-
Bērnu audzināšana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Kas pieskaitāms ģimenes sistēmai? | 5 |
2. | Pozitīvās audzināšanas pieci pamatprincipi | 6 |
2.1. | Piecu principi izmantošana praksē | 8 |
2.2. | Preventīvi ieteikumi bērnu audzināšanā | 8 |
2.3. | Audzināšanas principi, kurus ievērojot vecāki veido drošu pamatu bērnu dzīvei | 10 |
2.4. | Kāds audzināšanas stils var palīdzēt vecākiem attiecībās ar pusaudzi | 11 |
2.5. | Pozitīvā un negatīvā mīlestība | 13 |
2.6. | Vecāku mīlestība kā svarīgākais priekšnoteikums bērna netraucētai psihiskai attīstībai | 15 |
2.7. | Nedalīta uzmanība | 16 |
2.8. | Acu kontakts | 16 |
2.9. | Roku kontakts | 17 |
2.10. | Arī vecāki kļūdās | 17 |
3. | Pieķeršanās | 19 |
3.1. | Drošā vai nedrošā pieķeršanās kvalitāte | 21 |
3.2. | Pieķeršanās veida ietekme uz turpmāko attiecību veidošanu | 23 |
4. | Sodīšana | 24 |
4.1. | Vai sodi ir nepieciešami? | 24 |
4.2. | Vai bērnu audzinot, sitieni ir nepieciešami? | 25 |
4.3. | Mīlestības liegums kā soda veids | 26 |
4.4. | Pazemojumi | 26 |
5. | Ciešo apskāvienu terapija | 27 |
Nobeigums | 28 | |
Izmantotā literatūra | 29 |
Nobeigums
Pozitīvās audzināšanas pieci pamatprincipi – tu vari būt atšķirīgs, tu vari kļūdīties, tu vari paust negatīvās emocijas, tu vari gribēt vēl, tu vari pateikt „nē”, taču noteicošais vārds ir mammai un tētim.
Lai realizētu audzināšana plānu, vecākiem ir jāpilda sava „vecāku” loma un jānodrošina bērnam viņa „bērna loma. Ir jāceļ godā zināšanas un noteikta kārtība, kādai jābūt ģimenē.
Ir ļoti svarīgi izskaidrot zīdaiņa personības vajadzības gan topošajiem vecākiem vai pat jau vecāko klašu skolēniem, gan medicīnas, psiholoģijas un pedagoģijas studentiem, nākamajām vecmātēm un patronāžas medmāsām.
Bērnam jāizjūt ģimenes ligzdas sargājošie ierobežojumi un atbalsts, kā arī, abpusēji pielāgojoties, vienotība ar vecākiem, brāļiem un māsām, pat tad, ja bērnam tas nepatīk.
Veids, kā vecāki izturas pret savu pusaudzi ir vecāku audzināšanas stils. Ir vairāki audzināšanas stili. No tiem galvenie ir trīs: pavēlēšana, pakļaušanās (pielāgošanās), izvēles došana. Reti kas izmanto tikai vienu stilu, bet tomēr katrs no vecākiem vienu pieeju lieto vairāk, kā citas.
Pozitīvā mīlestība – mīlestība, kas nodrošina veselīgu audzināšanu un vecina bērna emocionālo attīstību, pašapziņu un pašpaļāvību.
Negatīvā mīlestība – kavē bērna emocionālo attīstību, jo neatbilst tā jūtu pasaules vajadzībām un veicina aizvien pieaugošāku atkarību no vecākiem, apgrūtina bērna pašapziņas un pašpaļāvības attīstību. Visparastākie negatīvās mīlestības veidi ir privātīpašnieciskums, pavedināšana, godkāre un izmantošana.
Bērna attīstībai svarīga ir nedalīta uzmanība, acu un roku kontakts.
Vecākiem ir jāatzīst savas kļūdas. Saskarē ar bērniem vecākiem principā jābūt
patiesiem, tas ir, jābūt tādiem, kādi viņi jūtas.
Bērnus mūsdienās vajag motivēt nevis ar sodiem, bet gan ar atlīdzību. Pozitīvā audzināšana vērš uzmanību nevis uz sliktām, bet gan labas uzvedības sekām. Bērnu motivācijai tiek izmantots nevis negatīvs, bet gan pozitīvs iznākums.
Lai palīdzētu vecākiem bērnu audzināšanā daudzi terapeiti savā praksē izmanto ciešo apskāvienu terapiju. Ciešo apskāvienu terapijas aktīvie dalībnieki ir vecāki, nevis terapeits. Terapeits tikai dod norādījumus vecākiem un palīdz viņiem. Ciešo apskāvienu terapijā apskāvieni ir process, kas ne ar ko neatšķiras no ikdienas apskāvieniem. Terapeita pienākums ir sniegt sistemātisku atbalstu ģimenes stiprināšanā.
…
Ievads 3 1.Kas pieskaitāms ģimenes sistēmai? 5 2. Pozitīvās audzināšanas pieci pamatprincipi 6 2.1. Piecu principi izmantošana praksē 8 2.2. Preventīvi ieteikumi bērnu audzināšanā 8 2.3. Audzināšanas principi, kurus ievērojot vecāki veido drošu pamatu bērnu dzīvei 10 2.4. Kāds audzināšanas stils var palīdzēt vecākiem attiecībās ar pusaudzi 11 2.5. Pozitīvā un negatīvā mīlestība 13 2.6. Vecāku mīlestība kā svarīgākais priekšnoteikums bērna netraucētai psihiskai attīstībai 15 2.7. Nedalīta uzmanība 16 2.8. Acu kontakts 16 2.9. Roku kontakts 17 2.10. Arī vecāki kļūdās 17 3. Pieķeršanās 19 3.1. Drošā vai nedrošā pieķeršanās kvalitāte 21 3.2. Pieķeršanās veida ietekme uz turpmāko attiecību veidošanu 23 4. Sodīšana 24 4.1. Vai sodi ir nepieciešami? 24 4.2. Vai bērnu audzinot, sitieni ir nepieciešami? 25 4.3. Mīlestības liegums kā soda veids 26 4.4. Pazemojumi 26 5. Ciešo apskāvienu terapija 27 Nobeigums 28 Izmantotā literatūra 29
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Bērnu psiholoģiskā gatavība skolai
Referāts augstskolai9
Novērtēts! -
Uzslavas un kritikas nozīme bērna audzināšanā
Referāts augstskolai6
-
Emocionālās audzināšanas nozīme bērnu attīstībā
Referāts augstskolai10
-
Sākumskolas bērnu psihiskās attīstības raksturojums
Referāts augstskolai9
Novērtēts! -
Pieaugušie - bērnu pozitīvo emociju veidotāji
Referāts augstskolai57
Novērtēts!