Diplomdarbs
Uzņēmējdarbība un tiesības
Tūrisms, viesmīlība
Līvu akvaparka produkta virzība tirgū-
Līvu akvaparka produkta virzība tirgū
2000. - 2010. g.
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 4 | |
Tūrisma piesaistes un to mārketinga īpatnības | 6 | |
Piesaistes objektu raksturojums un to īpatnības | 6 | |
1.3 | Piesaistes objektu mārketinga īpatnības | 9 |
1.2 | Atrakciju parku vēsture un to attīstības tendences | 12 |
1.4 | Ūdens atrakciju parki un to attīstības tendences | 14 |
2. | Situācijas analīze | 17 |
2.1 | Mārketinga ārējās vides raksturojums | 17 |
2.2 | Tirgus izpēte | 21 |
2.2.1 | Pieprasījuma noteikšana un prognozēšana | 21 |
2.2.2 | Tirgus segmentēšana | 22 |
Tūristu dzīves vieta | 23 | |
2.2.3 | Pozīciju nostiprināšana tirgū | 24 |
2.3 | Uzņēmuma iekšējās vides raksturojums | 25 |
2.3.1 | Misija, vīzija, mērķis | 25 |
2.3.2 | Resursi | 26 |
2.3.3 | Kultūra | 27 |
2.4 | Mārketinga pasākumu komplekss (mix) | 28 |
2.5 | Zīmola nozīme, tā funkcijas | 30 |
2.6 | Komunikāciju sistēma | 31 |
2.6.1 | Mārketinga komunikāciju sistēmas plānošana un veidošana | 33 |
2.8 | Metožu komplekss produkta virzīšanai tirgū | 33 |
2.8.1 | Reklāma | 34 |
2.8.2 | Pārdošanas veicināšana | 35 |
2.8.3 | Sabiedriskās attiecības | 37 |
2.8.4 | Personiskā apkalpošana | 37 |
2.8.5 | Izmaksu plānošana | 38 |
3. | Līvu akvaparka darbības analīze | 40 |
3.1 | Ārējās vides analīze | 40 |
3.2 | Tirgus izpēte | 47 |
3.2.1 | Pieprasījuma noteikšana un prognozēšana | 48 |
3.2.2 | Tirgus segmentēšana | 53 |
3.2.3 | Pozicionējums | 55 |
3.3 | Līvu akvaparka iekšējās vides raksturojums | 57 |
3.3.1 | Mērķi un stratēģijas | 57 |
3.3.2 | Saimnieciskās darbības analīze | 59 |
3.4 | Līvu akvaparka mārketinga pasākumu komplekss (mix) | 62 |
3.4.1 | Piedāvātais produkts | 62 |
3.4.2 | Cenu stratēģijas | 65 |
3.4.3 | Produkta izplatīšanas kanāli | 66 |
3.4.4 | Vieta | 67 |
3.6 | Līvu akvaparka mārketinga komunikāciju sistēma | 70 |
3.7 | Līvu akvaparka metožu komplekss produkta virzīšanai tirgū | 70 |
3.7.1 | Reklāma | 71 |
3.7.2 | Pārdošanas veicināšana | 75 |
3.7.3 | Sabiedriskās attiecības | 76 |
3.7.4 | Personiskā apkalpošana | 76 |
3.7.5 | Izmaksu plānošana | 77 |
4. | SVID analīze | 77 |
5. | Reklāmas kampaņas izstrāde Līvu akvaparkam | 81 |
5.1 | Reklāmas ekonomiskā efektivitātes novērtēšana | 90 |
Secinājumi | 93 | |
Priekšlikumi | 94 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 95 |
Pēdējos gados tūristus piesaista ne vien kultūra, lauku, pilsētu tūrisms, bet arī dažādi cilvēku radīti piesaistes objekti jeb atrakcijas.
Daudzos gadījumos katrs galamērķis piedāvā savu vienreizējo un unikālo piesaistes objektu. Daudzi no tiem tiek veidoti, lai pēc iespējas vairāk piesaistītu tūristus un kalpotu to vajadzībām.
Jaunu piesaistes objektu klāsts, kas tiek piedāvāts pasaulē, ir plašs. Tā kā daudzi no objektiem bieži vien līdzinās cits citam, tas ļauj izveidot vienotas mārketinga sistēmas shēmas vai savienot tos.
Atrakciju parku industrijas attīstība sākās viduslaikos, Eiropā, kad izpriecu parki sāka rasties daudzu Eiropas pilsētu nomalēs. Šie parki bija priekšgājēji mūsdienu atrakciju parkiem, kuru pazīmes bija atpūta, izklaides, spēles, kā arī atrakciju izbraucieni, kuri gan nav salīdzināmi ar mūsdienu piedāvātajiem.
Ūdens atrakciju parku attīstība aizsākās ASV 1971. gadā, kad Dils Krouls, amerikāņu uzņēmējs uzcēla ūdens slidkalniņu savā atpūtas nometnē kalnos. Un jau 1980.gadā sākās tematisko parku ērā, kas ienesa strauju attīstību ūdens parku industrijā.
Atrakcijām, tāpat kā citam produktam tūrisma industrijā, apmeklētāju cerības un to apmierinātības uztvere, kā arī naudas vērtība ir pārmaiņu un attīstības nebeidzamais stāvoklis. “Vakardienas produkti” ātri zaudē savu pievilcību, ja piegādātājam neizdodas izsekot līdzi jaunākajām tendencēm, šo produktu attīstībā.
Modernās mārketinga koncepcijas pamatu veido cilvēku vēlmes un vajadzības, kuras izpaužas pieprasījumā, kuras var būt specifiskas, atkarībā no viņu kultūras, ienākumu līmeņa, tradīcijām.
Kā apliecina prakse, tad jebkura veiksmīgi darbojušos uzņēmuma pamatnosacījums ir veiksmīgs mārketings.
Darba mērķis ir izpētīt Līvu akvaparka (turpmāk LA), perspektīvā, salīdzinoši jaunā piesaistes objekta produktu virzību tirgū. Tādejādi izvērtējot cik veiksmīgi tas gūst popularitāti ne tikai valsts robežās, bet arī ārvalstīs. No kā atkarīgs apmeklētāju skaits, vai parka darbību ietekmē sezonalitāte un vai parku apdraud spēcīgāka konkurence.
Sasniegtu izvirzītos mērķus, tika definēti šādi darba uzdevumi:
Apskatīt piesaistes objektu mārketinga īpatnības un to tendences pasaulē
Iegūt informāciju, apkopot to un ,izmantojot iegūtos materiālus, raksturot tematisko un ūdens atrakciju parku darbību
Novērtēt ūdens atrakciju parku attīstību, nākotnes tendences un sekmīgai darbībai nepieciešamos priekšnosacījumus
Aprakstīt un izvērtēt LA parka sniegtos pakalpojumus
Izvērtēt LA mārketinga darbību, produkta virzību tirgū
Izstrādāt priekšlikumus parka darbības uzlabošanai
Izveidot un piedāvāt jaunu reklāmas kampaņu LA
Primāro pētījuma dati tika iegūti LA parkā, konsultējoties ar tā darbiniekiem kā arī izmantojot parka sniegtos pakalpojumus.
Tika veiktas vairākas intervijas, pētījumus, novērtējot ūdens atrakciju parka darbību.
Lai dati būtu precīzi un tos varētu veiksmīgi izmantot, nepieciešama nepārtraukta mārketinga izpēte, tāpat arī apmeklētāju segmentācija un mērķauditorijas izpēte.
Autore izstrādāja reklāmas projektu, ieteikumus, kurš piedāvājams Līvu akvaparkam, kā viens no produkta virzības tirgū pamatelementiem.…
Līvu akvaparka mārketinga darbības izpēte,produkta virzība tirgū un vispārēja parka darbības analīze.
- Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
- Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
- Līvu akvaparka produkta virzība tirgū
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Diplomdarbs augstskolai99
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Diplomdarbs augstskolai68
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Diplomdarbs augstskolai63
-
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts! -
Tūrisma sistēmas attīstības projekts
Diplomdarbs augstskolai62
Novērtēts!