Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Eksistenciālisma filosofijas pārstāvji un viņu idejas Francijā un Vācijā

     

    Referāts10 Filosofija

3,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:157753
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 18.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  19. gs. un 20.gs. filozofijā    4
  Rihards Kūlis    5
  Maija Kūle    6
  Eksistenciālisms un eksistence    7
  Vācu eksistenciālisms    8
  Karls Jasperss    9
  K.Jaspera eksistenciālisms mācības principi    10
  Martīns Heidegers    11
  M.Heidegera subjektīvās ontoloģijas principi    12
  Franču eksistenciālisms    13
  Žans Pols Sartrs    14
  Ž.P.Sartra cilvēka būtības un ētikas izpratne    15
  Albērs Kamī    16
  A.Kamī absurdā izpratne estētika un dramaturģija    17
  Secinājumi    18
  Izmantotā literatūra    19
Darba fragmentsAizvērt

A.Kamī absurdā estētika, esejas un dramaturģija
To, kā Albērs Kamī izprot eksistenciālismu ir uzrakstīts viņa darbā „Mīts par Sīzifu”. Sīzifs veļ kalnā akmeni un, tiklīdz akmens ir sasniedzis kalna galu tas noripo atpakaļ. Viss jāsāk no jauna. Nav nekādu cerību, ka darbs kādreiz varētu vainagoties panākumiem. Tā ir absolūti absurda situācija, taču Sīzifs pieņem šo situāciju; viņš izvēlējas dzīvi un dzīvojot rada jēgu; šo savu jēgu viņš var piedāvāt citiem. Līdz ar to važas un absurds var pārtapt par brīvību. Cilvēks ir brīvs.
Cilvēks rada ik brīdi, eksistence ir radīšana. Jā, eksistence ir absurds, tā ir Sīzifa situācija, taču šajā absurda situācijā cilvēks var līdzināties arī Prometejam.
Albērs Kamī savos uzskatos ir konsekventāks. Pēc viņa domām, nav nekā tāda, kas dievu pamestajā pasaulē varētu iegrožot cilvēka brīvību. Brīvība ir patvaļa. Pasaulē, kurā nav dieva, t.i., absolūtu vērtību atļauts viss.
Viņš, viens no 20.gs. lielākajiem humānistiem, visu savu dzīvi ir veltījis tieši saspringtiem patiesas cilvēcības meklējumiem, ir vēlējies padarīt cilvēku brīvu. Kamī grib no jauna atrast un apliecināt cilvēku, grib apliecināt viņa „dievišķo dabu”.
Vēlīnajā daiļrades posmā Kamī noraida ētisko relatīvismu, patvaļu. Viņa otrajā lielākajā filozofiskajā darbā „Dumpīgais cilvēks” (1951) vergs saceļas pret savu kungu.
Kamī nebaidās mest izaicinājumus Sartram, apšaubīt vienu no viņa filozofijas pamattēzēm – „eksistence ir pirms būtības”.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1313320
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties