Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:226486
 
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 24 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Vecāki izglītības sistēmā teorētiskā skatījumā    7
1.1.  Vecāku un skolas sadarbība izglītības satura veidošanā    8
1.2.  Vecāku iesaistīšanās izglītības politikas veidošanā Latvijā: problēmas un risinājumi    10
2.  Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” raksturojums    14
2.1.  Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” saturs    15
2.2.  Mācību priekšmeta „Sociālās zinības” sasniedzamie rezultāti    19
3.  Pētījums „Sociālās zinības vecāku vērtējumā”    23
3.1.  Pētījuma metodoloģija un norise    23
3.2.  Sociālo zinību nepieciešamība pamatskolā vecāku vērtējumā    25
3.3.  Sociālajās zinībās iegūstamo zināšanu, prasmju un attieksmju vērtējums    29
3.4.  Sociālo zinību satura kopējais vērtējums    38
  Nobeigums    42
  Izmantotā literatūra    44
  Pielikums    46
Darba fragmentsAizvērt

NOBEIGUMS
Vecāku kļūšana par aktīviem skolu sadarbības partneriem, nosakot izglītības mērķus un virzienu ir būtisks pavērsiens mūsdienu izglītības sistēmā. Tradicionālā prakse, kurā vecāki ir kā skolu klienti un pasīvi vērotāji, vairs nenodrošina efektīvu bērna izglītošanās procesu un gan izglītības jomas profesionāļi, gan paši vecāki meklē jaunus risinājumus. Vecāki sadarbojas ar skolotājiem, risina konkrētas problēmas, palīdz saviem bērniem tikt galā ar mācīšanās grūtībām. Taču vecākiem ir iespējas iesaistīties izglītības sistēmā arī augstākā līmenī – pieņemt izglītības saturu ietekmējošus lēmumus, vērtēt to un piedāvāt savus priekšlikumus izglītības politikas veidošanā.
Sociālās zinības ir viens no tiem mācību priekšmetiem pamatskolā, kurā vecāku iesaiste ir būtiska ne tikai minētajā augstākajā līmenī, bet arī zemākajā – palīdzot saviem bērniem apgūt nepieciešamās zināšanas un prasmes. Līdz ar to viņu viedokļi par šī priekšmeta nepieciešamību un ietverto saturu ir īpaši svarīgi. Sociālo zinību kvalitatīvu apguvi ietekmējošs faktors ir šī mācību priekšmeta mērķa un sasniedzamo rezultātu atbilstība vecāku priekšstatiem par to, kādai jābūt labai izglītībai.
Vecāki sociālās zinības atzīst kā nepieciešamu mācību priekšmetu pamatskolā un vismaz vispārīgi ir informēti par stundās apskatītajiem tematiem. Šajā mācību priekšmetā iegūstamās zināšanas viņi vērtē pozitīvi un īpaši atbalsta veselības, ētikas un drošības jautājumu iekļaušanu saturā. Mazāka vienprātība ir viņu vidū, vērtējot ekonomikas un pilsoniskās izglītības zināšanas, taču to mācīšana skolā nopietni netiek apšaubīta. Lai gan veselības izglītība tiek vērtēta kā visbūtiskākā, izvērtējot konkrētus ar veselību saistītus tematus, vecāki izrāda šaubas, vai visām sociālo zinību standartā minētajām zināšanām ir vieta sociālo zinību stundās.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties