Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:213746
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 12 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Ārpusģimenes aprūpes formas    4
2.  Ārpusģimenes alternatīvās aprūpes formas    5
2.1.  Valsts un pašvaldības kompetence audžuģimenes darbības nodrošināšanā    5
2.2.  Bāriņtiesas darbība audžuģimenes novērtēšanas un pārraudzīšanas procesā    7
3.  Audžuģimeņu darbības tiesiskais regulējums    9
3.1.  Audžuģimenes statusa piešķiršana un atņemšana    9
3.2.  Bērna nodošana audžuģimes aprūpē    12
3.4.  Audžuģimenes kļūšana par adoptētājiem vai aizbildņiem    17
3.5.  Bērna dzīves apstākļu pārbaudes izdevumu segšana    17
4.  Audžuģimeņu kustības attīstība Latvijā    19
  Secinājumi    21
  Izmantotā literatūra    22
  PIELIKUMS    23
Darba fragmentsAizvērt

Starptautiskā un nacionālā likumdošana nosaka bērnam īpašu statusu sabiedrībā un norāda uz to, ka valstij un sabiedrībai ir nepieciešams īpaši aizsargāt bērnu, jo bērns ir sabiedrības nacionālā vērtība un valsts nākotnes sekmīgas attīstības garants.
Bērna attīstībai un augšanai vispiemērotākā vide ir ģimene, un katram bērnam ir neatņemamas tiesības uzaugt ģimenē. Diemžēl realitāte mēdz būt citāda: daudziem bērniem pietrūkst vecāku uzmanības, mīlestības un aprūpes, bērni cieš no vardarbības un nereti nākas juridiski noformēt bērniem dzīvošanu ārpus ģimenes.
Audžuģimeņu institūts Latvijā kā alternatīvās aprūpes forma darbojas jau kopš 1998.gada sākuma un jau vairākus gadu desmitus dominē arī Eiropas rietumu un ziemeļu daļā, un devis jūtamus rezultātus – bērnu skaits valsts aprūpes iestādēs sarucis līdz minimumam. Tādējādi tiek īstenots viens no bērna sociālās aizstāvības principiem – ja bērnam nodarīts pāri viņa bioloģiskajā ģimenē, tiek atrasta ģimene, kas spēj šo ģimenisko vidi aizvietot. Audžuģimene nodrošina bērnam, kuram uz laiku vai pastāvīgi atņemta ģimeniskā vide vai kura interesēs nav pieļaujama palikšana savā ģimenē, īpašu palīdzību un aizsardzību. Tur bērns nonāk šajā pārejas laikā, kamēr bāriņtiesa meklēs galīgo risinājumu – vai nu adoptētāju, aizbildni, vai, atsevišķos gadījumos, arī bērnu aprūpes iestādi, bet – labākajā gadījumā – sociālo darbinieku pūliņu rezultātā situāciju ģimenē normalizēs tiktāl, lai bērns varētu tur atgriezties.
Pirms izlemj par audžuģimenes statusa piešķiršanu, bāriņtiesa izpēta pretendentu dzīves apstākļus, izvērtē motivāciju kļūt par audžuģimeni, ģimenes locekļu savstarpējās attiecības un spējas audzināt bērnu, noskaidro ģimenes materiālo stāvokli un, pamatojoties uz dokumentu un pārbaudes rezultātiem, sniedz atzinumu par piemērotību audžuģimenes pienākumu veikšanai. Pēc pozitīva lēmuma pieņemšanas audžuģimene noklausās apmācības kursu un tiek noslēgts līgums starp audžuģimeni un pašvaldību.
Latvijā šādas sociālās palīdzības darbības attīstība vērojama sākot ar 2004.gadu. Vēloties nodrošināt pietiekami lielam skaitam bez vecāku gādības palikušo bērnu nepieciešamo ģimenisko aprūpi, Latvijas Republikas Bērnu un ģimenes lietu ministrija veic virkni pasākumu audžuģimeņu institūcijas attīstībai. Svarīgi ir atzīmēt, ka bāriņtiesa, ievietojot bērnu audžuģimenē, vienmēr ievēro bērna intereses!…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −7,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1137509
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties