5. DARBA INTERVIJA
Darba intervija ir darba devēja sagatavota mutvārdu vai rakstveida aptauja pretendenta piemērotības novērtēšanai. Šīs sarunas gaitā darba devējs gūst priekšstatu par pretendenta zināšanām, pieredzi, vispārējo piemērotību darbam, mērķtiecību, izaugsmes motivāciju, uztveres un intelektuālajām spējām, izteikšanās prasmi, izskatu u.c.
Iestādē saskaņā ar rektora rīkojumu par personāla atlases komisijas sastāvu, atlases procesā piedalās: amata kandidāta struktūrvienības vadītājs, Personāla nodaļas vadītājs un vietnieks.
Darba intervijas organizē un vada Personāla nodaļas vadītājs. Sarunā, uzdodot papildjautājumus un atbildot uz pretendenta jautājumiem, iesaistās pārējie komisijas dalībnieki.
Lēmuma par atbilstoša pretendenta pieņemšanu darbā notiek, atlases komisijai salīdzinot vērtējumus par amatam izvirzītajiem pretendentu novērtēšanas kritērijiem un izvērtējot katra pretendenta piemērotību amatam.
Pretendenta kandidatūras apstiprināšanas gadījumā, kā arī amatos, kuros pretendenta kandidatūras apstiprināšana Senātā nav nepieciešama, Personāla nodaļa organizē darbinieka pieņemšanu darbā;
Pretendentiem, kuri netiek apstiprināti amatā, Personāla nodaļas darbinieks sagatavo un izsūta atteikuma vēstules, kā arī ievada attiecīgo informāciju Pretendentu datu bāzē, kuru iespējams izmantot, rodoties citai vakancei. Lai atvieglotu pretendenta atpazīšanu, gadījumā, ja būtu nepieciešamība rīkot konkursu uz citu vakanci, tiek veidots pretendenta amata atbilstības kritēriju vērtējums, ietverot tajā amatam būtiskākās personību un profesionalitāti atspoguļojošās iezīmes.
…