Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:367460
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Viens no reklāmas uzdevumiem ir ietekmēt tās adresātu priekšstatus par reklamēto produktu.

Reklāmas objekta tēls reklāmas psiholoģijā ir aktuāla tēma, jo cilvēks izvēlas produktu, nevis balstoties uz objektīvajām produkta īpašībām, bet gan – balstoties uz produkta tēla īpatnībām, proti, balstoties uz saviem priekšstatiem par produktu.

Kas tad ir priekšstats? Priekšstats ir no pieredzes izrietoša gatavība relatīvi konstantā veidā vērtējoši reaģēt uz objektu.

Paskaidrojot šo definīciju, tiek izdalīti 4 būtiski elementi:
- no pieredzes – priekšstati nav iedzimti, tos iegūst dzīves laikā;
- relatīvi konstanti – priekšstati ir noteiktā laika intervālā nemainīgi, konstatējami, aprakstāmi;
- vērtējoši – priekšstati nav nedz fakti, nedz objektīvas produkta īpašības, bet gan subjektīvi pārdzīvojumi. Vērtēšana tiek veikta saistībā ar personīgajiem motīviem;
- uz objektu – priekšstati nepastāv paši par sevi, bet gan attiecas uz konkrētu objektu, jeb uz uztvertajām objekta īpašībām.

Runājot par reklāmas objekta tēlu, nereti tiek lietots vārds imidžs, kas pārklājas ar „priekšstata” jēdzienu. Proti – objekta imidžs ir cilvēka priekšstats par to. Vārds „imidžs” ir stiprāk iesēdies mūsu apziņā, jo to izmanto mārketingā. Tāpat arī vārds imidžs vairāk tiek attiecināts uz priekšstatiem par produktu – īpaši par preču zīmēm un organizācijām. Kā arī tradicionāli lielāka interese tiek izrādīta par produkta imidžu sabiedrībā vai noteiktā mērķauditorijas grupā.

Priekšstati par produktu un tos ietekmējošie elementi
Reklāma nav vienīgais mārketinga instruments, kas ir izmantojams, lai veidotu vai mainītu cilvēku priekšstatus par produktu. Piemēram, viegli uztverami tehniskie produkta uzlabojumi bieži liek pārvērtēt jau zināmo produktu – t.i. mainīt priekšstatus par to. Tātad – oriģināls produkts atstāj arī atbilstošu iespaidu. Piemēram – Iphone ar skārienjūtīgo ekrānu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1136696
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties