Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:364192
 
Vērtējums:
Publicēts: 27.07.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Apzīmējumu saraksts    6
  Ievads    7
1.  Reklāmas nozīme un būtība    10
1.1.  Reklāmas mērķi un veidi    12
1.2.  Izplatīšanas līdzekļi – preses izdevumu specifika    13
1.3.  Reklāmas psiholoģiskā ietekme    15
1.4.  Reklāmas priekšrocības un trūkumi    17
2.  Vizuālās pārliecināšanas līdzekļu izmantojums reklāmas attēlos    19
2.1.  Uzmanības piesaistīšana    21
2.2.  Emociju radīšana    25
2.3.  Kompozīcija    27
2.4.  Humors    30
2.5.  Krāsu nozīme    31
2.6.  Reklāmas attēla izmērs, forma    32
3.  Uzņēmumu Bite, Tele2, LMT raksturojums    35
3.1.  Uzņēmuma Bite apraksts    35
3.2.  Uzņēmuma Latvijas Mobilais Telefons (LMT) apraksts    36
3.3.  Uzņēmuma Tele2 apraksts    37
3.4.  Bite, LMT, Tele2 tirgus analīze un reklāmu aktivitāte 2010. gadā    38
4.  Metodoloģija    41
4.1.  Semiotiskā analīze    41
4.2.  Aptauja    46
5.  Pētījuma rezultāti    50
5.1.  Semiotiskās analīzes rezultāti un secinājumi    50
5.1.1.  Tele2 preses reklāmu analīzes rezultāti    50
5.1.2.  Bite preses reklāmu analīzes rezultāti    55
5.1.3.  LMT preses reklāmu analīzes rezultāti    60
5.1.4.  Secinājumi    65
5.2.  Aptaujas rezultāti un secinājumi    66
  Secinājumi    73
  Literatūras saraksts    76
  Pielikumi    79
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Reklāma, tā ir ietekme un pat ļoti spēcīga ietekme, jo ar tās palīdzību ir iespējams gan socioloģiski, gan psiholoģiski iedarboties uz cilvēku, radot jaunas vajadzības, sniegt zināšanas, pieredzi un bagātināt dzīvi. Pēc reklāmas un attēlu vizualitātes teorētisko konceptu aplūkošanas ir skaidri saprotams, ka ar reklāmas palīdzību ietekmēt patērētāju ir grūti, jo pastāv daudz barjeru, kas traucē to darīt. Līdz ar to viens no veidiem, kā pārvarēt barjeras, ir veidot spēcīgu komunikāciju ar patērētāju, izmantojot reklāmu un tajā pielietojot pēc iespējas vairāk vizuālo pārliecināšanas līdzekļu. Vizualitāte un tās līdzekļi ar ikonitātes palīdzību spēj radīt reālistiskus attēlus, kurus, ieraugot patērētājam, tie šķiet īsti un reāli kā no viņa reālās pasaules. Tādā veidā netieši tiek nojauktas barjeras, kas traucē uztvert un nolasīt reklāmas ziņojumu, lai pēc tam ieinteresētu un mudinātu viņu uz konkrētas rības pildīšanu. Vizualitāte un tās paņēmieni reklāmas attēlos pārliecina patērētāju un rada noteiktu emocionālu reakciju. No tā var secināt, ka vizualitāte un vizuālās pārliecināšanas līdzekļiem ir ļoti būtisks un nozīmīgs aspekts, kas ir jāizmanto, lai reklāma spētu ietekmēt un pārliecināt. Bez šo konceptu izmantojuma reklāmas komunikācija nav tik efektīva. To arī pierāda darbā veiktais pētījums, kur ar semiotiskās analīzes palīdzību tika analizētas Latvijā lielāko mobilo sakaru pakalpojumu sniedzēju (LMT, Bite, Tele2) preses izdevumu reklāmas 2010. gadā, galvenokārt pievēršot uzmanību vizuālās pārliecināšanas līdzekļu izmantojumam reklāmas attēlos.
Pašreiz telekomunikāciju nozare ir viena no visstraujāk augošajām nozarēm Latvijā. Telekomunikāciju tirgus ir piesātināts, un ar konkurentiem ir jācīnās par katru klientu, Latvijā
šajā tirgū notiek klientu pārdale. Lai piesaistītu jaunus klientus, ir nepieciešams nodot ziņojumu par izdevīgākiem un labākiem noteikumiem nekā konkurentiem, tam nepieciešama ir reklāma, jo īpaši mobilo skaru nozarē. To skaidri pierāda veiktie pētījumi, kas parāda, ka gluži tāpat kā 2009. gadā arī 2010. gadā visvairāk reklamēto nozaru vidū stabili pirmo vietu ieņem tieši mobilo sakaru nozares. Tātad reklāma ir svarīgs komunikācijas instruments, ko izmantot, lai pārliecinātu potenciālos klientus.
Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, vai Tele2 klientu skaita samazinājums 2010. gadā ir nepilnīgs vizuālo pārliecināšanas līdzekļu izmantojums preses izdevumu reklāmās un salīdzināt šīs reklāmas ar lielāko konkurentu (Bite, LMT) preses izdevumu reklāmām, kā arī uzzināt mērķauditorijas viedokli par Tele2, LMT, Bite veidotajām preses izdevumu reklāmām 2010. gadā. Izpildot darba sākumā izvirzītos uzdevumus, darba mērķis tika sasniegts un līdz ar to pēc veiktā pētījuma, izmantojot divas pētījuma metodes – semiotisko analīzi un aptauju, tika iegūti šādi secinājumi:
• Tele2 preses izdevumu reklāmās (salīdzinājumā ar lielāko konkurentu LMT un Bites preses izdevumu reklāmām) izmanto maz vizuālo pārliecināšanas līdzekļu. Tele2 reklāmas attēlos izmanto tekstu un krāsu, kuriem piemīt vairāk funkcionāla loma nekā simboliskas nozīmes tiek radītas, taču Bites un LMT attēlos krāsām tiek piešķirtas simboliskas nozīmes, radot noteiktas uzņēmumu identitāti veidojošas asociācijas;
• Bite un LMT preses izdevumu reklāmās no teorētiskajiem konceptiem izmanto vairāk vizuālo pārliecināšanas līdzekļu nekā Tele2, radot daudz pārliecinošākas un efektīvākas reklāmas, ko arī pierāda aptaujā iegūtie rezultāti;
• visu trīs uzņēmumu veidotajos reklāmas attēlos izmantotie vizuālās pārliecināšanas līdzekļi bija vērsti uz to, lai pārliecinātu potenciālos klientus, kas pierāda, ka uzņēmumi cīnās par jaunu klientu piesaisti, lai iegūtu līdera pozīciju telekomunikāciju tirgū;
• Bite, LMT un Tele2 preses izdevumu reklāmas attēli ir uzmanību piesaistoši un atmiņā paliekoši, jo lielākā daļa aptaujāto respondentu bija pamanījuši šīs reklāmas, lai arī preses izdevumus patērē maz;
• vislielākais skaits respondentu bija pamanījuši tieši Bites reklāmas attēlu, taču Tele2 reklāma tika vērtēta visnegatīvāk, jo tā nerada pārliecinošu reklāmu, kas mudinātu reklamēto pakalpojumu iegādi;
• lielākā daļa respondentu 2010. gadā izvēlējās atteikties no Tele2 pakalpojumiem, tā vietā izvēloties Bites pakalpojumus, taču izvēli nav ietekmējusi reklāma, bet gan draugi un paziņas;
• galvenie kritēriji, kurus vērtē respondenti reklāmās, ir uzmanības piesaiste un interesantums jeb kompozīcija, taču vismazāk pārliecinošai reklāmai min emociju iesaisti reklāmās. Šo pētījuma secinājumu nevar pilnīgi pieņemt, jo patērētāji neapzinās, cik liela ietekme ir emocijām, kas netieši tiek radītas ar reklāmas palīdzību.
Pēc veiktā pētījuma un iegūtajiem rezultātiem pierādās, ka pētījuma problēma - Tele2 nepilnīgi izmanto vizuālās pārliecināšanas līdzekļus preses izdevumu reklāmās, līdz ar to tas būtu ietekmējis 2010. gadā Tele2 klientu skaitu samazinājumu, ir patiesa. Tele2 2010. gada preses izdevumu reklāmās, salīdzinājumā ar konkurentu preses izdevumu reklāmām, neizmanto pilnīgi vizuālās pārliecināšanas līdzekļus, neradot pārliecinošas reklāmas, kas ietekmēja klientu samazinājumu un līdera pozīciju telekomunikāciju tirgū. Arī patērētāju vērtējumā salīdzinājumā ar konkurentu reklāmām Tele2 reklāmas tiek vērtētas kā negatīvākas un nepārliecinošākas. Līdz ar to patērētāji izvēlas tā uzņēmuma pakalpojumus, kuram ir pārliecinošāka un vizuāli patīkamāka reklāma (LMT un Bite).
Iegūtie pētījuma rezultāti būs noderīgi turpmākiem pētījumiem, kuri saistīti ar telekomunikāciju tirgu vai konkrēti ar Tele2 uzņēmumu pētījumiem.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −50,24 €
Materiālu komplekts Nr. 1316566
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties