Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:362937
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.09.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Kopsavilkums    5
  Summary    6
  Zusammenfassung    7
  Ievads    8
  Bakalaura darbā izmantoto tūrisma jēdzienu skaidrojums    10
1.  Vulkāna izvirduma ietekme uz tūrisma nozari Eiropā    12
1.1.  Vulkāna izvirdums Īslandē 2010. gadā    13
1.2.  Īslandes vulkāna izvirduma ietekme uz Eiropas lidostām un lidsabiedrībām    14
1.3.  Īslandes vulkāna izvirduma ietekme uz tūrisma nozari Latvijā    16
2.  Krīze, ārkārtas situācijas un tūristu drošība    18
2.1.  Krīžu komunikācija    19
2.2.  Tūristu drošība    23
2.3.  Informācija ceļotājiem ārlietu ministriju mājas lapās analīze    25
3.  Īslandes vulkāna izvirduma ietekme uz Latvijas iedzīvotāju rīcību un tūrisma aģentu, tūroperatoru darbību 2010.gadā    30
3.1.  Latvijas iedzīvotāju aptaujas anketas analīze    30
3.2.  Tūrisma aģentu, tūroperatoru aptaujas datu analīze    36
3.3.  Ierosinājumi ceļotājiem    38
  Nobeigums    41
  Izmantoto avotu saraksts    43
  PIELIKUMI    47
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Darba autores mērķis bija noskaidrot kā tūrisma nozari Latvijā ir ietekmējis Īslandes vulkāna izvirdums un risinājuma izstrādāšana ceļotājiem ārkārtas situācijā. Veicot elektroniskās aptaujas Latvijas iedzīvotāju un Latvijas tūrisma aģentu un tūroperatoru vidū, izprast kā vulkāna izvirdums ir ietekmējis tūristu un tūrisma aģentu, tūroperatoru rīcību un darbību vulkāna izvirduma laikā. Darba autore izstrādāja ierosinājumus ceļotājam un priekšlikumus Latvijas Ārlietu ministrijas mājas lapas sadaļai „ceļotājiem” uzlabošanai, iekļaujot ierosinājumus ceļotājiem ārkārtas situāciju (ekstremālu apstākļu gadījumos). Tālāk darba autore iepazīstina ar secinājumiem un priekšlikumiem, kas darba autorei ir radās darba izstrādes laikā.

Darba autores secinājumi:
1. Latvijas iedzīvotājus satrauc notiekošās dabas katastrofas pasaulē.
2. Dabas katastrofa Īslandē 2010. gadā Latvijas iedzīvotāju ceļojumu plānus ir ietekmējusi.
3. Lidsabiedrību darbības pārtraukšanas gadījumos gaisa satiksmes traucējumu dēļ Latvijas iedzīvotāji ir piedzīvojuši ārkārtas situācijas ārvalstu lidostās saskaroties ar lidmašīnas reisu atcelšanu, lidmašīnas reisu pārcelšanu, stresa un problēmu situācijām, netikšanu laikā uz kādu galamērķi, nakšņošanu lidostās vai pārpildītās viesnīcās.
4. Latvijas iedzīvotāji gaisa satiksmes traucējumu gadījumā ir mainījuši nokļūšanas veidu uz galamērķi. Tā vietā, lai gaidītu gaisa satiksmes atsākšanos Latvijas iedzīvotāji ir izvēlējušies izmantot sauszemes vai ūdens transporta uzņēmumu pasažieru pārvadājumu pakalpojumus.
5. Latvijas iedzīvotāji piedzīvojot ārkārtas situāciju lidostā, būtu gatavi izmantot citu transporta veidu, lai nokļūtu uz vajadzīgo galamērķi.
6. Latvijas iedzīvotāji, tūrisma uzņēmumu pārstāvji, tūrisma aģenti, tūroperatori Latvijas dzelzceļa sistēmu vērtē kā sliktu (vāju), lai piedāvātu ārvalstu tūristiem un ceļotājiem gaisa satiksmes traucējumu gadījumos, izmantojot vilcienu nokļūšanai uz galamērķiem ārvalstīs.
7. Daļa Latvijas iedzīvotāju izjūt piedzīvojuma garu ārkārtas situācijās – vēro apkārtējo cilvēku rīcību un ārkārtas situāciju uztver kā piedzīvojumu, nokļūšanai galamērķī izmanto autostopus un naktsmītnes nodrošināšanai kaučsērfingu (svešu cilvēku viesmīlība, svešu cilvēku uzņemšana savā dzīves vietā).
8. Latvijas iedzīvotāji rūpīgi neiepazīstas ar aviokompāniju noteikumiem rezervējot lidmašīnas biļeti vai apdrošināšanas noteikumiem pērkot ceļojuma apdrošināšanas polisi.
9. Īslandes vulkāna izvirdums, Latvijas tūrisma aģentiem un tūroperatoriem ir radījis papildus darba stundas un izmaksas, stresa situācijas, strādāšanu arī brīvdienās, lai pārrezervētu lidmašīnu biļetes un viesnīcas, veiktu rezervāciju un ceļojumu anulācijas, organizētu klientu nogādāšanu mājās, meklētu papildus informāciju par dažādām transporta iespējām, tāpat arī vulkāna izvirdums ir radījis Latvijas tūrisma aģentiem, tūroperatoriem materiālos zaudējumus, naudas atmaksu klientiem un atvainošanos klientiem.
10. Latvijas tūrisma aģentiem, tūropearatoriem konkrēts rīcības plāns dabas katastrofas izraisītiem gadījumiem nav izstrādāts.
11. Tūrisma uzņēmumi savā darbā vulkāna izvirduma laikā, lai veidotu savstarpēju dialogu ar klientiem un palīdzētu klientiem krīzes situācijās ir izmantojuši sociālos tīklus (Facebook.com, Twitter), blogus.
12. Vulkāna izvirduma laikā ieguvēji ir bijuši tie tūrisma uzņēmumi un transporta kompānijas, kas uz situāciju ir reaģējuši nekavējoties un situāciju ir pratuši izmantot savā labā, palielinot ienākumus īsam laika posmam.

Darba autores priekšlikumi:
Latvijas vadībai
1. Veicināt Latvijas dzelzceļa attīstību, veidot dzelzceļa līnijas „koridoru” uz Eiropu, jo pagaidām Latvijas dzelzceļš ārkārtas situācijās paliek kā neizmantojama alternatīva nokļūšanai uz galamērķiem Eiropā un dzelzceļa sistēma ir vāji attīstīta.
2. Latvijas Ārlietu ministrijai uzlabot Ārlietu ministrijas mājas lapas navigāciju, uzlabot informācijas pārskatāmību mājas lapā, ievietot mājas lapā burtu palielināšanas opciju (tāda opcija tiek izmantota Ekonomikas ministrijas mājas lapā), uzlabot ārlietu ministrijas mājas lapas dizainu, uzlabot ar informāciju „ceļotāju” sadaļu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties