Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Vadība
Procesu pilnveidošana kvalitātes mērķu sasniegšanai-
Procesu pilnveidošana kvalitātes mērķu sasniegšanai
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
SUMMARY | 4 | |
AНОТАЦИЯ | 5 | |
IEVADS | 6 | |
1. | KVALITĀTES VADĪBA | 8 |
1.1. | Kvalitātes vadības attīstības vēsture | 8 |
1.2. | Kvalitātes vadības principi | 10 |
1.2.1. | ISO organizācijas un tās standartu saimes ISO 9000 sākums | 10 |
1.2.2. | Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas ieguvumi | 12 |
1.2.3. | Kvalitātes vadības sistēmas ieviešanas posmi | 14 |
2. | PROCESU PIEEJA | 17 |
3. | PROCESU RĀDĪTĀJU MĒRĪŠANA | 23 |
3.1. | Kvalitātes mērķi un procesu raksturotāji | 23 |
3.2. | Kvalitātes ieviešanas izmaksas | 25 |
3.3. | Procesu mērīšanas metodes | 27 |
3.3.1. | Pareto analīze | 27 |
3.3.2. | Isikavas diagramma (“zivs asaka”) | 28 |
3.3.3. | 100% ražojumu kvalitātes pārbaude | 32 |
3.3.4. | Izlases pārbaude | 32 |
3.3.5. | Pieņemšanas varbūtība | 33 |
4. | LMT VĒSTURE | 36 |
5. | LMT VĪZIJA, MISIJA, STRATĒĢIJA, POLITIKA UN MĒRĶI | 43 |
6. | LMT PROCESU VADĪBA | 50 |
6.1. | Mērīšana, analīze un uzlabojumi | 52 |
6.2. | LMT resursu vadība | 54 |
6.3. | Informācijas vadības sistēma | 56 |
6.4. | LMT pakalpojumu īstenošana | 56 |
6.5. | LMT priekšrocības, darbības metodes un informācijas iegūšana | 58 |
7. | LMT DARBĪBAS REZULTĀTI | 62 |
7.1. | LMT klientu apmierinātība un LMT darbības novērtējums | 62 |
7.2. | LMT darbības finanšu un tīkla kvalitātes rādītāji | 71 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 85 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS | 87 |
1. KVALITĀTES VADĪBA
1.1. Kvalitātes vadības attīstības vēsture
Kvalitāte ir īpašību kopuma spēja apmierināt noteiktās prasības. [8.]
Termins “kvalitāte” tiek lietots gadiem ilgi, lai aprakstītu tādas īpašības, kā skaistums, labums, augsta cena un svaigums utt. Cilvēku dažādā uztvere veido “kvalitāti” par diezgan grūti uztveramu un pareizi iztulkojamu jēdzienu.
Cilvēkiem ir dažādas vajadzības un prasības attiecībā uz produktiem, pakalpojumiem, procesiem un organizācijām. Tāpēc viņu kvalitātes uztvere ir atkarīga no tā, cik lielā mērā viņu vajadzības tiek apmierinātas. Kvalitāte nav viens objekta raksturlielums, bet gan visu to raksturlielumu kopums, kuri nosaka, cik labi tiek apmierinātas vajadzības.
Kvalitātes vadīšanas vēsture un attīstība aizsākās pirms vairākiem gadu tūkstošiem un to ietekmēja gan dažādie ģeogrāfiskie rajoni, gan arī kultūras atšķirības.
Par vienu no aizsākumiem var minēt Senās Ķīnas valsts izveidošanu XXI gs. pirms mūsu ēras un tās tālāko attīstību. Ķīnā ražotās preces izpelnījās īpašu ievērību. Daudzus gadu simtus valsts monopolizstrādājumi bija zīds, porcelāns, ar glazūru pārklāti izstrādājumi, tēja, papīrs, tinte. Lai apmierinātu pasaulē esošo pieprasījumu, šīs preces ražoja milzīgos apjomos un to kvalitāte bija nemainīgi augsta. Šāda kvalitātes nodrošināšana nav iedomājama bez stingras kvalitātes kontroles.…
Maģistra darba tēma ir: Procesu pilnveidošana kvalitātes mērķu sasniegšanai. Maģistra darba mērķis ir izpētīt procesu vadības un tās pilnveidošanas saistību ar uzņēmuma kvalitātes (darbības) mērķu izpildīšanu. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi tika noteikti pieci uzdevumi. Maģistra darbs sastāv no teorētiskās daļas, kur ir izklāstīta teorija par kvalitātes vadību, procesu vadību un procesu mērīšanas metodēm, un praktiskās daļas, kur ir atspoguļota un analizēta „Latvijas Mobilais Telefons SIA” pieredze procesu pieejas izmantošanā un tās ietekme uz „Latvijas Mobilais Telefons SIA” darbības rezultātiem. Teorētiskā daļa sastāv no trīs nodaļām: o Kvalitātes vadība – izpētīta kvalitātes vadības attīstības vēsture un aprakstīti kvalitātes vadības principi. o Procesu pieeja – izpētīta un aprakstīta procesu pieejas būtība un tās izmantošanas iespējas. o Procesu rādītāju mērīšana – noteikta kvalitātes mērķu būtība, noteiktas un aprakstītas populārākās procesu mērīšanas metodes. Praktiskā daļa sastāv no četrām nodaļām: o LMT vēsture – aprakstīta „Latvijas Mobilais Telefons SIA” attīstības vēsture. o LMT vīzija, misija, stratēģija, politika un mērķi – aprakstītas un analizētas „Latvijas Mobilais Telefons SIA” vīzija, misija, stratēģija, politika un mērķi, to realizēšanas un sasniegšanas metodes. o LMT procesu vadība – apzinātas un analizētas „Latvijas Mobilais Telefons SIA” izmantotās procesu pieejas metodes. o LMT darbības rezultāti – apzināti un analizēti „Latvijas Mobilais Telefons SIA” darbības rezultāti. Maģistra darbā ir 50 attēli un 3 tabulas. Izstrādājot maģistra darbu, ir izmantoti 19 dažādi literatūras avoti.
- Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
- Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
- Procesu pilnveidošana kvalitātes mērķu sasniegšanai
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
Diplomdarbs augstskolai49
-
Kvalitātes vadības sistēmas ISO 9001:2000 ieviešana uzņēmumā SIA "Talsu Tehnika"
Diplomdarbs augstskolai70
-
Kvalitātes vadība lauku tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai104
Novērtēts! -
Pašvaldības ieguvumi, ieviešot kvalitātes vadību vides pārvaldībā
Diplomdarbs augstskolai90
Novērtēts! -
"Wrigley Scandinavia AB" mērķi un reklāmas loma to sasniegšanā
Diplomdarbs augstskolai71
Novērtēts!