Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • I.Kanta priekšstats par prātu morāles kontekstā. I.Kants "Praktiskā prāta kritika"

     

    Referāts4 Filosofija

0,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:354428
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
II  I. Kanta skaidrojumi par likumiem un pakārtotajiem likumiem, regulām vai maksimām    5-6
III  Patika, nepatika – vai tā var būt saistoša likuma ietvaros?    7
Darba fragmentsAizvērt

Vārds- morāle, izcelsme – franču morale (tikumība), latīņu moralis (tikumīgs).
Vārds – prāts, garastāvoklis, jutoņa, noskaņa, jauda, jēga, sajēga, saprāts, apziņa, apjauta, galva.
Vēsturiski mainīga sabiedrisko normu, principu un noteikumu sistēma, kas tikumiski reglamentē cilvēka rīcību sabiedrībā un viņa izturēšanos pret citiem cilvēkiem.1
Vārds – prāts, garastāvoklis, jutoņa, noskaņa, jauda, jēga, sajēga, saprāts, apziņa, apjauta, galva.2
Manuprāt, morāle tīrā veidā vai pati par sevi nepastāv, visbiežāk to varam saistīt kopā ar dažādām citām parādībām. Tā var būt saistīta ar cilvēciskām darbībām , visbiežāk ar dažāda veida savstarpējo saskarsmi (darbs, studijas, atpūta utt.). Visspilgtāk morāli raksturo sekojošās īpašības, tādas kā tikumība, pašaizliedzība, žēlsirdība, līdzjūtība (nereti šī cilvēcīgā īpašība spēj darīt gan labu, gan ļaunu. Atkarībā no konkrēta gadījuma), pašaizliedzību, iejūtību. Nevaram runāt par vienādiem morāles principiem visās kultūrās vienādi, jo atkarībā no vides, pastāvošās valsts iekārtas, tautas kultūras īpatnībām un citiem raksturojošiem faktoriem, morāli var raksturot dažādas cilvēku īpašības.
Kā cilvēkam rodas priekšstati par morāli? Visi mēs piedzimstam mazi, tīri, bez pieredzes un stereotipiem. Jau bērnībā vecāki mums ieaudzina atsevišķas morāles principus, kas viņiem šķiet pieņemami un pēc kādiem viņi vadās dažādajās dzīves situācijās. Piemēram, „nedari otram to, ko pats nevēlies saņemt pretī” vai „zobs pret zobu, aci pret aci”, kā arī „ja tev sit pa vienu vaigu, pagriez otru”. Bet kolīdz bērns patstāvīgi saskaras ar sabiedrību, bez vecāku līdzdalības, nereti viņš sāk izvērtēt vai konkrētie morāles principi (maksimas) viņam ir tuvi, pieņemami un, vai viņš spēs vadīties savā dzīvē tieši pēc šīm – ieaudzinātajām jau agrīnajā bērnība.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1124708
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties