Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
7,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:362268
 
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Satura analīze ļauj iegūt vērtīgu priekšstatu par to, kādi jautājumi nākotnē varētu atrasties sabiedrības uzmanības centrā. Apzinādamies masu saziņas līdzekļu lomu tendenču atklāšanā un attīstības ietekmēšanu, Neisbits 1968. gadā sāka izdot ceturkšņa ziņu biļetenu Trend Report, kurā bija apkopoti 206 lielpilsētu laikrakstu satura analīzes dati. Mūsdienās valsts un reģiona mēroga ziņu biļeteni ASV sniedz ziņas par vairāk nekā 6000 laikrakstu satura analīzes datiem. Šie biļeteni vairs nepieder Neisbitam, tos izdod Vašingtonā un tie sniedz saviem abonentiem – gan korporācijām, gan valsts institūcijām – savlaicīgu informāciju par gaidāmajiem sociālajiem un ekonomiskajiem nosacījumiem, un bieži vien to atklātās attīstības tendences vairākums citu novērotāju vēl nav pamanījuši.
Sabiedrisko attiecību konsultantu firmas aizvien biežāk sāk palīdzēt saviem klientiem paredzēt notikumu attīstību. Parasti šīs firmas vai nu abonē kādu minētā veida izdevumu, vai arī patstāvīgi veic masu saziņas līdzekļu satura analīzi, tomēr jāatzīmē, ka šādai analīzei jāizmanto kāda zinātniski pamatota formāla pētīšanas metode, nevis parastās neformālās saziņu līdzekļu satura kontroles metodes. Galvenā atšķirība starp šīm metodēm ir dažādā analīzei atlasītā satura reprezentativitātes un satura novērtēšanas, un kodēšanas objektivitātes pakāpe. Kādas institūcijas publicitātes pētīšanai) parasti izmanto KA, noskaidrojot, cik materiālos pieminēta pētāmā organizācija un attieksme pret to (pozitīva vai negatīva).
Akadēmiskie pētnieki interesējas par dziļākām tendencēm, izmantojot sarežģītākas kontentanalīzes vai kvalitatīvās satura analīzes metodes, kas apskatītas iepriekšējās lekcijās.
Vairāki pētījumi parādījuši, ka komunikatora priekšstati par savu auditoriju ir diezgan neskaidri. Auditoriju mēdz pielīdzināt paša žurnālista un viņa tuvākā saskarsmes loka sociāli ekonomiskajam statusam. Taču visbiežāk auditorijas spējas saprast un interpretēt piedāvātos tekstus tiek vai nu pārvērtētas (novērtētas par augstu) vai arī žurnālisti par savu auditoriju izturas augstprātīgi, uzskatot, ka tā neko nopietnu, dziļu vai sarežģītu nespēs uztvert. Tāpēc ļoti svarīgi ir mēģināt noteikt, kādam izglītības līmenim atbilst mediju teksti.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties