Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
5,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:183429
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 28.05.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  Pakalpojums un pakalpojuma līgums    8
1.1.  Pakalpojuma līguma jēdziens    11
1.1.1.  Pakalpojuma līguma būtiskās sastāvdaļas    13
1.1.2.  Piegādātāja un Pasūtītāja pienākumi    15
1.1.3.  Pasūtījuma nodošanas un pieņemšanas kārtība    17
1.1.4.  Pakalpojuma līguma atcelšana    20
2.  Pakalpojuma līguma sastādīšanas un slēgšanas tiesiskais regulējumus Latvijā    24
3.  Pakalpojuma līguma pilnveide SIA "X"    29
  SECINĀJUMI    34
  PRIEKŠLIKUMI    35
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    36
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Autors kvalifikācijas darbā pastiprinātu uzmanību pievērsīs tieši pakalpojuma līguma institūtam. Izvērtējot patreizējo stāvokli, autors ir konstatējis, ka pakalpojuma līgumi ir vieni no visizplatītākajām tiesību nodrošinājuma formām pakalpojuma nodrošināšanas jomā.
Tā kā augstākminētais līgums, galvenokārt, ir divpusējs, pastāv dažādas variācijas par tā satura pielāgošanu attiecīgajam līguma priekšmetam un nosacījumiem, kurus ievērojot, darījums tiks uzskatīts par notikušu. Autors uzskata, ka zināšanas par darījuma tiesiskajiem apstākļiem ir vispārnoderīgas, it īpaši profesionāla jurista darbā.
Lai gan Latvijas Republikas Civillikums visnotaļ plaši regulē pakalpojuma līguma noslēgšanas tiesiskos aspektus, tomēr pastāv dažādi tiesību normu interpretācijas viedokļi, arī tiesību doktrīnas, kas nereti tiek plaši pielietotas līguma apstrīdēšanas gadījumos. Kā būtisku apstākli autors min pakalpojuma sniedzēja un patērētāja noslēgtajā līgumā ietvertie netaisnīgie noteikumi, kas nav spēkā no līguma noslēgšanas brīža, bet līgums paliek spēkā, ja tas var pastāvēt arī turpmāk, kad izslēgti netaisnīgie noteikumi, tādā gadījumā maldinot patērētāju.
Jāatzīmē, ka saskaņā ar Preču un pakalpojumu drošuma likumu, ražotāja un pakalpojuma sniedzēja pienākums ir sniegt patiesu un pilnīgu informāciju par pakalpojumu (arī brīdinājumus), lai būtu iespējams novērtēt riskus, kas saistīti ar pakalpojuma izmantošanu normālā vai paredzamā to lietošanas vai izmantošanas periodā, ja šie riski nav uzreiz acīmredzami bez attiecīgiem brīdinājumiem, un veikt piesardzības pasākumus. Brīdināšana neatbrīvo no likumā noteikto pienākumu izpildes un atbildības.
Ja starp pakalpojuma sniedzēju un patērētāju rodas strīds par to, vai noslēgtajā līgumā ietvertie noteikumi ir netaisnīgi, jebkurai no līgumslēdzējām pusēm ir tiesības vērsties tiesā, bet patērētājs ir tiesīgs vērsties arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Darbā pieminētā uzņēmuma SIA “X” Pakalpojuma līgumā par transporta pakalpojumu ir atrunāts, ka Puses strīda gadījumā var vērsties tiesā, bet pēc autora domām, būtu pareizi arī norādīt, ka Pasūtītājam ir tiesības vērsties patērētāju tiesības aizsardzības centrā.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1348522
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties