Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:199947
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Empīriskās metodes    3
  Novērošana    3
1.1.1.  Tiešā novērošana    3
1.1.2.  Netiešā novērošana    4
1.1.3.  Atklātā un slēptā novērošana    4
1.1.4.  Nepārtrauktā un diskrētā novērošana    4
1.1.5.  Monogrāfiskā un specializētā novērošana    4
  Pārrunas    5
  Anketēšana    5
  Intervija    6
  Nepabeigto teikumu metode    7
  Dokumentu izpēte    7
Darba fragmentsAizvērt

1.Empīriskās metodes
Pedagoģijas pētniecībā izmanto trīs veidu metodes – vispārteorētiskās pētīšanas metodes, empīriskās metodes un matemātiskās metodes. Katrai metodei ir noteikta sava darbība. Pie visvairāk izplatītajām empīriskajām metodēm, ko izmanto pedagoģiskās pieredzes izpētē, pieder: novērošana, pārrunas, anketēšana, intervija, nepabeigto teikumu metode un dokumentu izpēte u.c.

1.1.Novērošana
Novērošana ir viena no visizplatītākajām pedagoģisko pētījumu metodēm. To plaši lieto pedagoģiskajā praksē. Tā palīdz pedagogam iepazīt savus audzēkņus tiešā uztveres ceļā dabiskos apstākļos. Bez novērošanas nevar iztikt neviens speciālists, lai kādā zinātnes jomā viņš darbotos. Novērošana ir universāls zinātnieka instruments. Vērīgums kā īpašība ir cilvēka pedagoģisko spēju rādītājs.
Būdama šķietami vienkārša, pētnieciskā novērošana ir zināmā mērā sarežģīta. Šīs metodes grūtības ir galvenokārt tās, ka novērojumam jācenšas virzīt savu uzmanību uz tām pedagoģiskā procesa vai parādības pusēm un detaļām, kas atbilst novērošanas mērķim, vienlaikus aptverot visu pedagoģisko procesu.


1.1.1.Tiešā novērošana
Tiešā novērošanā starp objektu un viņa pētnieku ir tiešas attiecības, kas mūsu uzmanības lokā fokusējas dzīvais process un kad izpētes materiālu gūstam no pirmavota.
Iegūtā materiāla daudzums un kvalitāte atkarīga no novērotāja pozīcijas. Trīs pozīcijas tipi: pētnieks – liecinieks, pētnieks – procesa līdzdalībnieks, pētnieks – procesa vadītājs.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties