Secinājumi
Izstrādājot studiju projektu, darba autors izdarīja sekojošus secinājumus.
1. Latvijā ir trīs lielās ostas: Ventspils osta, Rīgas osta un Liepājas osta pēc kravu apgrozījuma no visām trim ostām visvairāk kravu pārkrautas Rīgas osta-36051.9 tūkst. tonnas, pēc tam seko Ventspils ostā -30346 tūkst. tonnas, un trešā ir Liepājas osta -7431.5 tūkst. tonnas.
2. No mazajām ostām vislielākais kravu apgrozījums ir Skultes ostai, kas galvenokārt veidojas no kokmateriālu pārkraušanas 690 tūkst. tonnu kravu apgrozījumu. Tai seko Salacgrīvas osta ir 384 tūkst. tonnām.
3. Kurzemes piekrastes ostas, vairāk orientējas uz jahtu kuģu uzņemšanu piestātnēs un zvejas kuģu apkalpošanu.
4. Katra osta ir izstrādājusi attīstības mērķus nākotnei, lielām ostām tas saistīts ar kravu apgrozījumu palielināšanu, savukārt mazās ostas vairāk orientējas uz tūristu un zvejas kuģu apkalpošanu.
Priekšlikumi
Balstoties uz secinājumiem, darba autors izstrādāja sekojošus priekšlikumus.
1. nodrošinās Eiropas standartiem atbilstošas nestspējas un ielu tehnisko parametru ievērošanu; atrisinot problēmas kravu pievešanai un aizvešanai ar autotransportu no brīvostas teritorijas, tiks palielināta ostas pārkraušanas jauda, ļaujot pilnvērtīgi izmantot piestātnes un kravas laukumus visā ostas akvatorijā.
2. Tāpat kā lielajām ostām arī mazajām ostām jāsakārto ostas pievadceļi, tas dos iespēju vieglāk kravas automašīnām iebraukt un izbraukt no ostas teritorijas.
3. Kurzemes ostām vajadzētu sakārtot ostās esošo infrastruktūru, lai tūristi piestājot ar jahtām ostā, varētu saņemt vairāk pakalpojumus tieši ostas teritorijā. Ostās arī vajadzētu būt vairāk informācijas par tūrisma apskates objektiem angļu valodā.
4. Rojas un Pāvilostas ostām vajadzētu vairāk reklamēt savus pakalpojumus, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumus uz Roņu salu.
…