Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:438932
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.09.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Mācīšanās veidu raksturojums    4
1.1.  Sacensība    4
1.2.  Sadarbība    6
1.2.1.  Darbs grupās    6
1.2.2.  Kooperatīvā mācīšanās    6
1.3.  Individuālais darbs    9
2.  Sākumskolas vecumposma raksturojums    11
2.1.  Kognitīvā attīstība    11
2.2.  Fiziskais raksturojums    12
2.3.  Sociālā attīstība    13
3.  Mācību veidu izmantošanas sākumskolā izpēte    14
3.1.  Pētījuma bāze un organizācija    14
3.2.  Pētījuma rezultāti un analīze    15
  Secinājumi    18
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    20
  Pielikumi    21
Darba fragmentsAizvērt

1. Mācīšanās veidu raksturojums
1.1. Sacensība

Sacensība- savu spēju, dotību, talanta, meistarības u. tml. Samērošana ar citiem, cenšoties pārspēt un sasniegt labāku rezultātu (sportā, konkursā, spēlē, darbā, mācībās u.c.) [13, 151].
Skolās, tāpat kā daudzās citās mūsu sabiedrības institūcijās, kā sociāla vērtība ir tikusi atbalstīta sacensība. Tās principi atspoguļojas atzīmju likšanas sistēmā, skolēnu izvietošanā pa paralēlklasēm, izcilnieku noteikšana, uzlīmju izsniegšanā, sadalīšanā censoņos un neveiksminiekos, skolēnu izmitināšanā, kontroldarbu izkārtojumā, skolu sniegtajos pārskatos utt.
Izglītībā lielākais izdomājums ir mīts par sacensību: ja starp skolēniem nebūtu izvērsta sacensība, viņi neveltītu mācībām visas iespējamās pūles [3,12].
Skolotāji bieži uzsver starpību starp dažādu skolēnu veikumu vai sasniegumiem, uzslavējot tos, kam veicies, un kritizējot citus, kuriem ir sliktāki sasniegumi. Salīdzinot skolēnus, tiek veicināta sacensība starp viņiem. Iedalīšana un grupēšana pa zināšanu līmeņiem arī veicina sacensības garu, turklāt skolu ziņojumi, kas sastata skolēnus pēc sekmju līmeņa, uztur spēkā iedomu, ka cilvēks ir pelnījis vietu un viņam ir vērtība tikai tad, ja viņš var būt pārāks par citiem [3, 90].
Tieši sacensības būtība, kas klasi sadala uzvarētājos un zaudētājos, audzēkņus padara par konkurentiem un izjauc harmoniskas attiecības klasē. Šādos apstākļos labi jūtas tikai sekmīgie un azartiskie audzēkņi, turpretī zaudētāju kārtējai neveiksmei pievienojas nepilnvērtības izjūta un realitātei neatbilstošs priekšstats par sevi [8, 22]. Pašpaļāvīgi skolēni – neatkarīgi no tā, vai viņos dominē intelektuāls, sociālas, fiziskas vai emocionālas attīstības ievirze,- ir pārliecināti, ka spēj izpildīt izvirzītās prasības, un tāpēc nemēģina pārkāpt uzvedības normas. Turpretim pašpaļāvības trūkums, kas pieaug sacensības sistēmas ietekmē, daudziem skolēniem rada liekas problēmas [3, 12]. Klasē, kur valda sacensības gars, skolēnos neattīstās pašapziņa, jo katra bērns sniegums tiek samērots ar to, ko veic citi. Nebūdams drošs par savu stāvokli, ikviens skolēns tiecas atrast savu vietu, pieņemamā vai nepieņemamā veidā tiekdamies izrādīties labāks par citiem. Sacensības gars, ko pastiprina grupēšana pēc sekmēm un ko veic vecāki un skolotāji iepotē skolēnos, rada priekšstatu, ka jāizceļas un jābūt labākam par citiem (..). …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1149833
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties