Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
1,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:160819
 
Vērtējums:
Publicēts: 29.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
  Personāla vērtēšana    5
  Vērtēšanas metodes    5
  A/S “Grindeks” personāla novērtēšana    7
  Kopsavilkums    10
  Izmantoto avotu saraksts    11
Darba fragmentsAizvērt

Personāla vērtēšana

Šis ir viens no svarīgākajiem saskarsmes procesiem starp vadītāju un viņa padotajiem.
Lai labāk varētu saprast, kas tad īsti ir vērtēšana, es nosaukšu darbinieku vērtēšanas mērķus. Tie ir:
mudināt darbinieku uzlabot darba izpildījumu, kā arī palīdzēt darbiniekam saprast to, ko no viņa gaida;
attīstīt darbinieku profesionālo kvalifikāciju, īpašības un prasmes, kas nepieciešamas ieņemamajam amatam, kā arī nākotnes lomām;
uzlabot uzņēmuma kopējo darbu;
nodrošināt tuvāku vadītāju un padoto sadarbību;
motivēt darbiniekus;
izvēlēties darbiniekus rezerves veidošanai.
Gandrīz visos uzņēmumos pastāv divi vērtēšanas veidi –formālā un neformālā vērtēšana. Formālā vērtēšana parasti notiek ikgadēji –piem., reizi gadā; vadītāji ir tie, kas lemj, kad notiks formāla vērtēšana viņu uzņēmumā. Savukārt neformālā vērtēšana notiek ikdienā, kad vadītāji uzslavē darbiniekus vai arī pretēji –kritiski norāda uz darbinieku pieļautajām kļūdām un neprecizitātēm.
Uzņēmumos notiek ne tikai darbinieka vērtēšana, kā es minēju, bet arī pašu vadītāju vērtēšana. Džons Allans savā grāmatā “How to be better at ...motivating peoples” raksta: “Dažās drosmīgās firmās darbinieki vērtē arī savus vadītājus! Tas parasti norit ļoti veiksmīgi!” Bet vadītāju vērtēšanu var veikt ne tikai darbinieki, bet arī augstākā vadība, kā arī patērētāji.
Arī darbinieku vērtēšanu var veikt vairākas uzņēmumā strādājošas personas: tiešais vadītājs, eksperti (auditori), tajā skaitā arī kolēģi, darba kolektīvs, kā arī personāldaļa( kura vairāk nodarbojas ar dokumentu apstrādi, kartotēkas izveidi).
Vērtētājam, protams, ir jābūt pietiekami objektīvam un stingram, labi apmācītam šī procesa veikšanā, lai viņš brīvi varētu runāt par nesaskaņām un kļūmēm, kas radušās darba procesā. Beins Neville šādas sarunas starp vadītāju un darbinieku sauc par veselīgu heroīnu.

Vērtēšanas metodes

Ļoti daudziem vadītājiem patīk redzēt darbinieka pašnovērtējumu rakstiskā formā pirms darba vērtēšanas mutiskās daļas –vadītāja un darbinieka sarunas (parasti vērtēšanas procesā šis ir pēdējais etaps).
Novērtēšana nevar balstīties uz vadītāja attieksmes pret darbiniekiem, jo tā nedod pareizo atbildi. Nedrīkst pieļaut darbinieka novērtēšanu no sava “es” viedokļa.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties