Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:328434
 
Vērtējums:
Publicēts: 06.08.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    5
1.  Sākumskolas vecuma bērnu intereses attīstības teorētiskais pamatojums    7
1.1.  Sākumskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums    7
1.2.  Interese un tās attīstība    9
1.3.  Pasaku izmantošanas nepieciešamība matemātikas mācīšanā 1. klasē    10
2.  Praktiskie uzdevumi ar pasaku elementiem dažādos stundas etapos    14
2.1.  Ierosināšanai    14
2.2.  Apjēgšanai    18
2.3.  Refleksijai    22
3.  Pētījums par pasakas izmantošanu intereses attīstībai matemātikas mācībās 1. klasē    29
3.1.  Pētījumā izmantoto metožu apraksts    29
3.2.  Pētījuma norise, iegūtie dati, to analīze    31
3.2.1.  Vecāku anketēšana    31
3.2.2.  Skolēnu pašnovērtēšana    34
3.2.3.  Novērošana    36
  SECINĀJUMI    39
  LITERATŪRAS SARAKSTS    40
  PIELIKUMI    42
Darba fragmentsAizvērt

Matemātika sākumskolā bērniem bieži vien sagādā grūtības. Tā kā skolas gaitu sākumā bērniem ir pārsvarā attīstīta mehāniskā atmiņa, svarīgi ir veicināt abstraktās domāšanas attīstību, to panākot ar starppriekšmetu saiknes palīdzību. Jaunākajā skolas vecumā liela daļa bērnu neizjūt īpašu interesi par matemātiku, jo tā ir sveša un šķiet sarežģīta. Tā kā sākumskolas vecuma bērniem ir grūti uzturēt uzmanību, tad skolotājam īpaši svarīgi izmantot emocijas.
Pirmskolas vecuma bērniem vadošais ir rotaļu motīvs, skolas vecuma bērniem- mācību motīvs. Pārejai no rotaļām uz mācībām vajadzētu būt ne tik krasai, kā tas parasti mēdz būt skolās. Lai bērnam būtu vieglāk pāriet uz nopietnu mācību procesu, vairāk jālieto tie mācību līdzekļi, kuri tika pielietoti pirmskolas mācību iestādē- pasaku un rotaļu elementi. Izmantojot pasaku motīvus, skolotājs uztveres procesā iekļauj iespējami plašāku jūtu spektru, spēj uzturēt bērnu uzmanību un iesaista pašus skolēnus mācību vielas apguvē. Raksturīgi, ka jaunāko klašu skolēniem ir ļoti dzīva iztēle un tieksme fantazēt, tāpēc viņi labprātīgi veic tādus matemātiskos uzdevumus, kuros ir viņiem tuvi, agrāk iepazīti pasaku tēli un notikumi. Līdz ar to mācību stundā rodas patīkama atmosfēra, mazinās spriedze un rodas vēlme darboties, ieinteresētība apgūt matemātikas jēdzienus.
Darbā tiek izmantoti R. Andersones un Veselija Mareka idejas par pasakas motīvu izmantošanu, izstrādājot matemātikas uzdevumus skolas vecuma bērniem.
Pētījumā vēlos pārliecināties, kā pasaku elementi matemātikas stundās rosina bērnu interesi par mācībām.
Pētījuma mērķis: Noskaidrot pasakas pedagoģiskās iespējas intereses attīstībai par matemātikas mācībām 1. klasē.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties