-
Līderība, tās loma uzņēmumā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Līderība, tās teorētiskie aspekti | 7 |
2. | Līderības stili: labais, sliktais un nejaukais | 11 |
3. | Līderības loma uzņēmuma vadībā | 14 |
3.1. | Līderis – uzņēmuma vadītājs | 16 |
3.2. | Līderis – uzņēmuma darbinieks | 19 |
3.3. | Motivācijas loma līderības veicināšanai | 20 |
4. | Līderība pārmaiņu laikā | 22 |
Secinājumi un priekšlikumi | 25 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 26 |
Secinājumi
1. Cilvēku dzīves ir vērstas uz to, lai apmierinātu noteiktas vajadzības. Un lai motivētu darbiniekus sniegt nedaudz vairāk, ir jācenšas radīt darba apstākļi (visplašākajā nozīmē), kas nodrošina pēc iespējas vairāk iespēju apmierināt pēc iespējas vairāk personīgo vajadzību.
2. Jebkurā laika brīdī katram būs kāda prioritāra apmierināma vajadzība (kura ir atkarīga no pašreizējajiem apstākļiem un izjūtām). Un šī prioritārā vajadzība būs tā, kas darbiniekus tajā brīdī visvairāk motivēs.
3. Darbiniekiem jāļauj izpausties dažādos līmeņos. Ja darba vidē visu noteiks dzelžaina sistēma, būs grūti panākt uzlabojumus.
4. Dažādiem komandas locekļiem ir dažādas prioritārās vajadzības. Un kāda konkrēta indivīda vajadzība var arī nesaglabāties – dažos gadījumos tā var mainīties pa dienām vai pat pa stundām.
Priekšlikumi
Tātad labam vadītājam - līderim ir jābūt jūtīgam, elastīgam un jāpiemērojas attiecībā uz to, kā tiek motivēta darba komanda. Autors sniedz dažus priekšlikumus topošajiem uzņēmuma vadītājiem:
• Cik vien tas iespējams, motivēt cilvēkus individuāli, nevis piemērojot vienu aptverošu motivēšanas pieeju visiem.
• Jo vairāk vajadzību darbs var apmierināt, jo motivētāka būs komanda. Jo augstāku apmierinājumu iespējams sasniegt, jo motivētāki komandas dalībnieki būs. Un jo tiešāka saite starp labu sniegumu un vajadzību apmierināšanu, jo apmierinātāki darbinieki būs.
…
Darba teorētiskajā daļā apskatīti jautājumi par līderību, tās teorētiskajiem aspektiem, līderības stiliem, par līderības lomu uzņēmuma vadībā, par Līderi – uzņēmuma vadītāju, kā arī līderi – uzņēmuma darbinieku. Vēl tika apskatīti jautājumi par motivācijas lomu līderības veicināšanai un par līderību pārmaiņu laikā. Apkopojot un analizējot iegūto teorētisko literatūru datus, var secināt, ka cilvēku dzīves ir vērstas uz to, lai apmierinātu noteiktas vajadzības. Un lai motivētu darbiniekus sniegt nedaudz vairāk, ir jācenšas radīt darba apstākļi (visplašākajā nozīmē), kas nodrošina pēc iespējas vairāk iespēju apmierināt pēc iespējas vairāk personīgo vajadzību. Jebkurā laika brīdī katram būs kāda prioritāra apmierināma vajadzība (kura ir atkarīga no pašreizējajiem apstākļiem un izjūtām). Un šī prioritārā vajadzība būs tā, kas darbiniekus tajā brīdī visvairāk motivēs. Veiksmīga līderība ir viens no būtiskākajiem organizācijas efektivitātes priekšnosacījumiem. Pārmaiņas ekonomikā un pasaulē kopumā izvirza jaunas līderības problēmas. Izzūdot vertikāli hierarhiskajām organizāciju struktūrām, samazinās vidējā līmeņa vadītāju skaits un viņu nozīme. Svarīgāka kļūst augstākā līmeņa vadība, augsti kvalificētu speciālistu piesaistīšana un viņu zināšanu un iemaņu izmantošana.
- Līderība, tās loma uzņēmumā
- Uzņēmuma statistika SIA "Getz"
- Uzņēmuma stratēģiskais plāns
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Darbaspēks un tā loma uzņēmumā "BankServiss"
Referāts augstskolai50
-
Darbaspēks un tā loma pakalpojumu uzņēmumā
Referāts augstskolai32
-
Darbaspēks un tā loma pakalpojumu uzņēmumā
Referāts augstskolai29
-
Vadītājs un vadītāja loma uzņēmuma darbībā
Referāts augstskolai19
Novērtēts! -
Uzņēmuma ienākuma nodokļa uzskaite uzņēmumā
Referāts augstskolai36
Novērtēts!