Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Uzņēmējdarbība
SIA "X" stratēģiskā vadīšana un tās pilnveidošana-
SIA "X" stratēģiskā vadīšana un tās pilnveidošana
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | SIA „x” vispārīgs raksturojums | 6 |
2.1. | Stratēģijas jēdziens un stratēģiskā vadīšana | 12 |
2.2. | Stratēģiskās vadīšanas process | 15 |
2.3. | Stratēģiskās plānošanas būtība | 16 |
2.4. | Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze | 23 |
2.5. | Stratēģiskas vadīšanas līmeņi | 33 |
2.6. | Stratēģijas vērtēšana un kontrole | 35 |
3.1. | SIA „Kviteks” misija, vīzija un mērķi | 39 |
3.2. | SIA „ Kviteks” iekšējās vides analīze | 40 |
3.3. | SIA „Kviteks” ārējās vides analīze | 56 |
3.3.1. | SIA „ Kviteks” mikrovide | 57 |
3.3.2. | SIA „ Kviteks” makrovide | 64 |
3.4. | SIA „ Kviteks” SVID analīze | 68 |
3.5. | SIA „Kviteks” esošas stratēģijas novērtēšana un pilnveidošana | 71 |
Secinājumi un priekšlikumi | 75 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 78 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Autore, veicot analīzi, nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Stratēģijas izstrādāšana ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma attīstības instrumentiem. Katram uzņēmumam ir nepieciešama stratēģijas izstrādāšana.
2. SVID analīze ir labs un efektīvs stratēģijas izstrādāšanas instruments.
3. Stratēģiskais process sākas ar uzņēmuma misijas definēšanu un galveno uzņēmuma mērķu izvirzīšanu.
4. SIA „ Kviteks” uztur augstu piedāvāto produktu kvalitāti.
5. Ražošanas procesu uzlabošanai nolūkos ir iegūts starptautiskais kvalitātes sertifikāts ISO 9001 (2009.gads).
6. Viens no SIA „ Kviteks” konkurētspējas pamatelementiem ir produktu augsta kvalitāte.
7. Uzņēmuma konkurētspējīgā priekšrocība ir tieši saldētie produkti, jo tas tirgus segments ir jauns un tur nav daudz konkurentu.
8. Uzņēmumam ir laba reputācija, par to liecina 2007. gadā iegūtā 2. vieta maizes konkursā "Saules maizes ceļš" un Latvijas labākais tirgotājs tituli 2008. un 2009. gadā.
9. Sīva konkurence Latvijas maizes un konditorejas izstrādājumu ražošanas jomā piespiež SIA „ Kviteks” meklēt tirgus daļas palielināšanas iespējas.
10. Uzņēmuma darbinieki netiek pietiekami motivēti, līdz ar to liela daļa darbinieku jūtas nenovērtēti, ko parādīja aptaujas rezultāti, kas ražošanas uzņēmumā var kļūt par „klupšanas akmeni”, jo tehnika bez cilvēka faktora nav nekā vērta
11. 2009. gadā uzņēmuma apgrozījums uz 1 aktīvos ieguldīto Ls ir samazinājusies par 17.1%, jo ir samazinājies uzņēmuma neto apgrozījums, ko savukārt izraisīja ekonomiskā krīze, kā rezultātā samazinājās iedzīvotāju pirktspēja.
12. 2009. gadā ir pasliktinājusies visu aktīvu kvalitāte uzņēmumā, jo pasliktinājās apgrozāmo līdzekļu kvalitāte.
13. Nedaudz ir uzlabojusies debitoru kvalitāte, jo uzlabojās debitoru maksāšanas kvalitāte uzņēmuma kredītpolitikas izmaiņu rezultātā.
14. SIA „Kviteks” atrodas finansiālās grūtībās, ir maksātnespējas draudi, galvenokārt sliktās debitoru un lielā aizņemtā kapitāla īpatsvara dēļ.
15. Finansu stāvoklis uzņēmumā kopumā ir nestabils augstā aizņemtā kapitāla apjoma dēļ.
16. Uzņēmuma korporatīvās stratēģijas ietvaros ir finansu plānošanas kļūdas, jo jaunas ražotnes celtniecībai tika paņemts kredīts, neizvērtējot savas finansiālās iespējas un ekonomisko situāciju kopumā.
Uz secinājumu pamata autore izvirza šādus priekšlikumus:
1. Uzņēmuma valdei kopā ar ražošanas vadītāju šī gada laikā izvērtēt svaigās maizes ražošanu augstās konkurences, mazās tirgus daļas un maizes patēriņa krituma dēļ, lai optimizētu ražošanu un palielinātu apgrozījumu.
2. Uzņēmuma valdei kopā ar mazumtirdzniecības vadītāju 1 gada laikā izstrādāt detalizētu plānu mazumtirdzniecības veikalu pārveidošanai par konditorejām – kafejnīcām, paplašinot to produktu klāstu, lai palielinātu viena klienta nopirkto (vidējo čeka vērtību) un līdz ar to arī apgrozījumu.
3. Uzņēmuma valdei, turpināt uztvert katru darbinieku kā uzņēmuma vērtību, regulāri piedāvājot apmācības iespējas un motivējot ar bonusiem, lai motivētu tirdzniecības pārstāvjus aktīvāk piesaistīt jaunus klientus un efektīvāk apkalpot jau esošos.
4. Uzņēmuma valdei, izmainīt kredītu politiku, padarot to nedaudz liberālāku, piemēram, piešķirot debitoriem skonto atlaides par laicīgu savu saistību izpildi, tādā veidā uzlabojot debitoru kvalitāti un visu apgrozāmo līdzekļu kvalitāti kopumā, kas uzreiz uzlabos arī uzņēmuma likviditāti, kā arī turpināt īstenot priekšapmaksas politiku tiem uzņēmumiem, kuriem ir problēmas ar laicīgu samaksas veikšanu.
5. Uzņēmuma valdei vismaz reizi nedēļā veikt kopējās plānošanas sapulces ar funkcionālajiem nodaļu vadītājiem, lai atklātu visas tās problēmas, kas nav saskatāmas vadības līmenī un lai funkcionāli uzlabotu visus uzņēmuma organizācijas procesus kopumā.
6. Uzņēmuma valdei dot uzdevumu iepirkumu vadītājam pārskatīt piegādātāju politiku, lai samazinātu ražošanas izmaksas, un atrastu lētākus piegādātājus, lai samazinātu ražošanas izmaksas un produkcijas cenu, un līdz ar to palielinātu apgrozījumu.
7. Uzņēmuma valdei līdz 2013. gadam, ņemot vērā celtniecības darbu cenu kritumu, atsākt celtniecības darbus jaunajā ražotnē, lai tā sāktu sevi atpelnīt.
8. Uzņēmuma valdei šī gada laikā pieņemt darbā finansu vadītāju, lai optimizētu finansu situāciju uzņēmumā – uzlabotu debitoru maksāšanas kvalitāti, aktīvu apriti, maksātspēju un rentabilitāti.
9. Mārketinga tirdzniecības vadītajam, vairāk censties piedalīties konkursos savas produkcijas realizēšanai, tādiem, ka Riga Food, „Labākais tirgotājs”, lai veicinātu mārketinga aktivitātes un palielinātu apgrozījumu.
10. Mārketinga un tirdzniecības vadītājam šī gada laikā izstrādāt stratēģisku plānu saldētās produkcijas noieta veicināšanai, izmantojot produktu pārdošanas veicināšanas kampaņas, lai attīstītu saldētās produkcijas tirgus segmentu un noturētu savu augsto tirgus daļu šajā segmentā.
11. Uzņēmuma valdei izveidot atsevišķu personāla un cilvēkresursu vadītāju, kas nodarbotos gan ar jaunu darbinieku meklēšanu, gan esošo motivēšanu, lai samazinātu citu funkcionālo vadītāju noslogotību un līdz ar to arī samazināt biežo kadru maiņu.
…
Bakalaura darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmajā nodaļā ir dots SIA „x” vispārīgs apraksts. Otrajā daļā ir sniegti teorētiski priekšstati par to, kas ir uzņēmuma iekšējā un ārējā vide, kas ir stratēģija, kādas tās var būt, kā tās tiek kontrolētās, kā arī kas ir Bostonas matrica, SVID analīze. Trešā daļa ir praktiska. Tajā ir veikta SIA „ x” iekšējās un ārējās vides analīze, sastādīta uzņēmumu produktu Bostonas matrica, izveidota uzņēmuma SVID matrica un sniegti darbinieku aptauju rezultāti. Kā arī doti priekšlikumi korporatīvās stratēģijas pilnveidošanai.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
-
"Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
Diplomdarbs54 Uzņēmējdarbība, Ekonomika, Bankas, finanses, vērtspapīri
- AS "Ventspils tirdzniecības osta" darbības pilnveidošana
- SIA "X" stratēģiskā vadīšana un tās pilnveidošana
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
Diplomdarbs augstskolai75
-
Peļņas un rentabilitātes vadīšana uzņēmumā
Diplomdarbs augstskolai47
Novērtēts! -
Uzņēmuma „X” darbības pilnveidošana
Diplomdarbs augstskolai95
Novērtēts! -
Vadīšanas procesu pilnveidošana uzņēmumā "X"
Diplomdarbs augstskolai66
-
Uzņēmuma "X" attīstības stratēģijas alternatīvas un izvēlētās stratēģijas vadīšana
Diplomdarbs augstskolai83
Novērtēts!