Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:360954
 
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Rezumējums    2
  Abstract    4
  Saturs    6
  Ievads    7
1.  PRIEKŠVĒLĒŠANU KAMPAŅAS UN AR TĀM SAISTĪTIE ASPEKTI    9
1.1.  Vēlēšanas un priekšvēlēšanu kampaņa    9
1.1.1.  Elektorāta priekšizpēte – priekšvēlēšanu kampaņas pamats    13
1.1.1.1.  Interešu grupu loma un ietekme uz priekšvēlēšanu kampaņām    15
1.1.2.  Tēla jeb imidža izveide    17
1.2.  Priekšvēlēšanu kampaņas komunikāciju kanāli    20
1.2.1.  Plašsaziņas līdzekļi    23
1.2.2.  Starppersonu komunikācija    24
1.3.  Priekšvēlēšanu kampaņas finansiālie aspekti    27
1.4.  Administratīvais resurss kā viens no priekšvēlēšanu kampaņas līdzekļiem    29
1.5.  Centralizācija – decentralizācija – viens no partiju priekšvēlēšanu kampaņu organizatoriskajiem aspektiem    31
2.  LATVIJAS PRIEKŠVĒLĒSANU KAMPAŅAS UN TAJĀS PIELIETOTIE LĪDZEKĻI    33
2.1.  Tradicionālā reklāma un plašsaziņas līdzekļi, tās loma priekšvēlēšanu kampaņā    33
2.1.1.  Slēptā reklāma plašsaziņas līdzekļos    35
2.2.  Starppersonu komunikācija, tās loma priekšvēlēšanu kampaņā    37
2.3.  Vēlēšanas reglamentējošo normatīvo aktu loma priekšvēlēšanu kampaņā    41
2.4.  Administratīvie resursi, to loma priekšvēlēšanu kampaņā    49
2.5.  Tiesisko līdzekļu, kompromatu pielietošanas loma attiecībā uz konkurentiem priekšvēlēšanu kampaņā    52
2.6.  Priekšvēlēšanu kampaņu centralizācija – decentralizācija    57
2.7.  Priekšvēlēšanu kampaņu profesionalizācija    59
2.8.  Politisko aktieru tēlu mītiskums priekšvēlēšanu kampaņās    61
3.  LATVIJAS PRIEKŠVĒLĒŠANU KAMPAŅĀS PIELIETOTO LĪDZEKĻU IZVĒRTĒJUMS. ATKLĀTĀS TENDENCES    66
3.1.  Secinājumi par tendencēm Latvijas priekšvēlēšanu kampaņās    77
  Nobeigums    80
  Izmantotie literatūras avoti    82
  Pielikumi    85
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Pētnieciskais darbs „Tendences Latvijas politisko priekšvēlēšanu kampaņās” ir ieguldījums tuvākajām vēlēšanām, uz kuru balstoties ir iespējams izvērst pārdomātu un mērķtiecīgu priekšvēlēšanu kampaņu. Darbā ir apskatīti būtiskākie aspekti, kas nosaka, ietekmē priekšvēlēšanu kampaņu saturu un pielietotos līdzekļus. Pētījuma izvirzītais mērķis, atklāt tendences, virzību Latvijas politisko vēlēšanu kampaņās, tiek uzskatīts par sasniegtu. Darbā aprakstītas un izvērtētas priekšvēlēšanu kampaņas, tajās pielietotie līdzekļi, kā arī to ietekmējošie faktori (mainīgie), kas ietekmē attīstības tendences.
Atbilde uz pētījumam izvirzīto problēmu – politisko aktieru pieaugošā konkurence cīņā par leģitīmo varu aizvien vairāk veicina pielietot amorālas, neētiskas metodes (piem. administratīvais resurss, slēptās reklāmas, tā saucamās „pelēkās un melnās” PR tehnoloģijas, manipulācija ar informāciju dezinformācijas nolūkos un tml.), tajā pat laikā meklējot risinājumus pastāvošās likumdošanas ierobežojumu apiešanai – ir saistāma ar daudziem ietekmējošajiem faktoriem. Kā divi nozīmīgākie aspekti ir jāatzīmē normatīvo aktu būtiski ierobežojumi un, kas šajā gadījumā zināmā mērā ir saistīts, komunikācijas kanālu pieejamības ierobežojumi, kā arī to nepietiekama efektivitāte, kas liek meklēt jaunus līdzekļus, pieejas, elementus, kas nereti ir neētiski un amorāli. Plašāk apskatīts darbā.
Darba gaitā tika rastas atbildes uz izvirzītajiem jautājumiem. Uz jautājumu – kādu līdzekļu pielietošanu veicina priekšvēlēšanu kampaņu finansiālo tēriņu ierobežošana? – var definēt sekojošus būtiskākos līdzekļus, kas saistāmi ar tādu komunikācijas veidu meklēšanu un izmantošanu, kuru pielietošana, bet galvenais finansiālie izdevumi, ir grūtāk izkontrolējami: 1. administratīvā resursa pastiprinātu pielietošanu no pie varas esošu politisko aktieru puses; 2. slēptās reklāmas pieaugumu; 3. kompromatu, tiesisko līdzekļu un „pelēkā un melnā” PR pielietošanas palielināšanos. Finansiāli lētāku komunikācijas veidu meklēšana galvenokārt ir otršķirīga.
Uz jautājumu - vai Latvijas politiskie aktieri vadās pēc principa „mērķis attaisno līdzekļus”? – nevar viennozīmīgi atbildēt. Tas ir atkarīgs no katra politiskā aktiera. Tomēr, ņemot vērā darbā apskatītos materiālus un no tiem izrietošos secinājumus, spriežot konkrēti par varas partijām jāatzīst, ka šāda iezīme ir vērojama un kļūst aizvien būtiskāka.
Atbilde uz jautājumu - Kādas tendences saskatāmas un tuvākajā nākotnē prognozējamas Latvijas politisko vēlēšanu kampaņās? – ir sniegta nodaļā 3.1. „Secinājumi par tendencēm Latvijas priekšvēlēšanu kampaņās”.
„Raugoties tuvākajā nākotnē, vislielāko pārbaudījumu politiskajai elitei radīs 2006. gada Saeimas vēlēšanas. Var pieņemt, ka pie pastāvošajiem striktajiem politisko partiju finansēšanas noteikumiem politiķi mēģinās apiet likuma normas, izmantojot to rīcībā esošos administratīvos resursus, ja vien netiks turpināta uzraudzība, ko veic sabiedrība un NVO. Kā atzīmēja vairāki politiķi un vietējās sabiedrības pārstāvji – viņuprāt, tieši pretkorupcijas NVO uzmanība darbojas kā disciplinējošs mehānisms, pievēršot arī sabiedrības uzmanību.”

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties