Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:285874
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 30 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
  ASV prezidenta vēlēšanas – interneta plašo iespēju apliecinājums    4
  Internets kā priekšvēlēšanu kampaņas finansējuma avots    4
  Internets – lēta, bet iedarbīga reklāmas vide    7
  Politisko partiju priekšvēlēšanu kampaņu reklāmas sadalījums 9. Saeimas vēlēšanās Latvijā    12
  Secinājumi    14
  Izmantotā literatūra    15
Darba fragmentsAizvērt

IEVADS

Tā kā iepriekš studēju Datorzinātņu bakalaura studiju programmu Latvijas Universitātes Fizikas un Matemātikas fakultātē, kā arī ikdienā strādāju interneta ziņu portālā, bet šobrīd studēju Komunikācijas zinātni, tad man tuva tēma ir internets un citi elektroniskie mediji.
Tādēļ kā savu referāta tēmu izvēlējos „Interneta nozīmi 56. ASV prezidenta kandidātu priekšvēlēšanu kampaņās”, un referātā apskatīšu interneta kā medija un finansējuma avota lomu Amerikas Savienoto Valstu 56. prezidenta vēlēšanu priekšvēlēšanu kampaņās.
Sakarā ar to, ka ASV prezidentu pastarpināti (katram ASV štatam ir piešķirts noteikts balsu skaits, un tā elektorāti atdod savas balsis par attiecīgajā štatā uzvarējušo kandidātu) ievēl tauta, arī ASV ļoti liela uzmanība tiek pievērsta prezidenta kandidātu priekšvēlēšanu kampaņām, un šis gads ir īpašs ar to, ka prezidenta vēlēšanās uzvarējušais demokrātu kandidāts Baraks Obama, kurš 20. janvārī kļūs par pirmo afroamerikāni, kas ievēlēts ASV prezidenta amatā, savā priekšvēlēšanu kampaņā galveno uzsvaru lika uz internetu un televīziju. Ja līdz šim priekšvēlēšanu kampaņās politiskie spēki galvenokārt reklamējās drukātajos medijos, radio un televīzijā, tad tagad arī internets ir uzskatāms par ievērojamu mediju.
Tomēr, kamēr ASV prezidenta amata kandidāti Baraks Obama un Džons Makkeins saprata interneta kā medija nozīmi priekšvēlēšanu kampaņā, politiskās partijas Latvijā iepriekšējās vēlēšanās internetu ir lietojušas mazaktīvi. Tādēļ referāta noslēgumā aplūkošu arī situāciju Latvijā pirms šogad gaidāmajām Pašvaldību un Eiropas Parlamenta vēlēšanām. Manuprāt, partijām Latvijā ir laiks internetam pievērst ļoti lielu uzmanību, jo saskaņā Latvijas Interneta asociācijas prognozi, mūsu valstī internetu 2008. gada sākumā regulāri (vismaz reizi nedēļā) lietoja jau 63% iedzīvotāju(1) .

ASV prezidenta vēlēšanas – interneta plašo iespēju apliecinājums

Referātu iesākšu ar ieskatu 2008. gadā notikušajās ASV prezidenta vēlēšanās, kurās uzvaru svinēja demokrātu virzītais kandidāts Baraks Obama. Šīs bija jau 56. ASV prezidenta vēlēšanas, un tās vēsturē ieies kā pirmās vēlēšanas, kurās ļoti liels uzsvars tika likts uz interneta lietotājiem, tādēļ viens no lielākajiem ASV tehnikas portāliem Gizmodo.com šīs vēlēšanas jau ir paspējis nosaukt par pirmajām interneta vēlēšanām(2) .
Baraka Obamas sabiedrisko attiecību speciālisti izveidoja nenoliedzami ļoti progresīvu kampaņu, taču progresīvs bija ne tikai plašais elektronisko mediju (pārsvarā interneta un televīzijas) pielietojums priekšvēlēšanu kampaņā, bet arī veids kā Obama ieguva līdzekļus vērienīgās kampaņas īstenošanai – par to plašāk referāta nākamajā apakšnodaļā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1129109
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties