Diplomdarbs
Tehnoloģijas
Datori, elektronika, programmēšana
Interneta veikalu izstrāde un to attīstības tendences Lat...-
Interneta veikalu izstrāde un to attīstības tendences Latvijā
Diplomdarbs60 Datori, elektronika, programmēšana, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
2011. - 2015. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 7 | |
1. | INTERNETA VEIKALI | 8 |
1.1. | Ieskats interneta veikalu vēsturē | 8 |
1.2. | Priekšrocības un trūkumi | 9 |
1.3. | Klasifikācija | 11 |
2. | INTERNETA VEIKALU VIDE LATVIJĀ | 15 |
2.1. | Iepirkšanās internetā | 15 |
2.2. | Interneta veikali Latvijā | 19 |
3. | INTERNETA VEIKALU IZSTRĀDE | 20 |
3.1. | Vēlmju un vajadzību apzināšana | 20 |
3.2. | Pārdodamo preču un iekļaujamo pakalpojumu noteikšana | 21 |
3.3. | Biznesa stratēģijas izstrāde | 21 |
3.4. | Interneta veikala darbības nodrošināšana | 22 |
3.5. | Interneta veikala dizains | 28 |
3.6. | Programmatūras izvēle interneta veikala izstrādei | 33 |
3.7. | Interneta veikala funkcionalitāte un navigācijas iespējas | 34 |
3.8. | Rēķinu apmaksas iespējas | 36 |
3.9. | Interneta veikala satura pasniegšanas līdzekļi | 43 |
3.10. | Reklāma un popularizēšana | 46 |
3.11. | Veiksmīgi izstrādāta interneta veikala pamatnosacījumi | 47 |
4. | INTERNETA VEIKALU TENDENCES LATVIJĀ | 48 |
4.1. | Interneta veikalu tirgus paplašinās | 48 |
4.2. | Interneta veikalu nestabilitāte | 50 |
4.3. | Interneta veikala izstrādes tendences | 50 |
4.4. | Drošības apdraudējums | 56 |
4.5. | Patērētāju tiesību pārkāpumi | 56 |
4.6. | Cenu konkurence | 58 |
SECINĀJUMI | 60 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 62 | |
PIELIKUMI | 68 | |
1.pielikums. | „Palīgjautājumi interneta veikala uzturētāja pakalpojumu sniedzēja izvēlē” | 69 |
2.pielikums. | „Interneta veikalu izstrādātāji” | 70 |
3.pielikums. | „Diplomdarba ietvaros apskatītie interneta veikali” | 72 |
4.pielikums. | „Interneta veikali Latvijā” | 73 |
SECINĀJUMI
1. Attīstot biznesu internetā, pamatā veiksmīgi startē tie uzľēmēji, kuri fokusējas uz kādu konkrētu produktu vai pakalpojumu un, iespējams, pretēji stereotipiem par šī biznesa zemajām izmaksām tomēr iegulda ievērojamus resursus.
2. Izveidot jaunu interneta veikalu nav ļoti grūti, tāpēc bieži vien parādās mazi, konkurēt nespējīgi interneta veikali, kuri savu darbību ātri pārtrauc un tādējādi atstāj negatīvu iespaidu uz kopējo interneta veikalu tirgu.
3. Pirms paša interneta veikala tehniskā izstrādes procesa būtiski ir ietver sagatavošanās darbus un izpēti, lai izstrāde būtu vienkāršāka, jo iepriekš skaidri būtu noformētas nostādnes, pēc kurām vadīties izstrādes procesā.
4. Būtībā interneta veikala izstrādes process aizľem salīdzinoši ilgu laika periodu, kas atkarībā no izstrādātāja produktivitātes un pieredzes šādos projektos, vidēji svārstās robežās no 2-5 nedēļām.
5. Izvēloties nosaukumu savam interneta veikalam, ir jārēķinās ar virtuālās pasaules noteikumiem. Domēna nosaukums būs tas, ko cilvēks katru reizi rakstīs sava pārlūka adreses logā. Tāpēc būtu jāizvēlas pēc iespējas īsāks un skanīgāks nosaukums – vienu vai divas zilbes garš, ko viegli atcerēties un uzrakstīt.
6. Interneta veikals, kā jebkura tīmekļa vietne, bez grafiskiem failiem, video ir garlaicīgs un patērētāju atgriezties interneta veikalā atkārtoti neveicinošs faktors. Grafiskie faili un to daudzveidība, būtībā nodrošina konkrēta interneta veikala identitāti kopējā tirgū, padara to atšķirīgu.
7. Balstoties uz datu apkopojumu, kas iegūts pēc 100 Latvijas internetu veikalu apskates, var secināt, ka datortehniku piedāvājoši interneta veikali Latvijas interneta veikalu tirgū ir pārliecinošā vairākumā un tas būtībā pierāda, ka pēc datortehnikas ir vislielākais pieprasījums, jo bez pieprasījuma nebūtu piedāvājuma.
8. Ľemot vērā to, ka Latvijas interneta veikalu tirgus ir salīdzinoši jauns, tajā nav pietiekami liels skaits interneta veikalu, kas spēj nodrošināt lielus pārdošanas apjomus, tad arī interneta veikalos pieejamās funkcionālās iespējas nav tik plaši izmantotas, kā to piedāvā Latvijā darbojošies interneta veikalu izstrādātāji.
9. Latvijā interneta veikalu tirgus pamazām sakārtojas un nozares attīstība ir atkarīga no interneta veikalu sniegtā servisa un kvalitātes;
10. Pieejamajos avotos, kuros atspoguļoti ar interneta veikalu darbību Latvijā saistītu personu paustie viedokļi, pastāvēja pārāk liela viedokļu dažādība, kas apgrūtināja iegūtās informācijas apkopošanu un Diplomdarbā sniedzamās informācijas izvēli.…
Diplomdarba tēma ir „Interneta veikalu izstrāde un to attīstības tendences Latvijā” un tā mērķis ir analizēt, izvērtēt un uzskaitīt pamatnostādnes, kas nepieciešamas sekmīgai interneta veikala izstrādei, ka arī, veicot Latvijas interneta veikalu tirgus un tā vides izpēti, apkopot galvenās attīstības tendences, kas kalpotu kā palīgmateriāls jauna interneta veikala izstrādē.
-
Interneta veikalu izstrāde un to attīstības tendences Latvijā
Diplomdarbs60 Datori, elektronika, programmēšana, Mārketings, reklāma, Uzņēmējdarbība
-
Latvijas ziedu tirgus konkurentspējas un attīstības iespēju analīze ES tirgus ietvaros
Diplomdarbs74 Starptautiskās organizācijas, Mārketings, reklāma, Ekonomika
- SIA "Triāls" attīstības stratēģija
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Triāls" attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai75
-
Latvijas ziedu tirgus konkurentspējas un attīstības iespēju analīze ES tirgus ietvaros
Diplomdarbs augstskolai74
Novērtēts! -
SIA "Rūpnīca Veseta" betona izstrādājumu ražošanas attīstības perspektīvas
Diplomdarbs augstskolai108
Novērtēts! -
Uzņēmuma attīstības projekts
Diplomdarbs augstskolai54
-
Liepājas lidostas attīstības perspektīvu tehniski – ekonomiskais novērtējums
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts!