darbu, domāju turpināt pilnveidoties - turpināt mācīties tālāk un tajā pašā laikā izmantot jauniegūtās zināšanas darbā.
Viesmīļi apkalpo restorānu, kafejnīcu vai bistro apmeklētājus. Jau pirms apmeklētāju ierašanās viņi rūpējas par galdu uzklāšanu. Sagaidot apmeklētājus, viesmīļi palīdz atrast katram viesim vai viesu grupai piemērotu galdiņu. Viesmīļi katram apmeklētājam piedāvā ēdienkarti, pēc tam pieņem pasūtījumus, pasniedz ēdienu un dzērienus. Pēc pasūtījumu pieņemšanas viesmīļi izraksta čekus un pieņem maksājumus. Viesmīļi nomaina traukus – novāc un aiznes netīros uz virtuvi, bet viesiem atnes nākamo pasūtījumu. Pēc klientu aiziešanas viesmīļi sagatavo galdiņu nākamajiem apmeklētājiem.
Viesmīļu darba saturs var nedaudz mainīties atkarībā no kafejnīcas vai restorāna veida un līmeņa. Ātrās apkalpošanas restorānos (bistro) viesmīļi tikai pasniedz klientu izvēlēto ēdienu un novāc galdus. Turpretī augstāka līmeņa restorānos viesmīļiem nākas ne tikai atnest ēdienu, bet sniegt arī paskaidrojumus un cita veida pakalpojumus. Piemēram, palīdzēt izvēlēties ēdienam piemērotu dzērienu, paskaidrot ēdiena garšas īpašības un īpatnības. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties