Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
6,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:399442
 
Vērtējums:
Publicēts: 23.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 36 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Anotācija    4
  Annotation    5
1.  Literatūras analīze    6
2.  Industrializācija    12
3.  Liepājas tramvaja vēstuers aizsākums    16
3.1.  Projekta izstrāde, realizēšanas sākums    16
3.2.  Būvniecība un pirmie vagoni    17
3.3.  Pirmās tramvaja līnijas    18
3.4.  Sākotnējās sabiedrības pretenzijas    20
4.  Tramvaja attīstība    21
5.  Maršrutu paplašināšana    25
6.  Liepājas tramvajs šodien    28
  Nobeigums    31
  Literatūras saraksts    32
  Pielikums    34
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Līdz ar industriālās revolūcijas aizsākumiem Anglijā, attīstījās arī pārējās Eiropas teritorijas, tai skaitā Latvija. Krievijas impērijā esošā Latvija ieņēma augstu vietu industrializēto reģionu sarakstā. Daudz darbu, ko iepriekš cilvēki darīja ar rokām, pārņēma tehnoloģijas. Arī zemkopībā, lauksaimniecībā un lopkopībā parādījās vēl neredzētas tehnoloģijas. Nozīmīgu vietu industrializācijas ziņā ieņēma Rīga, kurā tika uzceltas vairākas rūpnīcas. Tajā laikā tik radīta vēl šodien pazīstamā rūpnīca VEF. Nākamā industriālā pilsēta Latvijā aiz Rīgas bija Liepāja. Tajā uzcēla daudz rūpnīcu. Līdz ar rūpniecības uzplaukumu, attīstījās arī transports. Par pamatu šīm pārmaiņām uzskata Dž. Vata izgudroto tvaika mašīnu. To sāka izmantot transporta līdzekļu būvei. Tādējādi līdz Liepājai nokļuva inovācija - ideja par elektrisko tramvaju.
Liepājas tramvaja vēsture sevī ietver daudz dažādu notikumu. Plāns par projekta realizēšanu pilsētas valdē tika apstiprināts ātri, tādēļ arī sliežu izbūve sākās jau dažus mēnešus pēc plāna apstiprināšanas. Tramvajs ir piedzīvojis arī neveiksmes, taču uzņēmums ātri atkopies un turpinājis savu darbību vēl labākā līmenī. Laika gaitā uzņēmumam bijuši vairāki vadītāji, kas to turpinājuši pilnveidot gadu no gada.
Tramvaja līnijas mainījušās vairākkārt, taču šobrīd Liepājā ir viens maršruts, kas savieno Liepājas ziemeļus ar dienvidiem. Arī vagoni attīstījušies un kļuvuši arvien modernāki, tie iepirkti no dažādām valstīm un šobrīd pa Liepāju kursē čehu vagoni. Liepājas tramvajs ir unikāls starp pārējām Latvijas pilsētām ar to, ka tas ir šaursliežu.
Var saprast konservatīvos liepājniekus, kuriem sākumā bija pretenzijas pret jauno transporta līdzekli. Sakarā ar tā parādīšanos, uz ielām notika vairāki negadījumi, jo pārējie satiksmes dalībnieki, īpaši ormaņi, nebija apraduši ar tramvaju. Pilsētas iedzīvotāji pie visa vainoja to, ka tramvaja sliedes tika izliktas gar ielas malu, nevis pa vidu, kā tas bija darīts Rīgā.
Šobrīd Liepājas tramvajs iebraucis otrajā simtgadē. Neviens sakumā nedomāja, ka šis transporta līdzeklis tik ilgi pastāvēs un ieņems tik nozīmīgu lomu liepājnieku ikdienā. Pilsētai tas neapšaubāmi ir vajadzīgs, citādāk nemaz nevar būt, pēc statistikas datiem, gadā ar tramvaju tiek pārvadāti pieci, seši miljoni reģistrētu pasažieru.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1319669
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties