Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
11,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:216033
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.01.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Akadēmiskais
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
1.  Rotaļa, tās veidi un nozīme    7
1.1.  Rotaļa un tās būtība    7
1.2.  Rotaļas pedagoģiskā nozīme pirmsskolas izglītības iestādē    13
1.3.  Pedagoga loma bērnu rotaļu organizēšanā    17
2.  Pirmsskolas vecumposma bērnu rotaļu raksturojums    21
2.1.  Pirmsskolas vecumposma (3-5.g.) fiziskās un psiholoģiskās īpatnības    21
2.2.  Rotaļas pirmsskolas (3-5.g.) vecumposmā    24
3.  Teorētiskās nostādnes par pašapziņas veidošanos pirmsskolas vecumā    26
3.1.  Pašapziņa un tās veidošanās    26
3.2.  Vecāku ietekme bērna pašapziņas sekmēšanā    33
3.3.  Rotaļa kā bērna pašapziņas sekmētāja    35
4.  Rotaļu kopas izveide bērna pašapziņas sekmēšanā    38
4.1.  Bērnu pašapziņas iepazīšana- bērnu rotaļu darbībā    38
4.2.  Rotaļu kopas izveide    49
  Nobeigums    57
  Izmantotās literatūras saraksts    60
  Pielikums    62
Darba fragmentsAizvērt

Cilvēka mūžs aizsākas ar bērnību, un bērnības periodam ir cieša saikne ar sabiedrības kultūru, ar tās ekonomiskās attīstības līmeni, kā arī ar tradicionāli izveidojušos priekšstatu par to, kādam jābūt bērnam katrā vecumposmā. Agrā bērnībā vecākiem un pedagogiem jārada apstākļi, lai tieksme izzināt sevi un apkārtējo pasauli kļūtu par vienu no galvenajām bērna vajadzībām. Un tieši tādēļ bērnība nav iedomājama bez rotaļām, tā ir intensīvu rotaļu laiks.
Vienlaikus jāatzīmē, ka katrs laikmets nāk ar savu pasaules redzējumu, ar savām krāsām, vērtībām. Pārmaiņas vienā cilvēces esamības jomā rada pārmaiņas citās. Pasaule gūst jaunu izgaismojumu, tas izpaužas arī bērnu rotaļās- to tematikā, saturā un vērtībās, kas atspoguļojas rotaļu lomās un bērnu savstarpējās attiecībās.
Tātad laika posms no trīs līdz sešiem gadiem ir nozīmīgs posms pašapziņas attīstībā. Šajā vecumā bērns nonāk saskarsmē un attiecībās ar citiem vienaudžiem un viņu galvenā nodarbošanās ir rotaļa, lomu spēles. Rotaļu gaitā bērns sāk izvērtēt savas spējas, salīdzināt sevi ar rotaļu partneri. Šajā laika posmā bērns mācās apzināties sevi kā indivīdu un izzināt apkārtējos cilvēkus.
Pirmsskolas izglītības iestāde ir tā vieta, kurā tad bērns var rotaļāties kopā ar saviem vienaudžiem un apgūt caur rotaļu sev nepieciešamās dzīves prasmes un veicināt savas pašapziņas veidošanos. Tādēļ darba autorei šī tēma likās ļoti nozīmīga un aktuāla. Jo pirmsskolas vecumā bērnā veidojas dzīves stila prototips jeb ideāltips, kas saglabājas uz visu mūžu, kura pamatā ir arī bērna pašapziņa.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1186141
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties