Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:371174
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 25.07.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 42 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Būtiskākas pusaudžu perioda psihiskās attīstības pazīmes    4
  Pusaudzis skolā    7
  Kognitīvā attīstība    7
  Atmiņa    8
  Domāšana    8
  īpašo spēju veidošanās    8
  Skolēnu savstarpējās attiecības    8
  Attiecības ar skolotājiem    9
  Pusaudzis ģimenē    12
  Jaunieši    14
  ES attīstība jauniešiem    14
  Jauniešu kognitivas attīstības raksturojums    16
  Jauniešu emocijas un jūtas    18
  Jauniešu saskarsmes raksturojums    19
  Kopsavilkums    20
  Skaidrojoša vārdnīca    22
  Izmantotā literatūra    23
Darba fragmentsAizvērt

Kopsavilkums
1. Būtiskākās pusaudžu psihiskās attīstības īpatnības ir fizioloģiskās izmaiņas, kuras ietekmē arī psihiskās izpausmes — dzimumhormonu daudzums asinīs, seksuālās nobriešanas pazīmes, ārējā izskata izmaiņas. Izmaiņas uzvedībā - emancipācijas tieksmes, opozīcija pieaugušajiem, negatīvisms, "morālais relatīvisms", autoritāšu maiņa no pieaugušajiem uz vienaudžiem, pašapliecināšanās vajadzības, pretenziju līmeņa paaugstināšanas, infantilisms un emocionālas kompensācijas reakcijas.
2. Fizioloģiskajā attīstībā raksturīgi, ka organisma dažādas funkcionālās sistēmas attīstās nevienmērīgi, fizioloģiskā attīstība apsteidz sociālā brieduma attīstību.
3. Pusaudža darbību skolā raksturo mācības un saskarsme ar vienaudžiem un skolotājiem.
4. Jaunveidojumi kognitīvajā attīstībā - abstraktās domāšanas izveidošanās, loģisko domāšanas operāciju nozīmes pieaugums iegaumēšanā un reproducēšanā, pašvērtējuma kā darbības motivācijas nozīmes pieaugums, vairāk patīk izvirzīt savas hipotēzes nekā atkārtot etalonus.
5. Vienaudžu grupa kļūst par pusaudža personības attīstības, mācību darba, pašvērtējuma korekcijas galveno avotu.
6. Pusaudžu problemātiskas uzvedības iemesls ir zems pašvērtējums, ko pusaudži kompensē ar izaicinošu, uzmanību piesaistošu uzvedību. Domas par sevi nosaka pusaudža saskarsmes stilu.
7. Pieaugušo tradicionālās kļūdas attiecībās ar pusaudžiem ir nepareizas taktikas izvēle — vai nu galējs autoritārisms, vai liberālisms (pieļāvīgums).
8. Pusaudža attiecības ar pieaugušajiem saasinātas tajos gadījumos, kad pieļautas kādas kļūdas attiecībās ar bērnu iepriekšējos attīstības periodos - vai nu pārāk sīkumaina aizbildniecība un kontrole, vai vienaldzība un brutalitāte.
9. Pusaudža vecumā izpaužas cilvēka identitāte vai tās meklējumi, sociālās lomas meklējumi un tās atrašana vai neatrašana.

1. Jauniešu vecumā būtiskais psihes, personības attīstības procesos ir ES attīstība, identitātes meklēšana, sociālās lomas, profesionālās piemērotības meklēšana, visu intelektuālo
procesu lielāka intelektualizacija, teorētiskas, abstraktas domāšanas nostiprināšanās, intimitātes pieaugums attiecībās ar vienaudžiem, bet lielāka individualizācija, pragmatisms attiecībās ar pieaugušajiem.
2. Emocionālā stabilitāte lielāka nekā pusaudžu vecumā.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1324518
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties