Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:355718
 
Vērtējums:
Publicēts: 19.02.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Franšīzes būtība    5
1.1.  Franšīzes vēsturiskā attīstība    5
1.2.  Franšīzes veidi    7
1.3.  Franšīze mūsdienās    11
2.  Franšīze Latvijā    14
2.1.  Likumdošanas bāze franšīzes attīstībai Latvijā    14
2.2.  Franšīzes piedāvājums Latvijā    20
3.  Topošo uzņēmēju ieinteresētība par franšīzi kā sava biznesa veidošanas iespēju    23
3.1.  Pētījums    23
3.2.  Pētījuma rezultāti    24
  Secinājumi    28
  Priekšlikumi    29
  Pielikums    30
  Literatūras saraksts    31
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Šī darba izstrādes mērķis bija noskaidrot franšīzes attīstības iespējas Latvijā.
1. Galvenie franšīzes attīstības priekšnoteikumi jau kopš tās rašanās ir bijuši vēlme paplašināt darbības teritorijas, bet tajā pašā laikā nepietiekams kapitāls, vēlme gūt lielāku peļņu un darboties balstoties uz jau pārbaudītām vērtībām.
2. Franšīze ir uzņēmējdarbības veids, kas ļauj jau stabilam uzņēmumam paplašināt savas tirdzniecības teritorijas izmantojot nelielus līdzekļus, un, tajā pašā laikā, ļauj iesaistīties jau rezultātus ieguvušā tirgu un uz pieredzi balstītā uzņēmumā arī izmantojot nelielus līdzekļus. Līdz ar to franšīze ir izdevīga gan franšīzes devējam, gan ņēmējam.
3. Franšīzei ir daudz uz dažādi veidi, kuri ir atkarīgi gan no darbības virziena, gan attiecību formas. Visbiežāk tiek izmantota tieši biznesa franšīze, jo tā ir daudzpusīga un tās līgumā ir stingri atrunātas visas franšīzes devēja un ņēmēja savstarpējās attiecības un pienākumi. Līdz ar to tā ir viegli formulējama un saprotama jebkurām iesaistītajām personām.
4. Franšīzes uzņēmējdarbības formu var izmantot būtībā visos mazā uz vidējā biznesa veidos. Franšīzes sistēma ir elastīga un to var viegli piemērot jebkuram uzņēmējdarbības veidam.
5. Pirms franšīzes iegādāšanās ir jābūt skaidrībai par jebkādiem ar franšīzi saistītajiem dokumentiem un pienākumiem. Ir jāpārzina gan joma, kurā vēlas iegūt franšīzi, gan arī jāspēj noteikt pieprasījumu pēc konkrētās franšīzes un arī izmaksas.
6. Eiropas Savienībā tiek veidota vienota likumdošana, kas sniedz reālu atvieglojumu, lai veiksmīgi veidotos franšīzes un tai nebūtu šķēršļu valstu atšķirīgās likumdošanas un izpratnes dēļ, un tā ir saistoša arī Latvijas uzņēmējiem.
7. Nepietiekams franšīzes līguma tiesiskais regulējums valstu likumdošanā atspoguļojas arī nepareizā franšīzes līguma izpratnē, informācija trūkumā, juridisku jēdzienu sajaukšanā, kā arī citos svarīgos jautājumos, kas nākotnē var kļūt šķērsli starp franšīzes līguma abām pusēm.
8. Franšīzes līguma priekšmets vienmēr satur kādu no intelektuālā īpašuma tiesību objektiem.
9. Franšīzes attīstībai starptautiskajā mērogā nepieciešams demokrātisks un lojāls tiesiskais regulējums, bet tajā pat laikā jānosaka konkrēta franšīzes līguma procedūra.
10. Franšīzes ņēmējam ir svarīgi, lai franšīzes devējs sniegtu visu nepieciešamo informāciju un pieeju, lai mazinātu zaudējuma risku.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties