Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:367741
 
Vērtējums:
Publicēts: 13.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    9
1.1.  Darba pamats    9
1.2.  Darba mērķis un uzdevumi    10
2.  VĒSTURE    11
2.1.  Demogrāfija    11
2.2.  Apkārtējā vide    12
3.  STATISTIKA    13
4.  LIKUMDOŠANA    14
4.1.  Latvijas Standarts    15
4.2.  Ministru Kabineta noteikumi    18
4.3.  Būvniecības likums    19
5.  ERGONOMIKA    20
5.1.  Sēdošā cilvēka iespējas    21
5.2.  Cilvēks ar kustību traucējumiem    22
5.3.  Cilvēks ar redzes traucējumiem    22
6.  INFRASTRUKTŪRA    23
6.1.  Vides pieejamība    23
6.2.  Universālais dizains    24
7.  IELU INFRASTRUKTŪRAS ELEMENTI LATVIJĀ    25
7.1.  Luksofors    25
7.1.1.  Pretruna    25
7.2.  Ietvju uzbrauktuves un nobrauktuves    26
7.2.1.  Pretruna    26
7.3.  Taktilās vadlīnijas    26
7.3.1.  Pretruna    27
8.  ĀRVALSTU PRAKSE    28
9.  UZLABOJUMI    30
9.1.  Ietves    30
9.2.  Cilvēku ar redzes traucējumiem pārvietošanās vadlīniju sistēmas    32
9.2.1.  Pārvietošanās sistēmu vadlīnijas    32
9.2.2.  Brīdinošā josla    33
9.2.3.  Vadlīniju krustpunkti    34
9.2.4.  Vadlīniju krustpunktu izmēri    34
9.3.  Krustojumi    34
9.3.1.  Gājēju pārejas    34
9.4.  Drošības saliņas    35
9.5.  Luksofori    36
9.5.1.  Informatīvās norādes, kartes un apzīmējumi    37
9.5.2.  Informatīvās kartes    37
9.6.  Sabiedrisko transporta līdzekļu pieturas vietas    38
9.6.1.  Vispārīgās prasības    38
9.6.2.  Informatīvie tablo    39
9.6.3.  Biļešu iegādes vietas    39
10.  SECINĀJUMI    41
11.  IETEIKUMI    42
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    43
Darba fragmentsAizvērt

10. SECINĀJUMI
Apskatot šobrīd Latvijā spēkā esošās likumdošanas normatīvos aktus, likumus un noteikumus, nenoliedzami Latvijā ir veiktas infrastruktūras pieejamības iestrādes, kuru realizēšana būvniecības procesos, veicina cilvēku ar īpašām vajadzībām pārvietošanās iespēju
uzlabošanu. Tomēr atsevišķi regulējumi neparedz efektīvu pieejamības veicināšanu. Ir nepieciešama sistēma, kura spētu darboties cilvēku ar īpašām vajadzībām labā.
Darba autors vēlas uzsvērt – konsultējoties ar vides speciālistiem, viņi norāda, ka Latvijā ir tendence pieaugt izpratnei pret lietām, kuras, iespējams, neskar pašu, taču vistiešākajā veidā ietekmē cilvēkus ar īpašām vajadzībām. Sabiedrībā pamazām izzūd vienaldzīgā attieksme un neiecietība, kas iespējams mūsu tautai ir bijusi tik pazīstama.
Autors, darba veikšanas gaitā, nonācis pie secinājumiem:
a) Latvijā ir veiktas iestrādes, kurās tiek paredzēti atsevišķi ielu infrastruktūras elementi, kas kalpo kā palīglīdzeklis cilvēkiem ar īpašām vajadzībām;
b) Latvijā spēkā esošā likumdošana, kas attiecas uz cilvēku ar īpašām vajadzībām
pārvietošanās iespēju nodrošināšanu neparedz tās obligātu ievērošanu. Esošajā
likumdošanā nav atrasta informācija par jebkādu sankciju pielietošanu, ja kāds no
projektēšanas vai būvniecības punktiem nav ievērots;
c) atsevišķi projektēti un izbūvēti infrastruktūras elementi nedarbojas kā kvalitatīvu pārvietošanās uzlabojumu kopums cilvēkiem ar īpašām vajadzībām;
d) Latvijā darbojas spēcīgi un profesionāli vides pieejamības un universālā dizaina
speciālisti, kuri ir izstrādājuši efektīvas vadlīnijas, ieteikumus un pamācībās attiecībā uz vides pieejamības uzlabošanu Latvijā.;
e) lai izveidotu pieejamu vidi nav iespējams vadīties tikai pēc izstrādātajā likumdošanā norādītajiem parametriem – darba norisē ir jāpieaicina profesionāli vides pieejamības eksperti.

11. IETEIKUMI
Lai Latvijā efektīvi darbotos vides pieejamības un universālā dizaina koncepts, darba autors izvirzījis ieteikumus:
a) skaidrot sabiedrībai un veicināt izpratni par vides pieejamības nepieciešamību, jo tikai mēs paši esam topošie inženieri, pašvaldību vadītāji, projektētāji, būvnieku un tajā pašā laikā patērētāji;
b) veikt grozījumus esošajā likumdošanā, paredzot vides pieejamības uzlabošanas
vadlīnijas kā obligātas;
c) paredzēt atbildību un iespējamas sankcijas, ja grozījumi likumdošanā netiek ievēroti;
d) likumdošanu grozīt saprāta robežās, paredzot gadījumus, kad grozījumus objektīvu iemeslu dēļ nav iespējams realizēt;
e) vides pieejamību veidot kā sistēmu. Nedrīkst aprobežoties ar marķētu luksoforu,
domājot, ka tā ir pieejama vide. Šajā gadījumā vide ir pieejama, ja līdz cilvēks ar
īpašām vajadzībām tiek aizvadīts (ar taktilajām vadlīnijām, brīdinošajām joslām) līdz luksoforam, kur gājēju pāreja projektēta un izbūvēti vadoties pēc gājēju pāreju veidošanas vadlīnijām.…

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1329752
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties