Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
3,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:196694
 
Vērtējums:
Publicēts: 15.04.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Nozares vispārējs apskats    3
1.1.  Mazumtirdzniecības praksē visplašāk sastopamie uzņēmumu veidi    3
1.2.  Mazumtirdzniecības attīstību kavējošie faktori    5
1.3.  Mazumtirdzniecības attīstību veicinošie faktori    8
1.4.  Visbiežāk kontrolēta mazumtirdzniecība    9
2.  Mazumtirdzniecības nozares tendences    11
2.1.  Mazumtirdzniecības dzīves cikla analīze    11
2.2.  Mazumtirdzniecības atsevišķās tendences    13
2.3.  Mazumtirdzniecības apgrozījums    14
2.4.  Eksports stabilizējas    17
3.  Lielākie uzņēmumi un to raksturojums    17
  Izmantotās literatūras saraksts    20
Darba fragmentsAizvērt

1.Nozares vispārējs apskats
Tautsaimniecībā, kuras strukturālais pamats ir darba dalīšana, tirdzniecības uzdevums ir aizpildīt telpu starp ražošanu un realizāciju gan telpā, gan kvantitātē un kvalitātē.
Funkcionāli mazumtirdzniecība ir saimnieciska darbība, kuras uzdevums ir realizēt preci tās patērētājam neatkarīgi no tā, kāda institūcija (piemēram, ražotājs, vairumtirgotājs, mazumtirgotājs) šo darbību veic.
Institucionāli mazumtirdzniecība sašaurina saimniecisko darbību līdz uzņēmumiem, kuri specializējas preču realizēšanā patērētājam. Šie uzņēmumi tad arī veido izziņas objektu mācībā par mazumtirdzniecības uzņēmumiem. Ja runa ir par uzņēmumiem tirgus saimniecības apstākļos, tajos kā kopīga pazīme vērojama plānošanas autonomija, tirgus risks un tirgus apstākļiem raksturīgā cīņa par varu.(3)

1.1. Mazumtirdzniecības praksē visplašāk sastopamie uzņēmumu veidi

Nozares veikali – mazumtirdzniecības uzņēmumi, kuri piedāvā kādu noteiktu preci plašā sortimentā, ar dažādu kvalitāti un par dažādām cenām, bieži kopā ar konsultācijām un citiem pakalpojumiem, piemēram, vīriešu apģērbu veikals, rotaslietu veikals utt.
Specializēti veikali – uzņēmumi, kuri nozares veikala preču sortimentu vēl vairāk sašaurina, bet preces realizācija notiek augsti kompetentā līmenī, piemēram platmaļu veikals, tējas veikals, kafijas veikals. Abu minēto paveidu uzņēmumi parasti izmanto nelielas telpas, kuras parasti ir uzņēmuma īpašums, var būt arī filiāles.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties