Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:462526
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.06.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Teorētiskā daļa    4
2.1.  Afektīvā lojalitāte    4
2.2.  Aprēķina lojalitāte    5
2.3.  Normatīvā lojalitāte    5
2.4.  Lojalitātes pret organizāciju 3 komponentu konceptualizācija    6
3.  Praktiskā daļa    7
  Organizācijas apraksts    7
3.2.  Metožu izvēles pamatojums    7
3.3.  Aptaujas analīze    7
3.3.1.  Aptaujas rezultāti    7
3.3.2.  Aptaujas rezultātu analīze    10
4.  Secinājumi    12
5.  Priekšlikumi un rekomendācijas    14
6.  Pārdomas par pētījumu    15
7.  Literatūras saraksts    16
8.  Pielikumi    18
Darba fragmentsAizvērt

2. Teorētiskā daļa
Ideja par dažādiem darbinieku piesaistes veidiem uzņēmumā parādijās 1961. gadā. To aizsāka organizāciju sociologs Amitai Etcioni (Reņģe; 2007). Īsi pēc tam parādījās jēdziens par lojalitāti pret organizāciju. Vienkārši skaidrojot, lojalitāte pret organizāciju ir uzticība organizācijaas mērķiem un vērtībām. Būt gatavam pūlēties organizācijas labā (Haslam, 2004:46). Lojalitāte var būt pret jebko, taču visparīgi pieņemts lojalitāti izdalīt piecos veidos:
1.Darba kā pašmērķa uztvere (”protestantiskā darba ētika”, Vēbers)
2.Uzticība savai karjerai (arī lojalitāte pret profesiju)
3.Cieša iesaistīšanās savā darbā (arī iekšējā motivācija)
4.Lojalitāte pret organizāciju
5.Lojalitāte pret arodbiedrību
Taču mēs savā darbā pētījām tikai darbinieku lojalitāti pret organizāciju. Sākotnēji lojalitāte pret organizāciju tika pētīta, uzdodot jautājumus par nodomiem palikt organizācijā vai arī aiziet no tās (Rusbult & Farell, 1983), kā arī izmanojot speciāli šim nolūkam radītas aptaujas anketas. No šiem rezultātiem ieguva, ka lojalitāte ir lielāka, ja darbiniekiem ir iespēja piedalīties lēmumu pieņemšanā (Mohrman, 1986). Lielāka lojalitāte arī novērojama gados vecākiem darbiniekiem, saistībā ar to, ka organizācijai pievienojas gados jaunāki darbinieki ar ”svaigākām” zināšanām, un to, ka ar jauna darba atrašanu varētu rasties lielas grūtības.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties