Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:475723
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.02.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    5
  Ievads    5
1.  Teorētiski pētnieciskā daļa    9
1.1.  Sabiedrisko attiecību teorētiskie aspekti    9
1.1.1.  Sabiedrisko attiecību vieta organizācijā    9
1.1.2.  Sabiedrisko attiecību mērķi, plānošana un organizēšana    12
1.1.3.  Organizācijas iekšējās un ārējās sabiedriskās attiecības    16
1.1.4.  Sabiedrisko attiecību modeļi    20
1.1.5.  Sabiedrisko attiecību loma pašvaldībā    23
1.2.  Talsu novads Latvijas teritoriālās reformas kontekstā    30
1.2.1.  Teritoriālās reformas nozīme    30
1.2.2.  Teritoriālās reformas pozitīvie un negatīvie aspekti    32
1.2.3.  Talsu novads – otrs skaitliski lielākais novads Latvijā    35
2.  Praktiski pētnieciskā daļa    41
2.1.  Talsu pilsētas pašvaldības darbības efektivitāte un noteiktie mērķi    41
2.2.  Sabiedrisko attiecību loma topošā Talsu novada pašvaldībās    50
2.2.1.  Talsu pilsētas pašvaldības ārējās sabiedriskās attiecības    50
2.2.2.  Talsu pilsētas pašvaldības iekšējās sabiedriskās attiecības    57
2.2.3.  Sabiedriskās attiecības pārējās topošā Talsu novada pašvaldībās    60
2.2.4.  Sabiedrisko attiecību vieta topošā Talsu novada domes struktūrā    63
2.3.  Talsu novada sabiedrisko attiecību modelis    67
  Nobeigums    70
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    72
  Pielikumi    75
Darba fragmentsAizvērt

Pašreiz pasaulē ir informācijas laikmets, mūsu sabiedrība tiek visādos veidos ar dažādām metodēm informēta par dažādām tēmām un norisēm. Viens no veidiem, kā informēt sabiedrību, kā mainīt tās uzskatus un domas uz sev vēlamām, ir ar sabiedrisko attiecību palīdzību. „Sabiedriskās attiecības”, „PR”, „publiskās attiecības”, „komunikācija” un varbūt vēl citi mazāk dzirdēti jēdzieni, kas saistīti ar šo nozari, ieguvuši strauju popularitāti mūsdienās. Lai arī sabiedrisko attiecību nozare ir jauna, vēl līdz galam neapgūta joma, tā ieņēmusi nozīmīgu vietu mūsdienu sabiedrības ikdienas dzīvē, pat pašiem to neapzinoties.
Sabiedrisko attiecību pirmsākumi meklējami senā pagātnē, taču par to neapstrīdamu sākumu uzskata 20. gadsimta pirmos gadus. Sabiedrisko attiecību nozares attīstība ir nesaraujami saistīta ar politisko reformu izraisītām cīņām par varu, kuri 19. un 20. gadsimtā notika ASV. Pirmās, kas sāka izmantot presi kā politiskās cīņas ieroci, bija ASV bankas, izsniedzot kredītus laikrakstu izdevējiem un izvietojot šajos laikrakstos reklāmas materiālus par sevi. 1900. gada vidū Bostonā tika nodibināta pirmā Amerikas publikāciju firma – mūsdienu sabiedrisko attiecību firmu priekštece. Tās dibinātāji ir Džordžs V. S. Mihaēls, Herberts Smols un Tomass O. Mārvins. ASV prezidents Vudro Vilsons lieliski apzinājās sabiedriskās domas spēku un nodibināja sabiedrības informēšanas komiteju. Tad seko divdesmito gadu ekonomiskā uzplaukuma laiks, kad kara laikā uzkrātā pieredze lika sabiedrisko attiecību nozarei strauji attīstīties. Tās pārstāvji sāka strādāt valdībā, biznesā, baznīcās, sociālajā darbā, arodbiedrībās un sabiedriskajās kustībās. ( 5 )
Vispasaules tirdzniecības attīstība un politiskie konflikti visā pasaulē palielināja sabiedrisko attiecību izmantošanas apjomu. Telekomunikāciju un transporta attīstība, televīzijas rašanās nodrošināja sabiedrisko zinātņu nozares stabilizēšanos un nobriešanu. ( 5 )
Sabiedrisko attiecību mērķis ir izveidot labvēlīgas attiecības starp uzņēmumu, organizāciju un tam apkārt esošo sabiedrību, tādēļ sabiedriskās attiecības ir nepieciešamas ikvienā uzņēmumā un organizācijā, gan tādā, kas saistīta ar uzņēmējdarbību, gan nekomerciālā, gan valstiskā, gan nevalstiskā. „Tās pastāv neatkarīgi no mūsu vēlēšanās – mēs nevaram izlemt, vai veidot sabiedriskās attiecības, vai iztikt bez tām. Sabiedriskās attiecības ietver visus saskarsmes veidus ar visiem cilvēkiem, ar ko uzņēmums vai organizācija veido un uztur attiecības”. ( 8 )
Ar uzņēmējdarbību saistītās organizācijas sabiedriskās attiecības vairāk vai mazāk varētu izmantot reklāmas, publicitātes un attīstības nolūkos, taču valsts pārvaldes iestādēm, pašvaldībām, šī viena no organizācijas vadības funkcijām, sniedz būtisku ieguldījumu pašvaldību mērķu sasniegšanā. Tie būtu – informācijas izplatīšana, komunikācijas politikas veidošana, pozitīva pašvaldības tēla radīšana un uzturēšana un viennozīmīgi, atgriezeniskās saites nodrošināšana. Tikai sadarbībā ar iedzīvotājiem pašvaldība var realizēt sabiedrībai pieņemamu un tās atbalstītu politiku. Īpaši svarīga informācijas nodrošināšana sabiedrībai laikā, kad Latvijā notiek teritoriālā reforma, liels pārmaiņu laiks, kuru izjutīs ikkatrs iedzīvotājs.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1239223
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties